در حال بارگذاری ...
نائب رئیس شورای شهر تهران پس از بازدید از مجموعه تئاترشهر

برآورد بودجه مقاوم‌سازی تئاترشهر نیازمند مطالعات تکمیلی است

مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران ضمن بازدید از مجموعه تئاترشهر، مقاوم‌سازی ساختمان تئاترشهر را اصلی‌ترین اولویت بازسازی این بنای فرهنگی هنری عنوان کرد.

به گزارش ایران تئاتر: مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مجموعه تئاترشهر،  به همراه مهدی شفیعی مدیرکل اداره کل هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی رئیس مجموعه تئاترشهر، اتابک نادری مدیر امور استان‌ها و نصرالله آبادیان شهردارمنطقه11، ضمن بازدید از این مجموعه نمایشی، در جریان روند بازسازی و مشکلات پیش‌روی مهم‌ترین مجموعه تئاتری کشور قرار گرفت.

طلایی پس از بازدید و آگاهی از مشکلات فراوان مجموعه تئاترشهر، ضمن اعلام آمادگی مدیریت شهری برای کمک و تسریع در روند بازسازی و ایمن‌سازی مجموعه تئاترشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای هنری  کشور گفت: مقاوم‌سازی مجموعه تئاترشهر به عنوان اصلی‌ترین اولویت این بنای فرهنگی هنری به یک کار بلند مدت نیاز دارد و طبیعی است که برای مقاوم‌سازی اساسی این مجموعه باید به طور طبیعی مطالعات تکمیلی و دقیقی صورت بگیرد که البته این امر در اختیار ما نیست. در واقع تا زمانی‌که مطالعات تکمیلی مقاوم‌سازی به دست ما نرسد نمی‌توانیم در زمینه اینکه چه میزان بودجه برای این کار لازم است برآوردی داشته باشیم.

نائب رئیس شورای شهر تهران که پیش از این نیز یک بار در سال 93 از این مجموعه نمایشی بازدید کرده، درباره روند برطرف کردن مشکلات مجموعه تئاترشهر اظهار داشت: کارهایی را می‌توان در کوتاه مدت برای این مجموعه انجام داد در وهله اول سامان دادن به محیط پیرامونی تئاترشهر است که کماکان شرایط ایده‌آلی ندارد. از جمله این موارد رسیدگی به وضعیت آب‌نماها، فضای سبز، سیستم اعلام و اطفاء حریق و از همه مهم‌تر برطرف کردن مشکل دسترسی به مجموعه تئاترشهر است که از ضلع جنوب مسدود شده است. همچنین مسئله خطرزدایی و مرمت بخشی از سقف سالن اصلی و مطالعه برای محصور کردن تئاترشهر نیز از دیگر مواردی است که در کوتاه مدت باید انجام شود.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر در ادامه با تاکید بر اینکه تئاترشهر و فضای پیرامونی آن فضایی بسیار مناسب برای تبدیل شدن به یکی از بهترین پاتوق‌های هنرمندان است، افزود: به نظر من ما هنوز نتوانستیم از این فضا به صورت کامل بهره‌برداری بهینه کنیم در حالی‌که وجب به وجب این محوطه می‌تواند مکانی برای حضور فعالان هنری و عرصه آثارشان باشد به طوریکه هم از نظر توسعه فضاهای فرهنگی هنری، هم در زمینه کارآفرینی و هم در زمینه اقتصاد فرهنگ تبدیل به یک الگو بشود.

او در ادامه و در پاسخ به اینکه مدیریت شهری تا چه میزان وظایف خود را در این زمنیه انجام داده، خطاب به جامعه هنری گفت: مدیریت اجرایی جامعه ما بین بخشی است. به این معنی که ما هم در اینجا مسئولیت نداریم و هم مسئولیت داریم. یعنی می‌توانیم به راحتی از کنار آن عبور کنیم و برویم و هم اینکه می‌توانیم کاری بکنیم. این بستگی به این دارد که مدیران بین‌بخشی ما بتوانند با هم تعامل داشته و کنار هم کار کنند. و من هم به عنوان یکی از نمایندگان مردم یکی از وظایفم فراهم کردن این تعامل و هماهنگی بین دوستان بوده است.

