در حال بارگذاری ...
مشاور شهردار کاشان در مراسم تجلیل از پیشکسوتان تئاتر این شهر مطرح کرد

ایجاد مرکز هنرهای نمایشی آئینی در کاشان

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان خواستار ایجاد مرکز هنرهای نمایشی آیینی در این شهرستان شد و از مسجد و مدرسه آیت‌الله مدنی(ره) کاشان به عنوان گزینه مناسبی در این زمینه نام برد.

به گزارش ایران تئاتر مجتبی رضازاده مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان دوشنبه هفتم فروردین ماه در آیین دیدار و تجلیل  هنرمندان پیشکسوت و متعهد هنر نمایش کاشان گفت: مسجد و مدرسه حضرت  آیتالله العظمی مدنی کاشانی (ره) با وجود سابقه دیرینه  اساتید هنر تئاتر و خاطره انگیز بودن اجرای آثار هنری مذهبی و ارزشی و همچنین شرایط محلی مناسب می‌تواند به عنوان مرکز هنرهای نمایشی آئینی شهر کاشان انتخاب شایستهای باشد.

او با اشاره به نمونه‌های موفق بازسازی میراث آیینی و فرهنگی، آن را شیوهای برای آشنایی نسل جوان امروز با گنجینه پرافتخار پیشین معنوی و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی دانست و خواستار اجرای آن با ابزار هنر فاخر نمایش در دارالمومنین شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در ادامه به اثر نمایشی محتشم کاشانی که با حمایت این سازمان در حال پژوهش و نگارش نمایشنامه است نیز اشاره کرد و خواستار تلاش همه جانبه هنرمندان و دست اندرکاران این اثر برای اجرای آن در ایام  نزدیک ماه محرم سال جاری شد.

رضازاده همچنین با تقدیر از تلاش هنرمندان پیشکسوت و متعهد دیار مومنان، انتقال تجارب این قشر از جامعه هنری به نسل جوان را به عنوان یک ضرورت قلمداد کرد.

او با تاکید بر لزوم کشف نیروهای مستعد هنر تئاتر در مدارس خواستار برگزاری دوره‌های استعدادیابی در میان دانش‌آموزان شهرستان با نظارت و نقش آفرینی پیشکسوتان عرصه نمایش منطقه شد و از حمایت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در این زمینه خبر داد.

در ادامه برخی از هنرمندان پیشکسوت حاضر در این نشست نظیر استاد محسن خسروی، احمد صابرطحان، حسین حداد کاشانی و عبدالله قریبی به بیان خاطرات اجراهای طنز خود پرداختند که از جذابیت قابل توجهی برخوردار بود.

همچنین در پایان این جلسه صمیمانه از تلاش چند دهه‌ای محسن خسروی نویسنده و کارگردان نام آشنا و پیشکسوت و نیز آقای احمد صابرطحان دیگر هنرمند باسابقه و متعهد کاشانی تجلیل شد.

گفتنی است این نشست صمیمی به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی برگزار شد.




مطالب مرتبط

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد
گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد

داوود فتحعلی‌بیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند و برای همین، تولیدات اندیشه‌ورز، نیازمند بودجه مناسب هستند.

|

نظرات کاربران