در حال بارگذاری ...
سامان خلیلیان در گفت‌وگو با ایران تئاتر اعلام کرد

پرداخت کمک هزینه 3 میلیونی به دفاتر تئاتر خیابانی استان‌ها

مدیر کانون تئاتر خیابانی از نهایی شدن پرداخت کمک هزینه مالی به دفاتر تئاتر خیابانی استان‌ها و چند اتفاق خوش دیگر برای تئاتر خیابانی خبر داد.

سامان خلیلیان مدیر کانون تئاتر خیابانی در گفت و گو با ایران تئاتر ضمن اعلام خبر نهایی شدن پرداخت قطعی مبلغ سه میلون تومان برای آموزش به دفاتر تئاتر خیابانی استان‌ها از اردیبهشت ماه سال جاری،گفت: پس از حدود یک سال‌ونیم پیگیری خوشبختانه در بودجه سال 96 تئاتر پرداخت مبلغ سه میلیون تومان صرفا برای آموزش تئاتر خیابانی به دفاتر تئاتر خیابانی استان‌ها قطعی شده و با هماهنگی که با امور استان ها انجام دادیم از اردیبهشت ماه این رقم در اختیار دفاتر تئاتر خیابانی قرار می گیرد.

خلیلیان ضمن اعلام این خبر درباره عملکرد کانون تئاتر خیابانی در سال گذشته، نیز اظهار داشت: در  سال گذشته یکی از مسائلی که خودم بسیار دنبال آن بودم راه‌اندازی دفاتر تئاتر خیابانی استان‌ها بود که با توجه به برگزاری انتخابات انجمن‌های هنرهای نمایشی استان‌ها که در طول سال گذشته برگزار شد و نشست‌هایی که با فعالان تئاتر خیابانی استان‌ها داشتیم در حال حاضر اکثر استان‌ها نمایندگان تئاتر خیابانی‌شان را به ما معرفی کردند.

او در ادامه با اشاره به اعزام دو گروه تئاتر خیابانی در سال 95 به فستیوال‌های عراق و هندوستان افزود: یکی از اتفاق های خوبی که به نظرم در سال 95 برای تئاتر خیابانی افتاد این بود که پس از تعامل و برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، بخش‌هایی مثل تئاتر محیطی، تئاتر آلترناتیو  و تئاتر شورایی که پیش از این خیلی رسمیت نداشتند، رسمیت پیدا کردند. همچنین اضافه شدن بخش تئاتر خیابانی به جشنواره اندیمشک (لاله‌های سرخ)، جشنواره خلاق و کوتاه و جشنواره رضوی نیز از دیگر اتفاق‌های قابل توجه تئاتر خیابانی در سال گذشته بود.

خلیلیان در پایان همچنین از قطعی شدن اجرای عمومی آثار گروه‌های تهرانی برگزیده در جشنواره مریوان و فجر خبر داد و گفت: پس از تعطیلات نوروز در برنامه ای با عنوان «شنبه‌ها با تئاتر»، گروه های تهرانی که در این دو جشنواره آثارشان به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده، آثارشان را برای عموم اجرا خواهند کرد.




نظرات کاربران