در حال بارگذاری ...
پیام معاون امور هنری به جشنواره تئاتر خیابانی شرهانى

در یادمان شهدای شرهانی، صلح اندیشی و جهان میهنی ایرانیان را فریاد کنیم

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی دهلران تقدیر کرد.

به گزارش ایران تئاتر در متن این پیام آمده است:
تئاتر، افروختن چراغ دانایی و افراشتن پرچم فرهیختگی است. آفرینش حقیقت‌هایی است که فرهیختگی و فرزانگی را به جان و جهان می‌بخشد. دعوت به تئاتر، دعوت به صلح و سلامی است که کیمیاگرانِ، ناگواری روزگار را گوارا می‌کند و انسان در برزخ گمراهی را به‌راستی و رستگاری نوید می‌دهد. خوشحالم که به شوق و اشتیاق هنرآفرینان سرزمین سربلندم، تئاتر، بالیده است و به افسون این گوهر دیرینه، به تماشای سرو برومند فرزندان هنرمند خویش شادمانیم.
شادمان از ترویج و تعالی تئاتری که امروز را باور دارد و به فردا می‌اندیشد.
جشنواره‌ی تئاتر شرهانی که در ایلام؛ اقلیم تمدن و تاریخ و سرزمین صبر و پایداری رقم می‌خورد، نشان از بلوغ و فروغ تئاتر است. تلاش مبارکی است که مؤمنانه به وجوب قرابت تئاتر با مردم می‌اندیشد. انتخاب تئاتر خیابانی روشن‌ترین علامت این ایمان است. یقین دارم نام و نشان شهیدان این اقلیم، شور نشاط هنرمندانی است که رزمنده وار، به حفظ مرزهای فرهنگ و هنر اهتمام‌ می‌ورزند. امیدوارم شرح وطن‌دوستی و آرمان و ایمان دلاور مردمان شهرستان دهلران در بضاعت زلال این جشنواره باشد و در هر معرکه از این دیار که تئاتری اتفاق می‌افتد، بلندبالایی و آزادگی مردمش، بیش‌ازپیش به چشم بیاید و بر زبان رود که رسالت تئاتر، غبارروبی از آداب و آیینی است که جاودانگی و سعادت انسان را با خویش دارد.
فرصت مغتنمی است که با برافراشتن پرچم تئاتر در یادمان شهدای شرهانی، صلح اندیشی و جهان میهنی ایرانیان را فریاد کنیم و با غرور، تاب‌وتوان تئاتر را به نوشداروی خاک پاک این سرزمین متبرک کنیم.
با فروتنی تمام، تلاش همکاران ارجمند، هنرمندان آگاه، مسئولین همراه و مخاطبان فرهیخته نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی دهلران را می‌ستایم و آرزومندم نعمت لبخند رضایت مردم این سرزمین، ارزانی دست‌اندرکاران کوشای این جشنواره گردد.
 




نظرات کاربران