در حال بارگذاری ...
با معرفی دو نمایش برتر به جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی

 هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره با اجرای 37 اثر به پایان رسید

هشتمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی که از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند برگزار شده بود، روز گذشته با حضور برخی اساتید و دانشجویان در سالن تئاتر دانشگاه سوره به پایان رسید.

به گزارش ایران تئاتر، هشتمین جشنواره‌ دانشجویی تئاتر دانشگاه سوره که در شش بخش اصلی صحنه‌ای، مونولوگ، نمایشنامه‌نویسی، مونولوگ‌نویسی، نمایش عروسکی و رپرتوآر کلاسی و چند بخش جنبی برگزار شد، با اعلام برگزیدگان به پایان رسید.

 

در مراسمی که روز گذشته با حضور دبیران و مشاوران این جشنواره و همچنین سعید روستایی، محمد امیر یار احمدی، رفیق نصرتی، سهیل لاریجانی، دکتر اکرم قاسم پور، پوریا کاکاوند، خسرو خسروی، فارس باقری، سعید بهنام، غزل اسکندرفر و...برگزار شد، دکترجواد صادقی قائم مقام دانشگاه سوره با تشکر از کسانی که برای اجرای این دوره تلاش کردند، از پیشرفت و تجهیزات جدید در بخش های مختلف دانشگاه علی الخصوص بخش تئاتر سخن گفت. صادقی خطاب به دانشجویان درباره انتظارشان از جشنواره تئاتر دانشجویی گفت : «برگزاری جشنواره هایی که دانشجو محور هستند باعث ایجاد نگرش­ های جدید و تولید نوعی گفت و گو و تبادل علم و نظر می‌شود. ما انتظار داریم که در جشنواره های دانشجویی این اتفاق بیافتد .در این دوره هفت ورکشاپ در راستای جشنواره دانشجویی تئاتر سوره برگزار و  با استقبال دانشجویان مواجه شد.»

همچنین هدیه حسین نژاد دبیر هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره نیز پس از قدردانی از حضور اساتید و دانشجویان برای حضور در اختتامیه جشنواره، از همکاری  دانشجویان برای به ثمر رساندن این دوره سپاس گذاری کرد و گفت: «من و دوستانم پس از فعالیت در این دوره جشنواره به این نتیجه رسیدیم تا دانشجویان خودمان را به درستی نشناسیم و تلاشی برای بهبود دانشگاه نکنیم هیچ کس برایمان دل نخواهد سوزاند. زمانی که دانشجو گوشه نشینی کند مسئولین هم کاری نخواهند کرد. در حقیقت تا زمانی که درخواستی نباشد چیزی هم عرضه نخواهد شد بنابراین بهتر است که خودمان جشنواره را به رسمیت بشناسیم. افتخار ما این است که خواستیم جشنواره را با آبرو و سراسری برگزار کنیم که این اتفاق هم رخ داد.»

فرزاد معافی مشاور هشتمین دوره جشنواره نیز در ادامه خبر از چاپ کتاب جشنواره تا اردیبهشت سال 96 داد و یادآور شد که منتخب مقاله ها، نمایشنامه ها و پایان نامه­ های ادبیات نمایشی نیز چاپ خواهند شد.

معافی با گله مندی از دبیر کانون تئاتر دانشگاه سوره به دلیل نداشتن همکاری با جشنواره گفت: «هرگونه اختلاف نظر مابین دبیر کانون و اعضای جشنواره نباید باعث خللی در اجرای جشنواره شود.:

او در ادامه صحبت هایش به بحث جشنواره زدگی پرداخت و از دانشجویان درخواست کرد تنها به اجرا شدن و کمیت نمایش فکر نکنند بلکه بهتر است توان بیشتری برای اجرا و کیفیت آثار بگذارند چرا که در چند سال اخیر کیفیت کارهای جشنواره به شدت کاهش یافته است .

در پایان نیز هیئت داوران بخش صحنه و مونولوگ  دو نمایش «درخت می شم ،میوه می دم برات انجیر » به کارگردانی کیوان محمدی  و «نقطه وسط مثلث سیاه »به کارگردانی بهراد سلاح ورزی  را به عنوان دو نمایش برتر به جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی معرفی کردند.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند با 37 اجرا در چهار بخش، اجرا صحنه ای، نمایشنامه خوانی، تئاتر عروسکی و مونولوگ برگزار شد.

 

 

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با فرزاد معافی غفاری، عضو هیئت انتخاب بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

آینده درخشان تئاتر کشور، از مسیر تئاتر دانشجویی عبور می‌کند
گفت‌وگو با فرزاد معافی غفاری، عضو هیئت انتخاب بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

آینده درخشان تئاتر کشور، از مسیر تئاتر دانشجویی عبور می‌کند

فرزاد معافی غفاری، عضو هیئت انتخاب بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر باور دارد آینده درخشان تئاتر کشور، از مسیر تئاتر دانشجویی عبور می‌کند.

|

نظرات کاربران