در حال بارگذاری ...
بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان برگزار می‌کند

دومین جشنواره «تئاتر کوتاه خلاق ایثار» در گرگان

مدیرکل بنیاد شهید گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نخستین جشنواره تئاتر کوتاه خلاق ایثار در سال ۹۰ برگزار شد و دومین دوره این جشنواره به میزبانی استان گلستان از تاریخ ۲۹ بهمن سال جاری آغاز و تا دوم اسفندماه ادامه می‌یابد.

به گزارش ایران تئاتر علی‌اصغر فاضلی بابیان اینکه نمایش‌های کوتاه این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی اجرا می‌شود، افزود: فراخوان ابتدایی این جشنواره از اوایل فرودین سال جاری اعلام شد.
فاضلی از ارسال ۲۵۰ نمایشنامه و طرح نمایشی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: از این تعداد آثار ۶۰ اثر به مرحله بازبینی رسیده که ۲۱ اثر به شکل خیابانی و ۱۲ اثر به شکل صحنه‌ای اجرا می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید گلستان بابیان اینکه شهادت به‌عنوان یک فرهنگ بناشده، گفت: بحث رشادت‎های شهدا بر کسی پوشیده نیست و اگر رشادت‎ شهدا نبود ممکن بود وضعیت امروز کشور ما هم مانند کشورهایی همچون یمن و سوریه بود.
محمد طالع‎زاری معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان هم از شرکت ۱۰ استان در جشنواره سراسری نمایش کوتاه و خلاق ایثار خبر داد و گفت: با رایزنی‎های انجام‌شده درصدد هستیم که مهمانانی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره داشته باشیم.
طالع‎زاری افزود: در روز 29 بهمن‌ماه نمایش «نشانی» با کارگردانی احسان رجبلو از گرگان، «افسانه و حماسه» با کارگردانی اکبر قهرمانی از ری، «4+2» به کارگردانی رضا پور تراب از گرگان، «تکرار» با کارگردانی رضا طالبی از اردبیل و «دومینو» با کارگردانی هما پرسان از فارس برگزار خواهد شد.
وی گفت: «دشمن خدا» با کارگردانی عماد رجبلو از گرگان، «آبی‎ترین آسمان» با کارگردانی محمدقاسمی از همدان، «یک بشکه عشق» با کارگردانی حامد مهینی از بوشهر، «آوای موج‎ها» با کارگردانی احمد جعفری-ستار مهرشاد از لرستان و «حاشیه‎های سرد انتظار» با کارگردانی ندای قربانیان از استان البرز از نمایش‎های صحنه‎ای و خیابانی است که در روز 30 بهمن‌ماه اجرا خواهد شد.
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان تأکید کرد: «با من به جهنم بیا» با کارگردانی مالک آبسالان از استان البرز، «این یوسف» با کارگردانی مرتضی اسدی مرام از استان کرمانشان، «این آخرین باره» با کارگردانی سمیه مهری از استان تهران، «هتل آچ» با کارگردانی عهدیه زارع و «ونگاهی خیره از پنجره» با کارگردانی سید محمد خالقی از استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‎هایی است که در روز نخست اسفندماه برگزار می‎شود.
طالع‎زاری بابیان اینکه از نفرات برگزیده این جشنواره در روز پایانی با حضور مسئولان تجلیل خواهد شد، گفت: 2 هزار و 700 پدر و مادر شهید بالای 70 سال داریم و باید با برنامه‎های مدونی نسبت به صیانت از این گنجینه‎های جامعه و یادگاران شهدا اقدام کنیم.

 

 

جدول اجرای نمایش های صحنه ای دومین جشنواره سراسری نمایش کوتاه ایثار

.ساعت

تاریخ

10:30 الی11

11:30 الی 12

12:30  الی 13

16 الی 16:30

17:30 الی 18

18:30الی19

19:30الی 20

مکان

سالن نگاه

سالن اصلی

حیاط تالار(خیابانی)

سالن نگاه

سالن اصلی

حیاط تالار (خیابانی)

سالن نگاه

 

29/11/95

نشانی

ن وک:احسان رجبلو

گرگان

2+4

ن و ک:رضا پورتراب زاده

گرگان

مرز عشق

ک:محمدرضا کاویانی

گلستان

افسانه و حماسه

ن:آرش عباسی

ک:اکبر قهرمانی

ری

تکرار

ن:جمشید خانیان

ک:رضا طالبی

اردبیل

لیاقت

رسول انق

گلستان

دشمن خدا

ن و ک: عماد رجبلو

گرگان

 

30/11/95

دومینو

ن:احمد صمیمی

ک: هما پریسان

فارس

 

یک بشکه عشق

ن وک: حامد مهیمنی

بوشهر

آلزایمر

ک:غلامعلی رضایی

گلستان

و نگاهی خیره به پنجره

ن:لیلا احمد وند

ک:محمد خالقی

کهکیلویه

هتل اچ

ن وک: عهدیه زارع

تهران

نقل باروت

ک:بهمن ولیان

گلستان

حاشیه های سرد

انتظار

ن و ک: ندا قربانیان

البرز

 

1/12/95

با من به جهنم بیا

ن: آرش منصوری

ک:مالک آبسالان

ایلام

این یوسف

ن وک:مرتضی اسدی مرام

کرمانشاه

پوتین

ک: فرهاد بصیر

گلستان

این آخرین باره

ن وک:سمیه مهری

تهران

آوای موج ها

ن:آرش منصوری

ک:احمد جعفری- ستار مهرشاد

لرستان

ترکش تولدی که منفجر شد

مهدی صمدی

گلستان

آبی ترین آسمان

ن وک:محمد قاسمی

همدان

(اجرا سالن انتظار)

 

2/12/95

 

اختتامیه سالن اصلی

 

 




نظرات کاربران