در حال بارگذاری ...
در آستانه آخرین چهارشنبه سال و کمپین فرهنگی «چهارشنبه‌سوری بدون خطر»

مرضیه برومند: عروسک‌ها برای بله گفتن به شادی و نه به خطر به شهر آمده‌اند

رئیس خانه عروسک با اشاره به مشارکت این بخش برای فرهنگ‌سازی در سطح جامعه گفت: قصد ما بله گفتن به شادمانی و زیبایی مراسم چهارشنبه‌سوری و نه گفتن به خطر و مشکلات با استفاده از کاراکترهای محبوب عروسکی است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مرضیه برومند درباره اجرای طرح چهارشنبه‌سوری بی‌خطر به مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: ما به دنبال بله گفتن به چهارشنبه‌سوری و شادمانی این جشن زیبا و اصیل هستیم اما آنچه ما سعی داریم در قالب استفاده از کاراکترهای محبوب عروسکی فرهنگ‌سازی کنیم، نه گفتن به خطر و آتش‌سوزی است.
وی افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد که طی سالیان گذشته اتفاقات نادرستی به دلیل مسیر اشتباه مسئولان شکل گرفت که سبب شد مردم نیز واکنشی نامناسب به آن داشته باشند.
رئیس خانه عروسک با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: همه حرکت‌های فرهنگی که بعد از حادثه تلخ پلاسکو به‌صورت خودجوش در مردم رخ داد بر مبنای این است که به خطر نه بگوییم و شادمانی را با سروصدا و آسیب کمتر در شهر داشته باشیم.
برومند درباره حضور خانه عروسک در این طرح فرهنگی گفت: خانه عروسک و هنرمندان این عرصه نیز به‌عنوان بخشی از بدنه این جامعه در کنار سازمان زیباسازی که به‌عنوان یک‌نهاد دولتی فعالیت دارد، سعی کردیم که در عرصه فرهنگ‌سازی مناسب برای این بخش با استفاده از کاراکترهای محبوب مردمی و نصب بیلبوردها و تبلیغات تلاش کنیم.
وی ضمن تأکید بر ضرورت حضور شادی در جامعه اظهار کرد: باید فرهنگ‌سازی را با تأکید بر ضرورت شادی مدنظر قرار دهیم و اصل شادمانی را زیر سؤال نبریم لذا سعی کردیم که از مردم بخواهیم شادمانی را بدون مشکل برای خود و آتش‌نشانان عزیز در جشن چهارشنبه‌سوری دنبال کنند.
این هنرمند از حضور کلیه کاراکترهای محبوب عروسکی در این کمپین خبر داد و گفت: در این کمپین کاراکترهای اغلب سریال‌ها و فیلم‌های عروسکی محبوب حضور دارند که ازجمله آنها می‌توان به عروسک‌های مجموعه‌هایی نظیر خانه مادربزرگه، جناب خان، شهر موش‌ها، زی زی گولو، ابرک و همه شخصیت‌های محبوب تلویزیونی اشاره کرد.
برومند حضور هنرمندان در برنامه‌های فرهنگی را مؤثر خواند و گفت: من فکر می‌کنم که هنرمندان با استفاده از کالای فرهنگی خود می‌توانند در این بخش‌های مهم حضورداشته و مشارکت کنند البته در این کمپین صاحبان حقوقی این عروسک‌ها بدون هیچ مطالبه‌ای و کاملاً به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی حضور پیدا کردند لذا لازم است که از این افراد تشکر کنم.
وی ادامه داد: قطعاً همه هنرمندان می‌توانند در مورد مسائل اجتماعی و مواردی نظیر ترافیک، اخلاق اجتماعی، مشکلات آلودگی هوا، محیط‌زیست و ... مشارکت مفیدی داشته باشند و با حمایت‌های سازمان زیباسازی اقدامات مؤثری را به انجام برسانند.
رئیس خانه عروسک بازخورد کمپین بله به چهارشنبه‌سوری و نه به خطر را موفق خواند و اظهار کرد: به نظر می‌رسد که بازخورد مردم به این کمپین بسیار خوب بوده است زیرا با استفاده از کاراکترهای محبوب و با لحن و کلام درستی سعی در فرهنگ‌سازی شده است.
برومند از اجرای برنامه‌ای برای تقدیر از آتش‌نشانان در قالب این کمپین خبر داد و گفت: امروز 23 اسفندماه رأس ساعت 14 و 30 دقیقه ما از جلوی سازمان زیباسازی به سمت ایستگاه‌های آتش‌نشانی، بلوار کشاورز، برادران مظفر، بهارستان و بعد حسن‌آباد حرکت می‌کنیم تا به این ایستگاه‌ها و زحمتشان آتش‌نشانی سری بزنیم و پوسترهایی را تقدیم این عزیزان کنیم.
لازم به یادآوری است در آستانه آخرین چهارشنبه سال کمپین فرهنگی «چهارشنبه‌سوری بدون خطر» با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و خانه عروسک به‌صورت گسترده بر روی بیلیبوردهای سطح شهر تهران اکران شده است.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران