در حال بارگذاری ...
بهاریه ها و پیام تبریک هنرمندان به مناسبت آغاز سال نو

بهار فصل پنجمی در ذهن آدم است

هنرمندان مشهور و برجسته کشور هر یک در پیامی آغاز سال نو را به هموطنان خود تبریک گفته و برخی نیز با انتشار متن‌های زیبا و طولانی، احساسات متفاوت بهاری شان را در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشتند.

به گزارش ایران تئاتر، بهار جشن طبیعت است؛ طبیعت زیبایی که آدمی را مسحور می‌کند تا به بخشی از خلقت و آفرینش ایزد منان تفکر کند. گاه درک بشر از این خلقت و آفرینش، تا جایی درونی می‌شود که حتی تقریر و بیان هم قدرت پرداختن به آن را پیدا نمی کند و گاه از میان این ادراک، کلمات و جملاتی خلق می‌شوند که بی‌شک وسعت تبدیل به یک شعر و نوشته پر احساس و قابل تقدیر را نیز میتواند داشته باشد. در ادامه برخی از این نوشته‌ها و پیام های نوروزی را که توسط هنرمندان در صفحات اجتماعی‌شان نوشته شده  با هم می‌خوانیم.

 

 

محمدعلی کشاورز

زمان بدون مکث، میلیون‌ها سال است که غرق تماشای این چرخش مستانه است. این تکرار در طی هزاران سال هرگز به سکون نرسیده و گمان می‌رود که نرسد. چرا که تنها پدیده چرخان و منظم روزگار است. بهار می‌آید و به دنبال آن تابستان از راه می‌رسد و دوباره پاییز و زمستان. و این دوباره‌ها همچنان زیباست. اینکه می‌بینید از دل زمستان به یغما رفته جوانه‌ای می‌روید که سبز است و دامن زمین را سبز می‌کند بزرگترین مصداق است برای این سخن که هرگز چنین نماند و چنان نیز هم نخواهد ماند...
بهار شهر ما هنوز عاشق است و سخاوتمند. می‌آید، می‌روید و می‌دمد. و رسم سخاوتمندی را بهم نزنید. من دلم برای این حجم از سخاوت غنج می‌رود. نوروز با جان ما پیوند خورده؛ با تفکر و هویت‌مان. فرا رسیدن نوروز باستانی بر همه مردم این سرزمین آریایی مبارک باد.

 

پرویز پرستویی
بهار اول فروردین شروع نمی‌شود. بهار از اولین برگ‌ها، از اولین شکوفه‌ها شروع ‌شود. بهار وقت خریدن تقویم سال جدید و جنبیدن مورچه‌ها و سهره‌ها هم شروع نمی‌شود.
بهار، یک جایی توی سر آدم است. دقیقا وقتی شروع می‌شود که آدم دنبال نقطه‌ای برای تغییر می‌گردد. لحظه‌ای که فکر می‌کند از اول یک وقتی درس می‌خوانم، ورزش را شروع می‌کنم، دنبال کار دیگری می‌روم، عاشق می‌شوم!
به خاطر همین، بعضی‌ها در سال چند بهار دارند، بعضی‌ها هر چند سال یک بهار دارند، و بعضی‌ها اصلا هیچ وقت بهار را نمی بینند؛ آنقدر که به خودشان و کارهایشان مطمئن‌اند. بهار همین لحظه است. همین لحظه که آدم می‌فهمد زندگی‌اش چیزی کم دارد. چیزی را باید جا به جا کند. چیزی را باید جلوی دست بگذارد.
این بهار که می‌آید... برای همه، یک پیغام بیشتر ندارد: بروید و برگ‌ها و مورچه‌ها و سهره‌ها را ببینید، هیچ کدام چیزی که قبلا دیده بودید نیستند. ( از نوشته‌های مینا فرشید نیک)

 

حسین پاکدل
بهار شاعر است. شعر بهار، هوای تر است. بهار بوم است. نقش است. نقاش است. نقش هزار رنگ می‌زند هر دم پیش چشم‌های تماشا، این‌جا، آن‌جا، هرجا. بهار ساحر است. سحر می‌کند زمین و زمان را با وِردِ باد. بهار مادر است. مادرِ گل‌ها. بهار، طبیب است. طبیبِ دل، دل‌های تمنا. بهار عاشق است. عاشقِ عشق، شور و شوق. بهار خود ساقی است، پیمانه است. شراب است، مست است، مستِ شکوفه و شبنم. بهار جلوه است. عارف است. آموزگارِ هزار هزار معلم است. مرشد است. مرادِ مریدِ خود است. اهل مکاشفه است. بهار آیه کشف است. ریشه است. ساقه است. زادگاهِ زایش اعجاز و جوانه است. گهواره شکوفه، بسترِ گل است. بهار حرف اول است. کلامِ آخر است. بهار خود دل است، دلدار و دلداده است. نجوا و نغمه است. آرامش است. ساز و آواز است. بهار، زندگی است. آمدن، بودن، و رفتن است. بهار، سفر است. شروع و ادامه است. آخر است. مبدأ است. راه است. مقصد است. سلام است. وداع است. خواهش و نیایش است. پرسش است. پاسخ است. خواب است. بیداری است.بهار هست. همیشه هست. بهار فصل پنجمی در ذهنِ آدم است. 

 

حمیدرضا آذرنگ
سال هاست آرزوى سال خوب براى هم مى‌کنیم و متاسفانه هر سال دریغ از ...آرزو‌مندم که حالتان خوب باشد، سالش هم هیچ فرقى نمیکند...

 

مهناز افشار
سرسبزی بهار، گرمای تابستان، زیبایی پاییز و استقامت زمستان آرزوی من برای تک‌تک مهربانانی چون شما در سال جدید است. در سال ۹۶ صلح، آزادی، برابری، عشق، سلامتی و زندگی شیرین برای کودکان این سرزمین به خصوص کودکان بدسرپرست، پیشکش همه خوبان باشد.

 

ماهایا پطروسیان
حجم اتفاقات ناخوشایند و غیر منتظره به قدری بود که دیگر کمتر راجبِ آن بگوییم بهتر است، اما فراموش نکنیم...کمتر در بَحر آن فرو رویم، اما از آنها درس بگیریم...زمان کم است، برای هر چیزی، برای هر کسی، زمان فرار است و گریز پا، حال خوب هم همینطور... در سال جدید برای تک تک‌تان حال خوب پایدار، سلامت جسم و روان، شادی و شادکامی بسیار و موفقیت در هر آنچه که رویایش را دارید و توانش را آرزو می‌کنم. آرزو می‌کنم از این وقت کم گریز پا پیشی بگیرید و در آنچه که لایقش هستید بهترین شوید؛ بهترینِ خودتان باشید...برای خودم هم همین را خواهانم...بهارتان مبارک، سال نوی‌تان مبارک و نوروز تان مبارک باد.

 

هدیه تهرانی
همیشه در انتهاى چرخش چهار فصل سال، امیدى به شروعى دوباره و تازه مثل بهار را در دل آرزو مندیم... هر سالى که پیش روست‌، هر چهار فصل متغییر طبیعت، نمایشگر تغییر است و رشد و امید، ما هم تغییر مى‌کنیم، رشد می‌کنیم مثل هر چیز دیگر روى زمین «اما خاک همان خاک است و زمین همان زمین»
آرزو می‌کنم نه فقط امسال که هر لحظه ما با هر تغییرى که پیش روست، با هر تاثیرى به جبر، اصل و ریشه و خاک‌مان همان باشد که هست، همان باشیم که هستیم همان باشد که باید... درست مثل طبیعت... درست مثل زمین... همدلى و همراهى و همیارى  و اصالت و مسئولیت و عمل سلامتى و قدرت و رهایى هدفى همسو با مهر، آرامش و عشق و برکت زمین را براى همه آرزو می‌کنم. هر روزتان نو روز.  

 

حبیب رضایی
لحظه است...واقعا «یک لحظه» است، تحویل سال را می‌گویم. یک «آن» جادویی، بی اختیار من و ما می‌آید و یک لایه، یک ورق، یک عمر را جا به جا می‌کند، می‌تواند جای «آوار»، «آواز» باشد، می‌تواند «سوق» به پایین نباشد و «شوق» صعود شود، «راز» می‌شودیا «زار»؟ نمی‌دانم، اماچه بخواهی چه نخواهی دیگر آن آدم پیش از آن لحظه نیستی، چیزی تحویل دادی و چیزی تحویل گرفتی، به قدر وُسع و ظرف وجلای دلت. یک آن است، در یک سال اما با عمقی به اسم «عمر». نگارنده باور دارد روزگار ما، بی‌معجزه ارزشی برای جنگیدن ندارد و دعا تولد معجزه است. چه بهترکه چشم‌ها را ببندیم تا چلچراغ درون روشن شود. امید و باورهایمان را غبارروبی کنیم و بتکانیم، رفتگان را یاد کنیم، ماندگان را دریابیم، از آسمان بقای خیر طلب کنیم و دوری شر... در آن «دم» جادویی، از نای جان، دعای هم را، دعا کنیم...
باقی بقایتان و حال خوش چسبیده به جانتان باد، سال نود وشیش، به پیش.

 

شهره سلطانی
امیدوارم سال جدید سرشار از مهر و عشق و آرامش و زیبایی برای همه باشد. امیدوارم امسال هیچ موجودی روی غم نبیند و همه مخلوقات خداوند بتوانند بدون ترس و در نهایت صلح و دوستی و سازگاری در کنار هم زندگی کنند.

