در حال بارگذاری ...
امین میری، کارگردان نمایش «شلتر»:

«بازگشت به خانه» حیف است دیده نشود

امین میری نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما که این روزها نمایش «شلتر» را در مقام کارگردان در مجموعه تئاتر شهر تهران به روی صحنه برده است یادداشتی درباره نمایش «بازگشت به خانه» منتشر ساخت و ضمن دعوت علاقه‌مندان برای دیدن این اثر نمایشی از ویژگی‌های مختلف آن سخن گفت.

به گزارش ایران تئاتر متن یادداشت به این شرح است:
روایتی جذاب از پینتر
کار کردن نمایشنامه‌های پینتر سخت است و هرکسی از پس آن برنمی‌آید اما اگر دانشش را داشته باشی و برایش زمان بگذاری، البته نه یک ماه، مثلاً هفت، هشت یا ده ماه، اگر اعتقاد داشته باشی به کارت و اگر گروهی همراه و اگر ... می‌شود نمایشی با تصاویر خلاقانه، می‌شود نمایشی پر از ایده‌های جذاب، می‌شود نمایشی پر از هماهنگی، می‌شود نمایشی با طراحی صحنه و گریم و لباسی که در خدمت اثر باشد، می‌شود نمایشی با کارگردانی دقیق و فکر شده، می‌شود نمایشی به نام «بازگشت به خانه»
حیف است این نمایش را نبینید، اگر در جشنواره فجر به دنبال بلیت نمایش‌های آلمان و فرانسه و ... هستید حالا فرصت دارید که بلیت یک درام خارجی را تهیه‌کرده و پرداخت هوشمندانه گروهی درخشان و ایرانی را در سالن ارغنون ببینید.
«بازگشت به خانه» حیف است دیده نشود و حیف است که نبینید. مطمئنم بعد از دیدن آن پی به حرفم خواهید برد و ایمان‌دارم پشیمان نخواهید شد.
این گزارش می‌افزاید: داستان نمایش درباره تدی پسر بزرگ خانواده‌ای است که پس از مرگ مادرش خانه را ترک کرده و بعد از گذشت ٦ سال به همراه همسرش به خانه بازمی‌گردد. خانواده‌ی او که سال‌هاست زنی را در خانه ندیده‌اند ....
بر پایه این گزارش عواملی که در به روی صحنه آمدن بازگشت به خانه همکاری دارند عبارت‌اند از: فتاح محمدی (مترجم) فرید قادر پناه ورامین معصومیان (طراح، دراماتورژ و کارگردان)، علی دولت‌یاری (دستیار کارگردان)، بازیگران به ترتیب حروف الفبا: جعفر برقی کیوان، امین جلالی، رامین جعفری، حمیدرضا کشوردوست، مینا زرنانی، کاوه مرحمتی، آزاده مشعشعی، اِمونا پیکریان (منشی صحنه)، رضا قانعی و مهسا مشعشعی (موسیقی)، سارا اسکندری (طراح گریم)، مصطفی محمودی (مشاور اطلاع‌رسانی و تبلیغات)، سیاوش گودرزی و پریا الهی (مجریان گریم)، حسام حیدری (پیرایش مو)، لاله محمودی (امور ارتباطات رسانه‌ایی و روابط عمومی)، نساء نیکو و ندا الماسیان طهرانی (تبلیغات فضای مجازی، طراحان هنر ایرانیان) تهیه‌کننده: گروه ریگولیتو
نمایش بازگشت به خانه فقط تا 11 اسفند ساعت 21:15 به مدت 70 دقیقه در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت‌های این نمایش از طریق سایت تیوال نسبت به رزرو صندلی‌های موردنظر خود اقدام کنند.

 




نظرات کاربران