در حال بارگذاری ...
داریوش مودبیان در گفت‌وگو با ایران تئاتر خبر داد

اجرای «گلگشت در گلستان» در جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی

داریوش مودبیان مترجم و کارگردان پیشکسوت تئاتر نمایش «گلگشت در گلستان» را در هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر گروه تئاتر مردم به سرپرستی داریوش مودبیان مترجم و کارگردان پیشکسوت تئاتر که مدتی است آثار نویسنده‌های بزرگ جهان همچون چخوف، مروژک، برشت، کورتولین، فرانسوا تیساندیه و... را به صورت مستمر در خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه برده، از اجرای نمایش «گلگشت در گلستان» در هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی خبر داد.

مودبیان در حالی از اجرای این اثر نمایشی در جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی  به ایران تئاتر خبر داد که بر اساس برنامه از پیش اعلام شده، این هنرمند فعالیت‌های خود در سال 96 را از روز 2 اردیبهشت ماه آغاز می‌کند. بر این اساس از 2 تا 4 اردیبهشت ماه جاری و تنها به مدت سه شب، نمایش «دلگشا» که گزیده‌ای از لطایف عبیدزاکانی است را با اجرای خودش روی صحنه می‌برد.

مودبیان درباره محتوای این اثر و حکایت‌هایی که انتخاب کرده، گفت: در این اجرا حکایت‌ها و طنزهایی را عبید انتخاب و برای نمایش تنظیم کردم که زمینه‌های اجتماعی دارند و تاکیدشان هجو مناسبات اجتماعی در زمان خودشان است ولی تعمیم‌پذیر نیز هستند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: از روز 5 اردیبهشت ماه نیز نمایش «دو آدم خجالتی» نوشته اوژن لابیش را در خانه موزه استاد انتظامی اجرا خواهیم کرد که این اثر یک کمدی ودویل فرانسوی است.

داستان نمایش «دو ادم خجالتی» درباره آدم‌های خجالتی است که در زمانی‌که باید صحبت کنند خجالت می‌کشند. این اثر درباره فرد خجالتی است که به خواستگاری دختری می‌رود. این در حالی است که دختر و پدرش خواستگار را دیده و پسندیده‌اند. خجالتی بودن پسر جوان باعث می‌شود که در گفت‌وگو با دختر از هر چیزی جز اصل قضیه صحبت شود. در این میان موقعیت‌های کمدی و اتفاقات بسیار جالبی پیش می‌آید که نمایش را جذاب می‌کند. در این اثر نشان داده می‌شود که خصلت‌های پسندیده نیز وقتی از حداعتدال خارج شوند دردسرهایی را به دنبال خواهند داشت.

در نمایش «دو آدم خجالتی» که از 2 تا 14 اردیبهشت ماه ساعت 20 در خانه موزه انتظامی روی صحنه می‌رود، علیرضا اخوان، سعید پارسا، علی دشتی، آریا راد، میعاد راشدی، هستی رزازچیان، آرین صفایی، مهرناز عباسی، سعید عسکری، اشکان میرزاشفیع، داریوش مودبیان و نگار نیکنامی ایفای نقش می‌کنند.

لازم به یادآری است داریوش مودبیان پیش از این نمایش‌هایی همچون «مزاحم کوچولو»، «قرارداد با مرگ»، «کمدی شایعه»، «آقای فالنتین، «حواله پستی و خانواده گومیدان»، «اتهام»، «هفت خیار شاهانه»و ... را اجرا کرده است.




مطالب مرتبط

داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است
داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است

داریوش مؤدبیان، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نکوداشت نامداران عرصه فرهنگ و هنر توسط صندوق اعتباری هنر را فرصت مغتنمی برای آشنایی، معرفی و ایجاد ارتباطات عمیق میان پیشکسوتان هنرمند و نسل جوان دانست.

|

با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد

علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از 30 نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌ای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگ‌دوست استان اردبیل بودند، با حضور در نشست انتقال تجربه که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، با تأکید بر نقش و جایگاه تئاتر در ...

|

گفت‌وگویی به بهانه نشست‌های چخوف‌خوانی

داریوش مودبیان: نمایشنامه‌خوانی ما با اروپایی‌ها فرق دارد
گفت‌وگویی به بهانه نشست‌های چخوف‌خوانی

داریوش مودبیان: نمایشنامه‌خوانی ما با اروپایی‌ها فرق دارد

داریوش مودبیان، می‌گوید نمایشنامه‌خوانی به این شکلی که در ایران به آن پرداخته می‌شود، بیشتر یک نوع نمایش رادیویی است، در حالی‌که در کشورهای اروپایی، متن طوری خوانش می‌شود که تماشاگر هم‌زمان میل به دیدن و شنیدن داشته باشد.

|

نظرات کاربران