در حال بارگذاری ...
بارونق گرفتن سفر به سرزمین آسمانی‌ها در نوروز

رادیو نمایش با «راهیان نور» همراه می‌شود

اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با پخش آثار نمایش رادیویی اعم از سریالی و تک‌قسمتی با موضوع راهیان نور، خاطرات هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌دارد.

به گزارش ایران تئاتر محسن بناساز مدیر گروه دانش و هنر رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب افزود: اهمیت پرداخت به موضوع «راهیان نور» ازآن‌جهت که یادآور هشت سال فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت برای افراد جامعه است، زمینه سازاین مهم  تشکیل جلسه‌ای با حضور چند نفر از نویسندگان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو شد تا با مشخص نمودن چارچوب‌ها و نحوه پرداخت، مسیر رسیدن به نمایشنامه مدنظر هموار شود. درنهایت از میان طرح‌های دریافتی، آن‌هایی مصوب شدند که ضمن توجه به ارائه روایتی ساده در درون خود داستان جذابی را نقل کرده بودند که به واقعیت‌های این ره‌آورد فرهنگی نزدیک بودند.
مدیر گروه دانش و هنر رادیو نمایش خاطرنشان کرد: «عطر گل نرگس»، «دل آرام»، «در دل خاک»، «همین‌جاست، شوادان»، «نیزارهای خونین»، «فرزند عشیره»، «حلبچه شهید»، «جای حبیب خالی»، «چهار زبر»، «جاده‌های خلوت جنگ» و «پروانه» عناوین  نمایش‌های رادیویی هستند که به همین مناسبت از رادیو نمایش پخش می‌شوند.
خلاصه داستان و زمان پخش برخی از این نمایش‌ها به شرح زیر است:
«دل آرام» ماجرای برادرانی بنام سلمان و ایمان است که برای شناسایی منطقه  عملیات می‌روند اما بناگاه خود را وسط میدان مین می‌بینند. درراه بازگشت ایمان شهید می‌شود و سلمان تمام عمر خود را مقصر مرگ برادر می‌داند. همسر ایمن باردار است که در آن موقعیت دختری به دنیا می‌آورد که نامش را دل آرام می‌گذارد...
این نمایش رادیویی شش‌قسمتی  روزهای پایانی اسفند ساعت 10:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.
«همین‌جاست» عنوان نمایش رادیویی دیگری است که درباره خاطرات فرمانده ای است که بعد از سال‌ها اسارت به نزد رزمندگان در جبهه رفت که در بین کانالی مابین عراقی‌ها و میدان مین گیرکرده بودند و منتظر بودند تا فرمانده برگردد و فرمانده بعد از سال‌ها آنها را با وسایلشان در کانال و زیر خاک پیدا می‌کند.
«همین‌جاست» در شش قسمت، هرروز ساعت 7:15 به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.
«جاده‌های خلوت جنگ» داستان رزمنده‌ای است که پس  از جنگ به جبهه و مناطق جنگی بازمی‌گردد و تمام خاطرات برایش دوباره جان می‌گیرد.
این سریال رادیویی از 26 اسفندماه در ده قسمت، ساعت 10:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.
گفتنی است پخش این آثار، در روزهای پایانی سال 95 آغازشده و تا 15 فروردین 96 ادامه خواهد داشت. این نمایش‌ها با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولیدشده و  نویسندگان، تهیه‌کنندگان، کارگردانان، صدابرداران و افکتورها نیز در ساخت این آثار با آنها همکاری می‌کنند.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران