در حال بارگذاری ...
در هفته هنر انقلاب اسلامی

مساجد شهر کرمان، میزبان دو اثر نمایشی از «بچه‌های مسجد» می شوند

مساجد شهر کرمان از نوزدهم تا بیست و ششم فروردین‌ماه میزبان دو اثر از نمایش‌های «بچه‌های مسجد» خواهد بود.

به گزارش ایران تئاتر از روابط عمومی حوزه هنری استان کرمان، بابک دقیقی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی دو نمایش بچه‌های مسجد «کارستان» و «غ برای قابیل ه برای هابیل» به کارگردانی «روح‌الله آریس» از 22 تا 26 فروردین‌ماه اجرا می‌شوند.
وی عنوان کرد: مسجد فیروزی در 22 و 23 فروردین بعد از نماز مغرب و عشا میزبان نمایش «غ برای قابیل ه برای هابیل» و مسجد امام رضا (ع) در 25 و 26 فروردین بعد از نماز مغرب و عشا میزبان نمایش «کارستان» خواهد بود.
دقیقی تصریح کرد: نمایش «غ برای قابیل ه برای هابیل» به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژدهی روایتگر دو برادر است که با پدر مریض خود زندگی می‌کند که یکی از برادرها دلسوز پدر و دیگری به دلیل مصرف مواد دچار خیالات ذهنی است و همچنین نمایش «کارستان» به نویسندگی محمدرضا آزاد داستان چهار جوان است که در لحظات مختلف زندگی با بازی در نقش‌های متفاوت دغدغه‌های اخلاقی را مطرح می‌کند.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمان با اشاره به اینکه این دو نمایش با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و اعمال اخلاقی اجرا می‌شوند، اظهار کرد: در نمایش «غ برای قابیل ه برای هابیل»، حسام‌الدین ایران‌منش و رضا طالبی زاده به ایفای نقش می‌پردازند و همچنین رضا طالبی زاده، حسام‌الدین ایران‌منش، مهرداد کامران و علی زاهدی در اجرای نمایش «کارستان» به‌عنوان بازیگر همکاری می‌کنند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

نظرات کاربران