 

کوروش تهامی
امیدوارم در سال نو غم و غصه‌ها از میان برود، دوستى به جاى دشمنى، آگاهى و تلاش براى دانستن به جاى جهل و نادانى، کار کردن به جاى تنبلى، عشق به جاى نفرت، راستى به جاى دروغ، مسئولیت‌ پذیرى به جاى بى‌تفاوتى، احترام به جاى توهین، قدر شناسى به جاى حسادت و محبت به جاى کینه، خیلى بیشتر از اینى که هست در کشورمون رواج پیدا کند و همه به هم کمک کنیم تا بهتر شویم. زنده و امیدوار و سلامت باشید.

 

مهدی سلطانی
آرزو مى‌کنم سال نود و شش خروس اقبالتان بلند بخواند اگر حتى بى‌محل باشد؛ امید که کامیابى‌ها و شادى‌هایتان بیشتر و ناکامى‌ها و غم‌هایتان کمتر شود. خیلى مواظب خودتان باشید به ویژه اگر با جاده‌ها همسفر هستید.

 

باران کوثری
عیدتان مبارک، عید همه مبارک... پارسال که تلخ گذشت، امسال‌تون شیرین و سبز جاى هنرمندان و ورزشکارانى که پارسال رفتند، جاى کولبران، جاى شهداى آتش‌نشان و جاى همه آنانى که هستند اما نمى‌توانند کنار هفت سین فرزندان‌شان بنشینند، سبز... خدایا، حال ما را برگردان به نیکوترین حال‌ها.

 

امیر جدیدی
تولد سال ٩٦ مبارک. الهى امسال به کام همه شیرین باشد، خوشبختى مثل کَنه بچسبد بهتون، همه بیمارستان‌ها مگس بپرانند، به هم کمک کنید، قدر عزیزان و بزرگترهایمان را  بدانیم، به پاس خون شهدا و جانبازان آنقدر خوب باشیم که زمین عشق کند که ما را دارد و توى آرامش و دلخوشى سوت بشوید...

 

ویشکا آسایش
سال نو را به همه شما دوستان عزیزم تبریک می‌گویم. امیدوارم سال خیلى خیلى خوبى در پیش داشته باشید با کلى اتفاق‌هاى خوب، سلامتى، شادى و برکت و هر آنچه را که می‌خواهید بهش برسید.

 

شبنم مقدمی
غم‌ها بر باد... بلا و بیماری دور... صحت و سلامت حاضر... صلح و امنیت برقرار... نزاع و دشمنی باطل... حسرت و حسادت به گور... دوستی و عشق دایر... برکت و روزی حلال و پاک نصیب، فقر و تنگدستی غائب... آمین یارب العالمین.
نوروز و نوبهار و نوسال خجسته و شاد و پر امید...

 

کمند امیر سلیمانی
ابرها به آسمان تکیه می‌کنند، درختان به زمین و انسان‌ها به مهربانی یکدیگر...گاهی دلگرمی یک دوست چنان معجزه می‌کند که انگار خدا در زمین کنار توست.جاودان باد سایه دوستانی که شادی را علتند نه شریک و غم را شریکند نه دلیل.

 

مجید صالحی
امیدوارم در سال جدید غمى در دلهایتان نباشد. امیدوارم یاد بگیریم دورهم بودن، کنار هم نشستن، براى هم دست زدن و...امر نیکویی است و قدر همدیگر را بدانیم. امیدوارم لذت در کنار هم بودن را از هم دریغ نکنیم...

 

الهام پاوه نژاد
الهی به حقانیت زلالی این همه دانه‌های باران، خروس٩٦ برای مرهم زخم‌ها و دلتنگی‌های‌مان، خوش و زیبا نغمه‌سرایی کند...

 

سروش صحت
سال نو بر همه شما مبارک. به امید آرامش و شادی و شادی و آرامش بیشتر برای همه... به امید دوستی و بخشندگی و باز هم شادی و آرامش...

 

شبنم قلی‌خانی
ناب‌ترین دعاهایم را بر تار خورشید و عرش کبریایی به ودیعه می‌گذارم، تا همای سعادت بر زندگی‌تان لانه کند... ازخداوند چیزی را برایتان می‌خواهم، که جز در خاطر خدا، در باور هیچ کس نمی‌گنجد.

 

سینا رازانی
امیدوارم سال پیش رو، سال سلامتی، سال خوش دلی، سال پول زیاد در آوردن و پول زیاد را به خیر و خوشی خرج کردن و سال خنده از ته دل با صدای بلند باشد؛ برای همه‌تون، و برای همه‌مون.


 




مطالب مرتبط

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

نظرات کاربران