در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه سالن های خصوصی تئاتر تهران

فصل جدیدی از نمایش ها

اکثر سالن های خصوصی تئاتر در هفته پیش رو با نمایش های تازه ای میزبان مخاطبان شده اند. در متن حاضر نمایش هایی که در هفته سوم فروردین ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر در هفته پیش رو اکثر سالن های خصوصی تئاتر تهران با نمایش های تازه ای میزبان مخاطبان شده اند. البته نمایش هایی همچون «مافیا» ، «آخرین نامه» ،«خدای کشتار»  که در سال گذشته با استقبال خوب از طرف تئاتر دوستان همراه بود، امسال نیز به اجرا خود در سالن هایشان ادامه داده و همچنان با استقبال خوب مخاطبان همراه است. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته سوم فروردین ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

شنبه باران تعطیل نیست

نمایش «برای کلاه آهنی ها» به نویسندگی و کارگردانی پژمان عبدی که از 14 بهمن ماه سال گذشته در ساعات 16:30 و 21 میزبان تئاتر دوستان در تئاتر باران است، شنبه 19 فروردین ماه برای آخرین بار در این سالن به نمایش گذاشته می شود. «برای کلاه آهنی ها» که در هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ سراسری تئاتر ماه موفق به دریافت پنج جایزه در بخش های نمایشنامه، کارگردانی، طراحی صحنه، بازیگری زن و بازیگری مرد شده با سبک کمدی جنگ به مخاطبان ارائه می شود. محمد‌علی حسینعلی پور، میثاق زارع، پژمان عبدی و مهتاب شیروانی بازیگرانی هستند که در این اثر 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. تئاتر دوستان می توانند با پرداخت 25 هزار تومان به تماشا این نمایش بنشینند. البته اعضای باشگاه تئاتر باران از تخفیف 50 درصدی باشگاه برخوردار اند و می توانند با پرداخت 12.500 تومان بلیط این اثر را خریداری کنند.

همچنین نمایش «مافیا» به نویسندگی و کارگردانی افروز فروزند که اجرا های خود را از 15 بهمن ماه سال گذشته آغاز کرده، با توجه به استقبال کم نظیر مخاطبان اجرا آن تمدید شده و تا 31 فرودین ماه هرشب ساعت 21 در تئاتر باران به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: هفت دوست در یک میهمانی خداحافظی جمع می شوند و با هم مافیا بازی می کنند و به تدریج لایه‌هایی از زندگیِ گذشته و حال آنها باز می شود. نگار عابدی، حمیدرضا فلاحی، علی تاجمیر، میثاق زارع، غزاله نظر، اِروین گالستیان، تنی آواکیان و صدای گلچهر دامغانی در این نمایش 85 دقیقه ای عهده دار ایفای شخصیت ها هستند. بها بلیط این اثر 30 هزار تومان است، اما اعضا باشگاه تئاتر باران می توانند با پرداخت 15 هزار تومان همه روزه به تماشا این اثر بروند. همچنین اگر تماشاگران روز یکشنبه را برای تماشا این اثر انتخاب کنند، از تخفیف 30 درصدی تئاتر باران بهره مند شده و می توانند با پرداخت 21 هزار تومان بلیط این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

نمایش «سیزیف و کمدی مرگ» نیز اثر مشترک علی ضیائی و مسعود روستا است که از 6 فروردین ماه ساعت 18:30 به تئاتر باران آمده و تا پایان ماه جاری به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر 70 دقیقه ای آمده است: سیزیف قلم ویژه جناب مرگ را برداشته، و حالا نظام دنیا به هم خورده است و المپ نشینان نامیرا به کمک آدم های میرا در فکر بازپس گیری قلم مبارک هستند. «سیزیف و کمدی مرگ» تولید گروه تئاتر ماکت بوده و در آن محمدرضا مالکی، فرامرز قلیچ خانی، شیما لطیفی، محمدعلی حسینعلی پور و مسعود روستا عهده دار ایفا شخصیت ها هستند. بها بلیت این نمایش ۲۵,۰۰۰ تومان است. البته اعضای باشگاه تئاتر باران از تخفیف 50 درصدی باشگاه برخوردار اند و می توانند با پرداخت 12.500 تومان بلیط این اثر را خریداری کنند. همچنین اگر تماشاگران روز یکشنبه را برای تماشا این اثر انتخاب کنند، از تخفیف 30 درصدی تئاتر باران بهره مند شده و می توانند با پرداخت 21 هزار تومان بلیط این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

