در حال بارگذاری ...
در ساختمانی به مساحت 750 مترمربع

آغاز طراحی و ساخت موزه ملی تئاتر ایران توسط بهروز غریب‌پور

بهروز غریب‌پور با تایید خبر آغاز طراحی و ساخت موزه ملی تئاتر ایران اظهار امیدواری کرد که این موزه تا اوائل پاییز ۹۶ افتاح شود.

به گزارش ایران تئاتر با نهایی شدن خرید ساختمان موزه ملی تئاتر ایران کارِ طراحی و ساخت این بنا به مساحت 750 مترمربع و تبدیل آن به موزه ملی تئاتر ایران با مدیریت بهروز غریب‌پور آغاز شد.

غریب‌پور با تایید خبر خریداری شدن ساختمان موزه به ایران تئاتر گفت: پس از یکسری مذاکرات اولیه‌ افتخار طراحی و مدیریت موزه تئاتر ایران به من داده شد. در حال حاضر هم کارهای مقدماتی را انجام دادیم و مشغول انجام سانتراژهای خودمان روی ساختمان هستیم.

غریب‌پور ضمن اظهار امیدواری نسبت به افتتاح موزه ملی تئاتر ایران در سال 96، افزود: همزمان با کارهای مقدماتی که روی ساختمان در حال انجام است، کار طراحی‌های موزه نیز در حال شکل گرفتن است و امیدوارم با حمایت مسئولان بتوانیم تا اوایل پاییز سال جاری شاهد افتتاح این موزه باشیم.

این کارگردان و مدیر هنری با اشاره به کوچک بودن فضای ساختمان خریداری شده برای موزه ملی تئاتر ایران گفت: با اینکه فضای این ساختمان برای همه تئاتر ما فضای کوچکی است اما این می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای ساخت موزه‌ای که بتواند همه تاریخ تئاتر ایران را در برگیرد.

طراحی و ساخت موزه ملی تئاتر ایران در ساختمانی سه طبقه‌ و در فضایی به مساحت750 مترمربع در حالی آغاز شده که علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی روز 7 فروردین‌ماه 96 در روز ملی هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با ایران تئاتر از تصمیم جدی این معاونت و اداره کل هنرهای نمایشی برای بهتر کردن وضعیت زیرساخت‌های سخت‌افزاری تئاتر خبر داد و گفت: امسال تلاش خواهیم کرد امکاناتی را فراهم کنیم تا وضعیت زمینی که در ولنجک هست، و به عنوان یک آرزو برای ساخت موزه ملی تئاتر همیشه وجود داشته را حتی اگر شده با کمک بخش خصوصی روشن کنیم.

لازم به یادآوری است بهروز غریب‌پور پیش از این طراحی و ساخت فرهنگسرای بهمن، خانه هنرمندان ایران، بازسازی و طراحی خانه موزه انتظامی، تبدیل کارگاه دکور تالار وحدت به تالار فردوسی، همچنین طراحی و ساخت موزه اُپرای عروسکی که روز 7 فروردین ماه 96 همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی افتتاح شده را برعهده داشته است.




نظرات کاربران