در حال بارگذاری ...
ایرج راد به مناسبت ثبت روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور به ایران تئاتر گفت:

مسئولان به جایگاه و اهمیت هنر تئاتر پی برده‌اند

راد درباره اهمیت روز ملی هنرهای نمایشی گفت: نامگذاری روزی در ایران به نام روز ملی هنرهای نمایشی نشان‌دهنده این است که مسئولان ما به اهمیت و جایگاه این هنر پی برده‌اند.

به گزارش ایران تئاتر،امسال هفتم فروردین مصادف با ۲۷ مارس «روز جهانی تئاتر» در کشور ما با عنوان روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شد.البته به صورت رسمی وارد تقویم کشور شد والبته برنامه‌هایی برای برزگداشت این روز برگزارشد. با ایرج راد درباره اهمیت این روز گفتگو کردیم.
راد درباره اهمیت روز ملی هنرهای نمایشی و نتایجی که این روز می‌تواند برای جامعه تئاتر داشته باشد، اظهارکرد: وقتی روزی را برای یک عنوان خاص در نظر می‌گیرند قطعاً آن عنوان باید دارای اهمیت و ارزش فراوانی باشد که روزی را برای آن عنوان در نظر می‌گیرند. همانطور که روز جهانی تئاتر ویژگی و اهمیت فراوانی در دنیا دارد روز ملی هنرهای نمایشی هم در کشور ما قطعا نشان از اهمیت و جایگاه این هنر است.
او ادامه داد: نامگذاری یک روز به نام روز ملی هنرهای نمایشی طبیعتا برای یادآوری اهمیت این روز است همچنین روز ملی هنرهای نمایشی از لحاظ مسائل فرهنگی و هنری بسیار حائز اهمیت است چراکه تئاتر در همه جای دنیا ارزش، قدمت و جایگاه خاص خود را دارد و نامگذاری روزی در ایران به نام روز ملی هنرهای نمایشی نشان‌دهنده این است که مسئولان ما به اهمیت و جایگاه این هنر پی برده‌اند.
این بازیگر پیشکسوت تئاتر تاکید کرد: پی بردن به این اهمیت نشان دهنده این خواهد بود که باید مطابق این نام، تاثیر و جایگاه تئاتر ارزش‌های لازم و حمایت‌های معنوی مورد نیاز صورت بگیرد و طبیعی است که وقتی حمایت‌های معنوی صورت بگیرد به دنبال آن حمایت‌های مادی را به همراه خواهد داشت.
راد خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم نامگذاری یک روز به نام روز ملی هنرهای نمایشی به این معنی است که مسئولان به اهمیت و جایگاه تئاتر پی برده‌اند و از همین رو با حمایت‌های مادی و معنوی از این هنر ارج و جایگاه این مقام را حفظ کنند.
او همچنین درباره لزوم اجرای نمایش در ایام نوروز گفت: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان مخاطب بیشتری را به سالن‌های نمایش کشاند و این کار مشکلی نیست. باتوجه به اینکه روز ملی هنرهای نمایشی هم در ایام نوروز قرار دارد می‌توان برای پاسداشت آن برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داد و براساس آن تدابیر و امکانات اجرایی را نیز پیش‌بینی کرد تا به صورت گسترده این روز برای کلیه مردم و نه تنها در تهران بلکه در تمام کشور برنامه‌هایی ارائه شود که مخاطبان بیشتری با ارزش‌های والای هنرهای نمایشی آشنا شوند.
مدیرعامل سابق خانه تئاتر تصریح کرد: قطعا با تشکیل یک شورا و هیاتی درباره اجراهای نوروزی می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجراهای بیشتر نمایش در ایام نوروز انجام داد. این شورا می‌تواند تمام امکانات لازم برای گسترش و گستردگی چنین فضاهایی بسنجد همچنین با بررسی آیین‌های نوروزی برنامه‌هایی را که براساس آیین‌های سنتی و دارای جذابیت‌های ویژه‌ای است و می‌تواند تاثیرگذار باشد را انتخاب کند.




مطالب مرتبط

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد
گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد

داوود فتحعلی‌بیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند و برای همین، تولیدات اندیشه‌ورز، نیازمند بودجه مناسب هستند.

|

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

نظرات کاربران