در حال بارگذاری ...
انتقاد ارمغان بهداروند از نبودن یک چهره‌ی تئاتری در نامزدی هنر انقلاب

چند جمله به خط بریل

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نسبت به نادیده گرفتن شدن هنر و هنرمندان تئاتر و معرفی نشدن هیچ کاندیدایی برای دریافت جایزه هنر انقلاب سال انتقاد کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، ارمغان بهداروند، در یادداشتی کوتاه با عنوان «چند جمله به خط بریل» گله کرده است که غیاب حتی یک نماینده از تئاتر را در جایزه سال هنر انقلاب معلول کدام رویه باید دانست؟!
او در متن کامل یادداشت خود نوشته است: «شاید که چه عرض کنم‌، حتما دوستان از نوشتن این چند خط گلایه مندی دلگیر شوند، اما می‌نویسم که لااقل حرفی بر زمین‌ نمانده باشد و آن چه بر من بوده است تمام و ناتمام ادا شود که روزی بی تاخیر و با تاخیر، داوری خواهیم شد و تمام!
نمی‌نویسم که در این سال‌ها، تئاتر چگونه زیسته است و چگونه خندیده است و گریسته است! نمی‌نویسم که حتما همسایه از همسایه خبر دارد و زمزمه‌ی لبخند و فریاد دردی اگر بوده به لب‌های همه همسایه‌ها و گوشت و استخوان یکدیگر بوده است. نمی‌نویسم که معتقدم مردم، بی‌مقدمه و بیش و پیش از همه جایزه‌ها، انتخاب می‌کنند. نمی‌نویسم که هر صحنه، متن مطولی است در این لحظه!
جایزه‌ی هنر انقلاب سال ۱۳۹۵ با معرفی ۱۳ کاندیدا و انتخاب یک برگزیده به پایان رسید. منت خدای را عزوجل اما نمی‌دانم غیاب حتی یک نماینده از تئاتر را معلول کدام رویه بدانم! به مسعود شجاعی طباطبایی دوستانه و از سر ذوق تبریک می‌گویم و بی‌هیچ توضیح واضحاتی سکوت می‌کنم. برادران! بیشتر با تئاتر رفاقت کنید.»
 هفته هنر انقلاب اسلامی ایران عصر روز جمعه (25 فروردین‌ماه) با معرفی سیدمهدی شجاعی طباطبایی به عنوان چهره هنر انقلاب در سال 95 به پایان رسید.
برای انتخاب برگزیده نهایی 13 نفر نامزد شده بودند که این فهرست شامل محمدرضا بایرامی، ابراهیم حاتمی‌کیا، حمید حسام، سید محمود رضوی، حسن روح الامین، سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهناز ضرابی‌زاده، نادر طالب‌زاده، ابوالقاسم طالبی، فرهاد عظیما، محمدحسین مهدویان، مهدی نقویان و محمدرضا برزی می‌شد.
محسن مومنی شریف ـ رییس حوزه هنری ـ در مراسم پایانی این هفته درباره نحوه انتخاب نامزدهای چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال ۹۵ اظهار کرد: همکاران ما در دبیرخانه معاونت فرهنگی حوزه هنری در تمامی حوزه‌های فرهنگ و هنر ۲۵ تن از افراد شاخص را رصد کردند، این ۲۵ نفر در شورای سیاستگذاری به ۱۴ نفر رسید و بعد از آن ۱۳ نفر شدند. برای انتخاب میان ۱۳ نفر هم نام افراد  برای جمعی از هنرمندان، نخبگان، اساتید و اهالی دانشگاه‌ و رسانه فرستاده شد که فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند.

 




نظرات کاربران