در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

پرداخت مطالبات تئاتری‌ها در آخرین روز کاری امسال

مهدی شفیعی از پرداخت مطالبات گروه‌های تئاتری در آخرین روز کاری سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر مهدی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: خوشبختانه در تخصیصی که به حوزه هنرهای نمایشی تعلق گرفته، شنبه 28 اسفندماه و تا پایان وقت اداری، انجمن هنرهای نمایشی تمام مطالبات گروه‌های تئاتری را پرداخت می‌کند.

او با اشاره به اینکه این مبالغ همان کمک‌هزینه‌های مصوب شده در طول سال به عنوان کمک هزینه است که به طور کامل پرداخت می‌شود،افزود: این در شرایطی است که تخصیص اعتباری حوزه هنرهای نمایشی براساس بودجه مصوبی که باید به آن تعلق می‌گرفت، حدود 60 درصد است ولی با این حال این رقم را با اولویت به گروه‌های نمایشی پرداخت می‌کنیم.

شفیعی گفت:در سال 94 برای حمایت از 187 گروه نمایشی حدود 2.5 میلیارد تومان پرداخت شد و در سال 95 هم بر اساس رقم کمک‌هزینه مصوب از 245 گروه نمایشی با مبلغ حدود 3 میلیارد و 400 میلیون تومان حمایت شده است که البته بخشی از این رقم در طول سال پرداخت شده بود.

او خاطرنشان کرد: بنابراین در مدت دو سال 94 و 95، 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به گروه‌های نمایشی تهران برای اجرای حدود 430 نمایش پرداخت شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی یادآور شد: کمک‌هزینه‌های سال 95 برای 74 گروه نمایشی در تئاترشهر، 11 گروه در تالار هنر، 15 گروه در تالار سنگلج و حدود 118 گروه متفرقه در دیگر سالن‌های تهران اختصاص داده شده است.

شفیعی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مطالبات مربوط به جشنواره سی‌وپنجم تئاتر فجر هم پرداخت می‌شود؟ اظهار کرد: برای این رویداد هنری بنا به تخصیصی که داده شده، اولویت را به گروه‌های نمایشی، هنرمندان و داوران داده‌ایم و تا فردا پرداخت می‌شود. یکسری هزینه‌های دیگر که مربوط به هتل، اسکان و ... است، باقی می‌ماند که امیدواریم آن‌ها را هم بتوانیم هر چه زودتر پرداخت کنیم.




نظرات کاربران