در حال بارگذاری ...
به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی

با آغاز سال نو «نوروز خوانی» در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود

نمایش «نوروز خوانی» به نویسندگی و کارگردانی «جواد انصافی» از تاریخ ۸ فروردین‌ماه هم‌زمان با آغاز سالن نو در تماشاخانه مشایخی پردیس تئاتر تهران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر  نمایش «نوروز خوانی» به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی از تاریخ 8 فروردین‌ماه سال جدید، هر شب رأس ساعت 20 در تماشاخانه مشایخی پردیس تئاتر تهران اجرا خواهد شد.
این نمایش حاصل پژوهش 5 ساله کارگردان در ارتباط با نوروز است که شامل نوروز خوانی‌های سراسر کشور مانند حاجی‌فیروز، تکم چی در آذربایجان، نوروز سلطان در مازندران، عروس گله‌ئی در گیلان، آتش‌افروز و... می‌شود. درواقع داستان این نمایش از برخورد کودکی با عمو نوروز و حاجی‌فیروز آغاز می‌شود که این دو شخصیت در قالب روایت و ترانه به سؤالات کودک در ارتباط با نوروز پاسخ می‌دهند.
در این نمایش بازیگرانی چون جواد انصافی، امیرمحمد انصافی، امیرحسین انصافی، فروغ یزدان، محمدرضا لوانی، تینا نوروزی، فرشته اعظمی، نیلوفر سیاری و احمد آهسته ایفای نقش می‌کنند. همچنین حامد نصرآبادیان طراح حرکت، ساسان فرهادپور طراح صحنه، فروغ یزدان طراح لباس، امیرحسین انصافی آهنگساز، حبیبه رضایی و فروغ یزدان عروسک ساز، سمیرا انصافی منشی صحنه این نمایش هستند.
نمایش «نوروز خوانی» به نویسندگی و کارگردانی «جواد انصافی» از تاریخ 8 فروردین‌ماه هر شب رأس ساعت 20 در تماشاخانه مشایخی پردیس تئاتر تهران به روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر
امیرحسین انصافی مطرح کرد

حضور متفاوت عمو نوروز با استفاده از هوش مصنوعی در تئاتر

امیرحسین انصافی نویسنده و کارگردان نمایش «هر روز نوروزه» می‌گوید پدر (جواد انصافی) به‌عنوان شخصیت عمو نوروز در نمایش بسیار تاثیرگذار است. نوع تیپی که او در این اجرا دارد با همه اجراهایی که تاکنون داشته‌ است، متفاوت است و به صورت فیزیکی در این نمایش حضور ندارد بلکه با کمک هوش ...

|

جواد انصافی، هنرمند پیشکسوت:

جشنواره تئاتر منطقه‌ای، فرصتی برای شناخت آیین‌های بومی است
جواد انصافی، هنرمند پیشکسوت:

جشنواره تئاتر منطقه‌ای، فرصتی برای شناخت آیین‌های بومی است

جواد انصافی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت نمایش‌های سنتی، پیشنهاد می‌کند هنرمندان استانی، آثاری با موضوع آداب و آیین‌های بومی خود تولید کنند و آن‌ها را به جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور بیاورند.

|

نظرات کاربران