در حال بارگذاری ...
روز ملی هنرهای نمایشی در محوطه تئاترشهر ادامه دارد

یک روزسرشاز از لبخند و شادی با نمایش‌های خیابانی

اجرای آئین‌های نوروزی، خمیه شب‌بازی، نمایش‌های خیابانی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی در محوطه تئاترشهر، ششم فرودین ۹۶ را به روزی سرشار از لبخند و شادی تبدیل کردو استقبالی شیرین از روز ملی هنرهای نمایشی را رقم زد.

به گزارش ایران تئاتر آماده‌سازی بساط خیمه شب‌بازی و دیده شدن هنرمندانی با لباس‌های محلی و بازیگرانی با لباس‌های حاجی فیروز و عمو نوروز و رفت و آمد عده‌ای که درصدد آماده کردن فضای بیرونی تئاترشهر برای اجرای نمایش‌های خیابانی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی هستند خیلی زود نظر بسیاری از همشهریان تهرانی و احتمالا مسافران نوروزی را که عصر ششم فروردین ماه  گذرشان به پارک دانشجو افتاد را به خود جلب می‌کند.

با آماده شدن سیستم صوتی و تشکیل حلقه‌ای از مردمی که مشتاق‌اند ببیند چه اتفاقی قرار است بیفتد، شراره طیار با عروسک مبارک به همراه امیرحسین انصافی و تنبک‌اش، نخستین برنامه از اجراهای خیابانی اعلام شده به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی در تعطیلات نوروز را مقابل در اصلی تئاترشهر آغاز می‌کنند.

خوشبختانه دلِ آسمان هم با اهالی تئاتر است و بعد از چند روزی بارش باران، هوای تهران تمیز و خبری از باران نیست. هر چند هر از گاهی تحملِ سردی هوا زیر سایه‌های ستون‌های تئاترشهر سخت می‌شود اما خوشبختانه جذابیت برنامه‌ها آنقدر هست که حتی آن عده که از دور نظاره‌گر بودند نیز آرام آرام به جمع تماشاگران اضافه می‌شوند. بلافاصله بعد از اجرای خیمه شب‌بازی، نوبت به سیاه‌بازی رضا بهرامی می‌رسد و کل‌کل‌های همیشگی مبارک با اربابش و خنده‌های تماشاگران. در پایان این اجرا تعدادی بلیط رایگان تئاتر بین حاضران توزیع می‌شود و دست‌اندرکاران برنامه از تماشاگران تقاضا می‌کنند که اجراهای بعدی را در قسمتی دیگر از محوطه تئاترشهر که هم فضای وسیعی‌تری دارد و هم به خاطر تابش آفتاب کمی گرم‌تر است دنبال کنند.

اجرای موسیقی گیلکی توسط گروه «مردوس» (نام قدیم سپیدرود) به سرپرستی عادل علیزاده و ریتم شاد موسیقی این خطه جمعیت تماشاگران را تقریبا دو برابر کرد. بعد از این برنامه نوبت به اجرای موسیقی نواحی توسط گروهی از تربت جام به همراه مراسم چوب بازی رسید و سپس علی رحیمی استندآپ کمدی خیابانی با موضوع گرشگری را اجرا کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

اجرای نمایش «عمو نوروز و ننه سرما» با بازی آرین ناصری مهر و امیرحسین انصافی به همراه اجرای آئین‌های میرنوروزی و کوسه برنشین قسمت پایانی اجراهای خیابانی ششم فرودین ماه در محوطه تئاترشهر به بهانه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی بود. البته همزمان با تمام برنامه باید به حضور مانکن‌های زنده یا همان سیلورمن‌ها هم که از آغاز برنامه تا پایان در نقاط مختلف محوطه تئاترشهر حضور داشتند اشاره کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از افراد رهگذر و تماشاگران حاضر در محوطه تئاترشهر با آنها عکس یادگاری گرفتند.

نکته‌ای که شاید میتوانست به جذابیت این برنامهها لطمه بزند فاصله بین اجرا بود اما خوشبختانه با مدیریت مدیر کانون تئاتر خیابانی برنامه ها بدون وقفه و پشت سر هم اجرا شدند و همین مسئله باعث شد که بعد از هر اجرا بر تعداد تماشاگران اضافه شود.

نمایش‌های خیابانی نوروزی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی امروز هفتم فروردین ماه نیز در محوطه تئاترشهر از ساعت 16 تا 19 برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد
گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد

داوود فتحعلی‌بیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند و برای همین، تولیدات اندیشه‌ورز، نیازمند بودجه مناسب هستند.

|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

نظرات کاربران