در حال بارگذاری ...
رحمت امینی در گفتگو با مهر:

هیچ فردی در تئاتر آزاد با لابی اجرا نمی‌گیرد

رییس شورای ارزشیابی و نظارت تأکید کرد که طبق نظارتی که شورا بر تئاتر کمدی تهران (آزاد) دارد هیچ فردی از طریق لابی مجوز اجرا نمی گیرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مهر ، رحمت امینی رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی درباره روند گرفتن مجوز در بخش تئاتر کمدی تهران (آزاد) و اینکه گفته می شود برخی مواقع افرادی از طریق لابی و رابطه مجوز اجرا می گیرند گفت: آیین نامه تئاتر  کمدی تهران که پیش از این تدوین شده بود، اجرایی شده و روند خوب و مطلوبی داشته است.

وی تأکید کرد: دیگر مواردی نداریم که افرادی از طریق لابی و رابطه بخواهند مجوز اجرا بگیرند. چندی پیش موردی در این زمینه وجود داشت که با ورود و نظارت شورا برطرف شد.

امینی درباره اینکه آیا افرادی که قصد اجرا در تئاتر کمدی تهران (آزاد) را دارند از سوی انجمن هنرمندان تئاتر آزاد معرفی می شوند یا نه، اظهار کرد: قانون می گوید هر فردی که توان کار کردن دارد می تواند از سالن و تماشاخانه مورد نظر خود نامه ای را به همراه متن به شورای ارزشیابی و نظارت ارائه دهد. سپس مراحل ارزشیابی و کارشناسی در شورا طی می شود تا مشخص شود نمایش پیشنهاد شده کیفیت و شرایط لازم برای اجرا را دارد یا نه.

وی ادامه داد: قانون می گوید هر کسی مجاز است پیشنهاد اجرایی خود را ارائه دهد و وظیفه اصناف است که هویت بخشی لازم را در این زمینه داشته باشند.

رییس شورای ارزشیابی و نظارت درباره این موضوع که آیا سالن ها و تماشاخانه های تئاتری می توانند به صورت مستقل کار ارزشیابی و نظارت آثار نمایشی را انجام دهند یا نه، یادآور شد: طبق قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی حرف نهایی برای صدور مجوز باید از سوی شورای ارزشیابی و نظارت زده شود. در حال حاضر شوراهای هنری سالن ها بحث ارزشیابی آثار را تا حد بالایی انجام می دهند که اتفاق خوبی است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد

وحید نفر، نویسنده و کارگردان نمایش «دور» با بیان اینکه تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد، گفت اینکه تماشاگر با رضایت و با یک فضای ذهنی متفاوت از زمانی که وارد سالن شده است، از سالن اجرا خارج شود، از فاکتورهای موفقیت یک نمایش به شمار می‌رود.

|

نظرات کاربران