 

پالیز همچنان می تازد

نمایش «آخرین نامه» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش نیا پس از اجرا های موفق خود در تئاتر پالیز، امسال نیز تا 25 فروردین ماه هرشب ساعت 18 میزبان مخاطبان در سالن 2 این تماشاخانه است. «آخرین نامه» پس از اجرا در خانه نمایش اداره تئاتر، سالن سایه مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه باران برای چهارمین بار در تئاتر پالیز روی صحنه رفته و هربار با استقبال کم نظیر مخاطبان مواجه شده است. نوید محمدزاده، میثم نوروزی، پوریا رحیمی سام و صدای باران کوثری ایفاگر شخصیت ها در این اثر 90 دقیقه ای هستند. بها بلیط این نمایش برای بخش اصلی 40 هزار تومان و برای بخش خارج از ظرفیت 30 هزار تومان است.

نمایش «خدای کشتار» نام نمایش دیگری است به کارگردانی علی سرابی که از سال گذشته اجرا خود را در تماشاخانه پالیز آغاز کرده و تا پایان ماه جاری در ساعات 20 و 22 میزبان تئاتر دوستان است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: پسر یازده ساله خانواده ری با چوب دستی دو دندان هم‌کلاسی خود را شکسته است. خانواده ری برای دل‌جویی و تفاهم به خانه خانواده اولیه می‌آیند. در آغاز روابط بسیار متمدنانه است اما کم‌کم خشونت موجود در روابط و وحشی‌گری نامتمدنانه‌شان بروز می‌کند و وضعیتی بسیار کمیک و در عین حال تاسف‌بار به وجود می‌آورد... . مارال بنی آدم، ستاره پسیانی، علی سرابی و نوید محمدزاده بازیگرانی هستند که در این نمایش 85 دقیقه ای به ایفا نقش می پردازند. بها بلیط این درام کمدی بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30، 35 و 40 هزار تومان تایین شده است.

نمایش «هام» نیز اثری از عباس عبدالله زاده بوده که در سال گذشته در تماشاخانه سنگلچ برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد. این اثر از یکشنبه 20 فروردین ماه ساعت 18 میزبان مخاطبان در سالن 1 تئاتر پالیز می شود. سروش طاهری، آرزو نبوت، مانلی حسین پور، حسین شفیعی، میر نادر مظلومی، حسین پورکریمی، روزبه حصاری، شادی امیری، هدیه آزاده، احمد داودی، افشین غیاثی، زهره بختیاری، مژگان حسین زاه، عرفان حق روستا، عسل احمد نیا، یاسمن جعفری، آذین باقریان، لادن عسگری، آزاده چهره قانی، حسنا قنبری، پارسا قربانپور، علیرضا موسوی بازیگرانی هستند که در «هام» به ایفای نقش می پردازند. بها بلیط این کمدی عاشقانه 20 هزار تومان است.

همجنین نمایش « پپرونى براى دیکتاتور» به کارگردانی علی احمدی از چهارشنبه 16 فروردین ماه ساعت 20:30 به تماشاخانه پالیز آمده و تا 16 اردیبهشت ماه به اجرا خود در این سالن ادامه می دهد. محسن کیایى، خسرو احمدى، نسیم ادبى، پژمان جمشیدى، على احمدى، سوگل قلاتیان و فریده سپاه‌منصور (به صورت ویدیویی) بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفا نقش می پردازند. بها بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30، 35 و 40 هزار تومان تایین شده است.

 

ارغنون جایی برای بزرگان و کودکان

نمایش « خروس زری پیرهن پری و خاله سوسکه» اثری از سینا نورائی بوده که از 16 فروردین ماه ساعت 17:30 به تئاتر ارغنون آمده و تا پایان ماه جاری برای تئاتر دوستان به نمایش در می آید. این اثر در واقع دو نمایش بوده که بر اساس قصه های قدیمی و خاطره انگیز خاله سوسکه، خروس زری پیرهن پری با شیوه  نمایش های ایرانی و با تلفیق  موسیقی فولکلور و شیوه تلفیقی نمایش کودک و بزرگسال  طراحی شده و روی صحنه می رود.آنا نمکچیان، معصومه بیاتی، سعید عظیمی، فربد نوزاد صدیق، سینانورائی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بها بلیط این اثر 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است، اما اعضا تیوال همه روزه می توانند با پرداخت 12 هزار تومان به تماشا این نمایش بنشینند.

