در حال بارگذاری ...
خبری تلخ و ناگوار که صبح امروز اتفاق افتاد

افشین یداللهی ترانه سرای مشهور، به دیار باقی شتافت

صبح امروز خبری تلخ و ناگوار در جامعه هنری اتفاق افتاد و متاسفانه یکی دیگر از هنرمندان نامی این مرز و بوم به درگذشتگان سال ۹۵ پیوست.

به گزارش ایران تئاتر، دکتر افشین یداللهی پزشک متخصص اعصاب و روان و ترانه سرا معروف اهل ایران، صبح امروز در پی سانحه تصادف دیده از جهان گشود. این هنرمند شب گذشته در راه بازگشت از هشتگرد به دلیل برخورد شدید یک دستگاه کامیون با خودرویش، تصادف کرده که در پی این حادثه  دچار ضربه مغزی شده و در بیمارستان از دنیا رفت. شدت این تصادف به گونه ای بوده که همسر و برادر همسر این هنرمند هم آسیب دیده‌اند.

دکتر افشین یداللهی پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه‌سرایان معروف بود. او فعالیت‌ حرفه‌ای ترانه‌سرایی خود را از سال ۱۳۷۶ در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و نخستین ترانه‌هایش با آهنگسازی فؤاد حجازی و با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا می‌شد.

یداللهی چندین سال اداره انجمن خانه ترانه را بر عهده داشت و برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی نیز ترانه‌هایی سروده است و با خواننده‌های مطرح بسیاری نیز همکاری کرد. از جمله آثار او در این زمینه، ترانه سریال‌های «شب آفتابی»، «غریبانه»، «شب دهم»، «میوه ممنوعه»، «مدار صفردرجه» و «معمای شاه» است.

افشین یداللهی در آخرین پست اینستاگرامی خود که به بهانه مرگ علی معلم آن را منتشر کرد در یادداشتی نوشته بود: هر سال یک بار از لحظه مرگم بی تفاوت گذشته ام، بی آنکه بفهمم یک روز در چنین لحظه ای خواهم مرد...

آخرین فعالیت این هنرمند، ترانی سرایی برای آلبوم «می فهممت» محمد رضا فروتن بود که چند هفته پیش در بازار موسیقی منتشر شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران