در حال بارگذاری ...
یادداشت «شقایق عرفی‌نژاد»، نویسنده و کارگردان نمایش «جلسه خانوادگی»

واقعیتی که نمی‌توان انکار کرد

ایران تئاتر : نمایش «جلسه خانوادگی» به نویسندگی و کارگردانی «شقایق عرفی‌نژاد» این شب‌ها در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه اجرا می‌شود. کارگردان این نمایش، یادداشتی در اختیار سایت ایران‌تئاتر گذاشته است که می‌خوانید.

یک/ داستان این نمایش واقعی است، و کاش نبود.کاش می‌شد نوشت کلیه حوادث این نمایش ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است و هرگونه شباهت با آدم‌ها و حوادث واقعی را انکار کرد اما واقعی است؛ واقعیتی که در یک ستون حوادث روزنامه ثبت شده و فقط همین یک خبر نیست و همه‌مان می‌دانیم اتفاقاتی از این دست بسیار می‌افتند که ثبت هم نمی‌شوند.

دو/ شش‌ماه پیش وقتی می‌خواستم تمرین نمایش را شروع بکنم، باور نمی‌کردم هنوز کسانی هستند که بی‌هیچ چشمداشتی و فقط به خاطر تئاتر لباس می‌پوشند و می‌گویند هستیم و بیش‌تر از آن شش‌ماه هر روز دو ساعت و این اواخر چهار ساعت وقت می‌گذارند. به جای تمام کسانی که قبل از شروع تمرین، دل‌سرد و گاه ناامیدم کردند، از بچه‌های گروه ممنونم. ممنونم که با تمام مشغله‌ها و دغدغه‌های‌شان ماندند تا نمایش جان بگیرد.

سه/ این اجرا، اولین نمایشم، تقدیم می‌شود به استاد همیشه و همواره‌ام، محمود استادمحمد،که حسرت بودنش در دلم ماندگار است. فقط خودش می‌داند چقدر آرزو دارم درِ سالن باز می‌شد و او داخل می‌آمد و من از دلهره و شعف آب می‌شدم.

گفتنی است در این نمایش کامران فریدی، حسین محمدی، مینا فرهنگ‌نیا، نسیم امیرخسرو، هانیه عباسی و مهرداد فروهر بازی می‌کنند. اجراهای این نمایش هر شب ساعت 20:15 دقیقه تا 15 اسفندماه ادامه دارد.




نظرات کاربران