همچنین نمایش «بازگشت به خانه» نام نمایش دیگر تماشاخانه ارغنون به کارگردانی مشترک رامین معصومیان و فرید قادر پناه است، که از سال گذشته اجرا خود را در این سالن آغاز کرده و تا 27 فروردین میزبان مخاطبان در این سالن است. جعفر برقى کیوان، امین جلالى، رامین جعفرى، مینا زرنانى، حمیدرضا کشوردوست، آزاده مشعشعى و کاوه مرحمتى بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفا نقش می پردازند. بها بلیت این نمایش ۲۵,۰۰۰ تومان تایین شده، اما دانشجویان می توانند همه روزه به صورت حضوری و با ارایه کارت دانشجویی خود از 40 درصد تخفیف دانشجویی بهره برده و با پرداخت 15 هزار تومان به تماشا این اثر بنشینند.

 

مستقل با دو نمایش تازه

نمایش «رومئو و ژولیت» به کارگردانی هستی حسینی از 15 فروردین ماه ساعت 20:30 به تئاتر مستقل آمده و تا 30 اردیبهشت ماه در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: رومئو و ژولیت قصه عشق دو عاشق شیدا را با طعم خشونت و ترس روایت می‌کند. شهروز دل افکار، امیر مهدی ژوله، تابا فجرک، نازآفرین کاظمی، علیرضا کی منش، فرزین محدث و الناز شهبازی، مرضیه شاه دادی، علی آرتین، مریم میوه چیان، دانیال رمضانی، علی عبدی بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفا نقش می پردازند. بها بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30، 35، 40، 45 هزار تومان تایین شده است.

همچنین نمایش «تو با کدام باد می روی؟» اثر کمال هاشمی  بوده که از سه‌شنبه ۲۲ فروردین ساعت 19 به تئاتر مستقل می آید و تا 31 اردیبهشت ماه برای تئاتر دوستان به نمایش گذاشته می شود. «تو با کدام باد می روی؟» تولید مشترک ایران و سوئیس است و پیش ازین در فستیوال بین المللی بولوار، فریبورگ شرکت کرده و برنده جایزه گرنت شده است.کاظم سیاحی، محمد عباسی، شیوا فلاحی، سونیا سنجری و حامد نجابت در این نمایش 55 دقیقه ای نقش آفرینی می کنند. بها بلیط این نمایش 35 هزار تومان تایین شده است.

 

مشایخی همچنان با جوان ها

نمایش «کسی جرج را نشناخت» به نویسندگی زینب آقاجانپور و با طراحی و کارگردانی امیر حسین علیپور از 17 فروردین ماه ساعت 17:15 میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی شده و تا 8 اردیبهشت ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «کسی جرج را نشناخت»  مربوط به سالهای جنگ جهانی دوم بوده که کشور در آشوب است و ما بازتاب آن را در تیمارستان روانی می بینیم. در این اثر 60 دقیقه ای امیر حسین بختیاری، یزدان دارابی، فاطمه زارع، زهرا طهاری، فرزین عوض زاده، نیما سید موسوی، سپیده محمد ترشانی، محمد مرادی، آرین یوسفی عهده دار ایفا نقش شخصیت ها هستند.

همچنین نمایش «اگه میشه گوش کنید» نوشته امیر عبادی و با کارگردانی ارسلان محمدی از 20 فروردین ساعت 19 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به نمایش درآمده و تا 7 اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان تئاتر در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «اگه میشه گوش کنید» درباره‌ی احضار جن بوده و یک انگشتر سحرآمیز زندگی افرادی را به خطر می اندازد. آیدا حکیمی، امیر عبادی، بهاره گودرزی، محمد جابری، رژین صالحی، ارسلان محمدی و سینا توکلی، احمد سلطانی، محمد عباد اللهی بازیگران و فرم کارانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفا نقش می پردازند. تئاتر دوستان می توانند با پرداخت 20 هزار تومان بلیط این اثر را خریداری کنند.




نظرات کاربران