در حال بارگذاری ...
با اهدای گل بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس

آیین گشایش دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج برگزار شد

آیین گشایش دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج، صبح امروز با حضور هنرمندان، فعالان فرهنگی و با همراهی دکتر منتظری، مدیر سازمان بسیج هنرمندان، کوروش زارعی، دبیر جشنواره و سردار ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گلزار شهدای شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، این مراسم پیش‌تر قرار بود بر ناوهای جنگی و در تجلیل از شهدای پرواز ایرباس 655 ایران ‌ایر برگزار شود که به دلیل بارش نعمت الهی و نامساعد بودن دریا لغو شد.

در این مراسم که با اهدای گل بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس آغاز شد، دکتر منتظری در سخنرانی روایت‌گونه خود ضمن خوش آمدگویی، از نقش شهدا در حفظ کیان نظام تقدیر کرد و گفت: «در «فر» فرهنگ شکوه و «هنگ» فرهنگ می‌توان بالندگی آن را دید. هنر باید پایه‌گذار رشد و بالندگی باشد همان طور که رسول اکرم چنین فرمود.»

او در ادامه سخنان خود، رشد و بالندگی را به دو رشد خویشتن یا آغازین و رشد ثانوی یا همان سبب خیر به واسطه اثر هنری تقسیم‌بندی کرد و افزود: «برنده کسی نیست که تندیس را می‌برد، برنده آن است که کوله‌بار تجربه را تکانده است. آنان اگرچه تندیس نگرفته‌اند؛ اما برنده واقعی هستند و چه بسا برنده تندیس چون تنها نگاه به بردن تندیس داشته است درگیر حسادت و خودبینی شود.»

دکتر منتظری در تشریح وظایف جشنواره یکی از گام‌های این حرکت را اعتمادسازی برشمرد و تأکید کرد جلب اعتماد حضار مطلوب او و سازمان بسیج است. او همچنین خبر داد: «برخی نهادها برای تولید آثار آتی گروه‌های حاضر شرایط حمایتی فراهم خواهند کرد تا شرایطی برای خاتمه نیافتن جشنواره ایجاد شود.»

از نکات جالب توجه این سخنرانی نقل داستانی توسط رئیس سازمان بسیج هنرمندان براساس الگوهای نقالی و استندآپ کمدی بود.

سردار ترابی نیز در صحبت‌های کوتاهی هرمزگان را یکی از جنوبی‌ترین استان‌ها کشور نام برد که از مرکز کشور بیش از ۱۰۰۰کیلومتر فاصله دارد؛ اما دارای تنوعی غنی از فرهنگ است. او در ادامه تأکید کرد: «عقبه تمامی شهرهای استان هرمزگان چیزی جز فرهنگ و عذاب و رسوم که بدان پایبند هستند نیست.»

در میانه این مراسم خبر ناگوار درگذشت عموی کوروش زارعی، دبیر جشنواره، به او اعلام شد.

همچنین نمایش محیطی به کارگردانی امیرحسین شفیعی و با بازی رستا رضوی و روح‌الله سنایی در حضور حضار و در جوار شهدای هرمزگانی با موضوع دفاع‌مقدس اجرا شد.

 




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

داور دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان:

«پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است
داور دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان:

«پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است

امیرحسین شفیعی یکی از اعضای هیئت داوران دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر شهروند لاهیجان می‌گوید «پیشرفت در خلاقیت» ویژگی مهم تئاتر خیابانی در ایران است.

|

نظرات کاربران