در حال بارگذاری ...
باهدف احیا تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی در استان

کانون نمایش‌های آئینی و تعزیه خراسان رضوی افتتاح شد

کانون نمایش‌های آئینی و تعزیه خراسان رضوی با حضور هنرمندان تئاتر و مدیران فرهنگی در مشهد افتتاح شد

به گزارش ایران تئاتر سید جواد اشکذری در آئین افتتاح کانون نمایش‌های آئینی و تعزیه خراسان رضوی که با حضور هنرمندان تئاتر و مدیران فرهنگی در تماشاخانه بهار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هنرهای آئینی به‌خصوص تعزیه در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی از وضعیت خوبی برخوردار نیست و با کمک تمام نهادها و دستگاه‌های فرهنگی هنری باید به احیای این هنرهای آئینی و اسلامی توجه بیشتری شود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با تأکید به اینکه تعزیه خراسان رضوی زمانی قطب برتر تعزیه کشور بوده است، افزود: با تأسیس کانون نمایش‌های آئینی و تعزیه خراسان رضوی در تلاش هستیم که بتوانیم تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی را در شهر و استانمان احیا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به‌طور حتم تمام هنرمندان پیشکسوت هنرهای آئینی به ما کمک کنند و دورهم جمع شوند تا بتوانیم شاهد روزهای خوشی برای این هنرها باشیم.
اشکذری در پایان تأکید کرد: این کانون با مسئولیت سید محمد کاظمی شروع به کار می‌کند و امیدواریم با تشکیل مجمع عمومی و انتخاب هیئت‌مدیره شاهد طرح‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی توسط آن‌ها باشیم.
یک انتصاب و سه تقدیر
همچنین در این مراسم، از سوی سید جواد اشکذری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، سید محمد کاظمی به‌عنوان مسئول کانون نمایش‌های آئینی و تعزیه خراسان رضوی منصوب شد.
در ادامه این مراسم، محمدامین دیانی، هادی تقدیمی و قاسم عطایی سه پیشکسوت نمایش تعزیه مشهد توسط سید جواد اشکذری، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی و سید محمد کاظمی، مسئول کانون نمایش‌های آئینی و تعزیه خراسان رضوی تقدیر شدند.

 




نظرات کاربران