در حال بارگذاری ...
ارزیابی یکی از اساتید نمایشنامه‌نویسی درباره جشنواره تئاتر بسیج

مهدی نصیری: نمایشنامه‌ها طرح‌های کاملی نداشتند

مهدی نصیری مهمترین اتفاق این دوره از جشنواره تئاتر بسیج را برگزاری کارگاهی در جهت تقویت تکمیل نمایشنامه ها دانست.

به گزارش ایران تئاتر، مهدی نصیری از اساتید نمایشنامه نویسی درباره ارزیابی نمایشنامه‌های این دوره از جشنواره گفت: « اتفاق ارزنده ای که در این دوره افتاد این بود که جشنواره تئاتر بسیج نمایش نامه نویسی را به صورت کارگاهی برگزار کرد و این باعث شد طرح‌ها در این بازه زمانی چند ماهه تکمیل شوند.» او در ادامه افزود: «معمولا نمایشنامه‌ها بسیار کامل نیستند و نویسنده نمایشنامه را می‌نویسد و به سرعت وارد پروسه تولید می‌شود.» نصیری در پاسخ به اینکه در این دوره از جشنواره هم آیا طرح آماده می‌شود و پس از آن نمایشنامه نوشته می‌شود گفت: «به نظرم مهمترین مشکلی که در تولید تئاتر داریم، تولید نمایشنامه است. مشکلات زیاد هستند اما مهمترین آنها، نوشتن نمایشنامه است که پایه تولید محسوب می‌شود و آنچه در جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد این است که نمایشنامه‌ها اصلا طرح‌های کاملی ندارند .طرح‌ها، طرح‌هایی بودند که شکل و ساختار پیدا کردند. تا جایی که من در جریان بودم نمایشنامه‌ها بسیار تغییر کرده بودند و از مرحله نوشته تا تکمیل، نمایشنامه‌های کامل‌تری شده بودند.»

جشنواره تئاتر بسیج روز گذشته کار خود را با اجرای نمایش‌های صحنه‌ای «چادری برای نجمیه» به کارگردانی حسن سبحانی در پلاتو آفتاب، «روزهای التهاب» به کارگردانی احسان رضوانی در سالن غدیر و «دوست ممد» به کارگردانی ناصر امامی میبدی در سالن طوبی بندرعباس آغاز کرد.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج 26 تا 30 بهمن 1395 به دبیری کوروش زارعی در استان هرمزگان برگزار می شود.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود
با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود

کورش سلیمانی، نمایشنامه «توافق‌نامه» به قلم فیلیپ کلودل، نویسنده معاصر فرانسوی را برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد آورد. او به همراه بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، بازیگران این اثر اجرایی را تشکیل می‌دهند.

|

مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود
مهدی نصیری:

انتخاب آثار خیابانی جشنواره تئاتر استان تهران سخت بود

مهدی نصیری، عضو هیئت انتخاب بخش خیابانی بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان تهران، آثار رسیده به این رویداد را با کیفیت ارزیابی کرد که همین ویژگی، کار ارزیابی و انتخاب نمایش‌ها را سخت ساخته بود.

|

نظرات کاربران