طلایی در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری به گسترش زیرساخت‌ها و توسعه فرهنگی باور دارد، خاطر نشان کرد: نمی‌توان به مجموعه تئاترشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای فرهنگی کشور و جایی‌که هویت هنری و فرهنگی ماست در آن نمایش داده می‌شود به صورت بین‌بخشی نگاه کرد. اینجا پایگاه واقعی هنرمندان ماست و بهترین هنرمندان ما که اهالی تئاتر هستند خانه‌شان اینجاست و ما باید خانه هنرمندان تئاتر مثل خانه خودمان بداینم و هر آنچه می‌تواند عاملی برای تشویق و فراهم کردن ظهور و بروز استعدادهای خلاق و بالقوه آنها باشد را فراهم بکنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان اینکه مدیریت شهری نسبت به انجام وظایف خود در قبال مجموعه تئاترشهر تمام تلاش خود را کرده، اضافه کرد: کارنامه مدیریت شهری در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی نشان از باور و اعتقاد این مجموعه به تاثیرگذاری توسعه فرهنگی دارد. مدیریت شهری در این زمینه کارهای فراوانی کرده، اگرچه که من معتقدم هر قدر در این زمینه کار کنیم باز هم کم است. چون باور دارند با هنر می‌توان بسیاری از مشکلات را که امروزه ناچاریم با ابزارهای سلبی آن ها را حل کنیم، با کمترین هزینه به حل کرد. هنر این قدرت را دارد که سخت‌ترین مشکلات و بحران‌های جامعه را با زبان نرم و لطیف خود حل کند. و امیدوارم سیاستگذاران و مدیران کلان ما نیز چنین نگاهی به حوزه هنر داشته باشند.

گفتنی است در نتیجه این بازدید، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از شهردار منطقه 11 خواست تا نسبت به فراهم کردن وضعیت دسترسی به ساختمان تئاترشهر از طریق رفع انسداد کوچه همجوار با مجموعه در ضلع جنوبی، رسیدگی به آب‌نماها و فضای سبز محوطه بیرونی، تکمیل سیستم اعلام و اطفاء حریق، خطرزدایی و مرمت بخشی از سقف آسیب دیده سالن اصلی وهمچنین بررسی و مطالعه محصورسازی ساختمان تئاترشهر، در کوتاه مدت اقدامات لازم را انجام بدهد.




مطالب مرتبط

دبیر هفدهمین رویداد اعلام کرد

آثار نهایی بخش تئاتر ملی رضوی 19 اسفند معرفی می‌شوند
دبیر هفدهمین رویداد اعلام کرد

آثار نهایی بخش تئاتر ملی رضوی 19 اسفند معرفی می‌شوند

اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از تاریخ اعلام آثار نهایی این جشنواره از روز شنبه نوزدهم اسفند خبر داد و گفت با این اعلام درنهایت ۱۲ تا ۱۵ اثر برای اجرای عمومی معرفی خواهد شد.

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

در گفت‌و‌گو با محمود پاک نیت مطرح شد

جشنواره تئاتر رضوی در صورت تداوم، ظرفیت گسترده‌ای ایجاد می‌کند
در گفت‌و‌گو با محمود پاک نیت مطرح شد

جشنواره تئاتر رضوی در صورت تداوم، ظرفیت گسترده‌ای ایجاد می‌کند

محمود پاک نیت هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های موضوعی مانند رضوی یا بسیج در ارتقای کیفی گروه‌های تئاتر براین باور است که متولیان امر باید احترام به مخاطب را سرلوحه کار خود قرار دهند و جشنواره تئاتر رضوی در صورت تداوم؛ ظرفیت گسترده‌ای حتی ...

|

نظرات کاربران