در حال بارگذاری ...
اجرای فتح نامه کلات در سال جدید

مجید جعفری درتازه ترین اجرای صحنه ایش به سراغ تاریخ می رود

مجید جعفری هنرمند باسابقه شیرازی تئاتر، سینما و تلویزیون است ودارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تهران و دوره فوق لیسانس ازدانشگاه فارابی است و نشان مدرک درجه یک هنری را دارد.

جعفری از سال 1358 رئیس اداره ی برنامه های نمایش شد و از سال 1364 تا 1377 رئیس تئاتر شهر بود. برخی از تجربه های کاری او عبارتند از: نیمه پنهان ماه، پراز پنجو ژوئن، کریولاتوس اثر شکسپیر، اکلترا اثر سوفوکل، پرومته در زنجیر اثر اشیل، آنتیگونه اثر سوفوکل، هملت اثر شکسپیر،خاطره ی دو دوشنبه اثر آرتور میلر، خسیس اثر مولیر ، صعود مقاومت پذیر آرتور واوئی اثر برشت .مجید جعفری در گفت وگو با ایران تئاتر از اجرای نمایش فتح نامه کلات در سال 96 خبر دارد و عنوان کرد :دوسالی است روی متن نمایش نامه فتح کلات برای اجرای عمومی کار می کنم .  متن یک کار تاریخی و در باره دوران حمله مغولان به ایران است. در این نمایش به هجوم مغولان به جنوب شرق کشورمان و محاصره شهر کلات پرداخته می شود و درام ماجرا از تقابل سردار مغولی با یکی از فرماندهان شهر کلات و رابطه مغلوب و غالب پرداخته می شود.

مجید جعفری در باره انتخاب عوامل عنوان کرد : هنوز برای انتخاب بازیگران تصمیمی نگرفته ام .اما با گزینه هایی صحبت کرده ام و نمایش فصل نامه کلات کار پر بازیگری است و در حدود 50 بازیگر در این نمایش بازی دارند.

این کارگردان در باره محل اجرای نمایش افزود: به علت فضای کار و تعداد زیاد بازیگران سالن قاب صحنه ای برای اجرای نمایش نیاز است. بنابراین گزینه هایم سالن اصلی تئاتر شهر و تالار وحدت است و به زودی جلسه ای با پیمان شریعتی مدیریت مجموعه تئاتر شهر خواهم داشت  ،تا در این زمینه به نتیجه برسم .

 




نظرات کاربران