در حال بارگذاری ...
گزارش نشست رسانه ای دوازهمین جشنواره سراسرس تئاتر بچه های مسجد

هدفمان تربیت نیروهای جوان و مستعد برای تئاتر حرفه ای است

به گزارش ایران تئاتر نشست رسانه ای دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و حمید نیلی دبیر جشنواره برگزار شد

در ابتدای نشست کوروش زارعی ضمن اشاره به افتتاح چند دفتر تئاتر در مساجد شهرستان ها تاکید کرد : بعد از فترت بیست ساله دوازدهمین دوره جشنواره را در تهران برگزار می کنیم.

در ادامه نشست زارعی به اهداف برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت : برگزاری مجدد جشنواره بر اساس سیاست گذاری های حوزه هنری ، کشف استعدادهای تئاتری نوجوان ها از سراسر کشور شکل گرفته است و قصد داریم با تربیت نیروهای جوان آنها را به بدنه تئاتر حرفه ای تزریق کنیم . در دوره های گذشته برگزاری جشنواره در دهه شصت نام هایی همچون حسین پارسایی ، حسین فدایی حسین، میلاد اکبرنژاد، احمد سلیمانی، سینا دلشاد و علی قربانی کارشان را از تئاتر مساجد آغاز کردند .

مدیر مرکز هنر های نمایشی در ضمن اشاره به مخاطب سازی برای تئاتر افزود: یکی از راهبردهای مهم جشنواره تربیت و مخاطب سازی برای دیدن تئاتر است و با برگزاری جشنواره و بردن آنها به سطح مساجد تلاش می کنیم تئاتر بین مردم عادی هم جایگاه پیدا کند . در حوزه این رویکرد جدی وجود دارد که تئاتر را مردمی کنیم و باید برای هر نوع سلیقه ای تئاتر داشته باشیم .

زارعی با اشاره تدوین برنامه ها برای اجرای نمایش در مساجد گفت : با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم در ایامی مثل شعبانیه ، ماه رمضان و محرم نمایش هایی را بنا به فراخور این ایام اجرا کنیم.

این مدیر فرهنگی با تاکید بر کمبود متن های خوب برای اجرای نمایش تصریح کرد : با توجه به کمبودهایی که برای متن در بدنه تئاتر وجود دارد. نوشتن تعدادی متن را به نویسندگان خوب و حرفه ای تهرانی و شهرستانی سفارش دادیم و می خواهیم در سال اول برگزاری مجدد جشنواره  ریل گذاری سال های بعد را انجام بدهیم. قرار است تمام نمایش نامه هایی که نمایششان در جشنواره اجرا می شود در انتشارات سوره به چاپ برسد و جایزه ویژه ای هم به نام زنده یاد فرج الله سلحشور تدارک دیده ایم.

 در ادامه مراسم حمید نیلی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره در ده مسجد در شهر تهران خاطر نشان کرد :جشنواره کارش را از مرداد ماه سال قبل بعد از بیست سال فترت آغاز کرد و در حدود 105 متن برای حضور در جشنواره متقاضی بودند. جشنواره از یکم تا پنجم اردیبهشت ماه برگزار می شود و تمام اجراهای آقایان بعد از نماز مغرب و عشا و اجرای خانم ها بعد از نماز ظهر و عصر روی صحنه اجرا می شود .

گزارش از احمد محمد اسماعیلی




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

یادداشتی برای برگزاری جشنواره تئاتر محلات کرمان

تئاتر آینده نوجوانان را می‌سازد
یادداشتی برای برگزاری جشنواره تئاتر محلات کرمان

تئاتر آینده نوجوانان را می‌سازد

مریم امانی*؛ نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد و محله‌های شهر کرمان با مشارکت حوزه هنری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از 19 تا 21 آذر در مجموعه تئاتر شهر کرمان در حال برگزاری است. ...

|

نظرات کاربران