در حال بارگذاری ...
با تقدیر از حضور احترام برومند

اولین اجرای «هملت» به داود رشیدی و هما روستا تقدیم شد

اجرای نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر پنجشنبه‌شب ۱۷ فروردین‌ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و یاد و خاطره داود رشیدی و هما روستا در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر آرش دادگر کارگردان نمایش «هملت» قبل از آغاز اجرای نمایش گفت: بسیار خوشحالیم که اولین اجرای نمایش «هملت» با حضور سرکار خانم احترام برومند همسر زنده‌یاد داود رشیدی همراه شده و این باعث افتخار من و گروه «کوانتم» است که این اجرا را به یکی از بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین هنرمندان این سرزمین تقدیم می‌کنیم. به‌هرحال نمایش «هملت» اثری است که نمی‌توان آن را تعریف کرد، من معتقدم این نمایش را فقط باید دید که امیدوارم گروه اجرایی در این راه موفق باشد.
وی در بخش پایانی اجرای این اثر نمایشی نیز گفت: چندی قبل که نمایش «هملت» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت، زنده‌یاد هما روستا افتتاح کننده این نمایش بود. امشب هم بسیار خوشحالیم که اجرای نمایش در تالار اصلی تئاتر شهر به یاد استاد داود رشیدی روی صحنه رفته است؛ بنابراین مفتخرم که اولین اجرای نمایش «هملت» را به داود رشیدی و هما روستا تقدیم کنیم.
پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر نیز در آیین افتتاح نمایش «هملت» توضیح داد: اهالی تئاتر سال کاری خود را از روز سوم فروردین شروع کردند و خوشبختانه با تلاشی که از سوی هنرمندان و همکارانم در اداره کل هنرهای نمایشی انجام گرفت، تئاتر یکی از پرمخاطب‌ترین دوره‌های خود را آغاز کرد و این باعث افتخار ماست که هنرمندان شریف تئاتر ایران با مغتنم شمردن این ایام فضای مطلوبی را برای تئاتر کشور رقم زدند.
احترام برومند هنرمند پیشکسوت تئاتر و همسر زنده‌یاد داود رشیدی هم گفت: خیلی از شما تشکر می‌کنم که به یاد داود رشیدی اجرای این نمایش را آغاز کردید. داود رشیدی در زمان حیات علاقه بسیار زیادی به متون شکسپیر داشت و این جای خوشحالی دارد که یک گروه اجرایی با الهام از متن جاودانه «هملت» تئاتر مدرنی را روی صحنه برده است. به‌هرحال این درست که هنوز در تئاتر به ایده‌آل نرسیدیم به‌طور حتم ما و هنرمندان تئاتر قدر این سال‌های اخیر که تئاتر به شکوفایی قابل‌توجهی رسیده می‌دانیم و با هوشیاری آن را حفظ می‌کنیم.
وی در پایان اجرای این اثر نمایشی درحالی‌که گروه اجرایی نمایش به مناسب سالروز تولدش برنامه‌ای را اجرا کردند ضمن تقدیر از گروه اجرایی نمایش گفت: آرزو می‌کنم تئاتر ایران همین‌طور پررونق و باانرژی باشد.
نمایش «هملت» بر اساس متن جاودانه ویلیام شکسپیر به نویسندگی شهرام احمدزاده، کارگردانی آرش دادگر و بازی مهران امام بخش، حسام منظور، بهروز کاظمی، عمار عاشوری، علیرضا آرا، امین طباطبایی، شبنم فرشاد جو، پانته آ پناهی‌ها، مونا فرجاد، امیر رجبی و اسمعیل صالحی، رسول مکوندی، نامیرا حفیظی، رضا کشمیر هرروز ساعت 19:30 در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران