در حال بارگذاری ...
در نشست خبری نمایش «کافه طره» مطرح شد

اولین تجربه همکاری «شبنم قلی خانی» با یک کارگردان زن

«شبنم قلی خانی» بازیگر نمایش «کافه طره» به کارگردانی «نوشین تبریزی» در نشست رسانه‌ای این نمایش گفت: «این اولین بار است که با یک کارگردان زن همکاری می‌کنم.»

به گزارش ایران تئاتر به نقل از انصاف نیوز، پیش از شروع نشست خبری در اقدامی جالب نوازنده اثر شروع به نواختن آکاردئون کرد و به‌این‌ترتیب نشست رسانه‌ای آغاز شد.
نوشین تبریزی در ابتدای نشست خبری گفت: «ایده متن از کلمه عشق به وجود آمد. این زیباترین سخنی است که در تمام دوران‌ شنیده می‌شود. کل فضای کار یک کافه قدیمی حدود ۴۰ یا ۵۰ ساله است در تهران. این کافه ازآنجاهایی که نویسنده‌ها در آن رفت آمد می‌کنند و شب‌شعر و جلسه خوانش داستان و نشست‌های ادبی برگزار می‌شده است؛ اما چند وقتی است که در این کافه ازاین‌گونه نشست‌ها برگزار نمی‌شود. حالا نویسنده‌ای که در خارج از کشور کتابی نوشته است بعد از مدت‌ها به دنبال عشق شخصیت اول کتاب خود به این کافه می‌آید.»
تبریزی ادامه داد: «ما حدود ۱۰ روز قبل از عید تمرین کار را شروع کردیم و تمرین‌ها تا شروع کار ادامه دارد.»
شبنم قلی خانی بازیگر این اثر هم گفت: «من در سال‌های اخیر کمتر کاری خوانده بودم که به موضوع عشق بپردازد. به همین خاطر من این کار را قبول کردم. این اولین بار است که من با یک کارگردان خانم همکاری می‌کنم. مسئله‌ای که در متن برای من بسیار جالب بود، مهاجرت بود. شخصی چند سال خارج از کشور بوده و برگشته چراکه در زندگی شخصی‌ام این موضوع را دیده بودم.»
«محمد حاتمی» دیگر بازیگر این اثر هم گفت: «درباره نقش در این کار ترجیح می‌دهم تماشاگران اثر را ببینند و من زودتر از موعود راجع به آن حرف نزنم؛ اما اصولاً سنت کافه نشینی به وجود آورنده خیلی از مکاتب ادبی و فلسفی بوده. هم در ایران و هم در خارج از کشور. ولی این قصه یک پهلویی به این فضا می‌زند. قرار است اتفاقی در این کافه بیافتد که عقبه‌ای دارد و قبل از آن اتفاقاتی افتاده و بعدازآن هم اتفاقاتی می‌افتد.»
رعنا امینی (طراح صحنه و لباس)، مهدی اصفهانی (عکاس) و پیام اقدامی (موسیقی) از دیگر عوامل این کار هستند.
این نمایش از روز پنجشنبه 24 فروردین، هرروز ساعت ۱۹ در تماشاخانه پایتخت اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش «بوستان حیات ژوراسیک»

ارائه محتوا با زبان طنز و گروتسک در قالب بداهه‌پردازی
یادداشتی بر نمایش «بوستان حیات ژوراسیک»

ارائه محتوا با زبان طنز و گروتسک در قالب بداهه‌پردازی

حمید کاکاسلطانی*: نمایش «بوستان حیات ژوراسیک» نوشته‌ نوشین تبریزی و به کارگردانی پرستو گلستانی دی‌ و بهمن‌ 1402 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه رفته است. این نمایش با ترکیبی از ...

|

نظرات کاربران