در حال بارگذاری ...
با کارگردانی مایکل لانگ‌هورست

اجرای نمایش «آمادئوس» در اولیویر تیاتر لندن

مایکل لانگ‌هورست کارگردان شناخته شده بریتانیایی نمایش «آمادئوس» نوشته مشهور پیتر شفر را در لندن روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایران تئاتر نمایشنامه «آمادئوس» نوشته پیتر شفر داستان زندگی آمادئوس موتسارت آهنگساز معروف اتریشی قرن 18 از زبان شخصیتی به نام سالی بری است، موسیقیدان نابغه‌ای که از همان دوران کودکی شهرتش سراسر اروپا را فراگرفت.

در این نمایش که بر اساس برنامه اعلام شده در ژانویه 2018 در سالن Olivier Theatre لندن اجرا خواهد شد، لوسین ممتی و آدام گیلن ایفای نقش می‌کنند. این سالن با 1150 صندلی یکی از سالن‌های زیرمجموعه رویال تیاتر بریتانیا محسوب می‌شود.

همچنین در این اثر نمایشی کلو لمفورد به عنوان طراح صحنه، سیمون اسلتر به عنوان آهنگساز و جان کلارک به عنوان طراح نور با مایکل لانگ‌هورس همکاری می‌کنند.

مایکل لانگ‌هورست که پیش اجرای آثاری مطرحی همچون؛ «نگهبان، «صور فلکی»، «On The Record»، «شصت‌وشش کتاب»، «روز یادبود»، «در ساحل»، «dirty butterfly» و... را روی صحنه برده و جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است، در حالی «آمادئوس» را برای اجرا آماده می‌کند که این متن پیش از این توسط هنرمندان زیادی دستمایه ساخت فیلم و تئاتر قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «آمادئوس» با کارگردانی میلوش فورمن محصول سال ۱۹۸۴ تولید شد و در مجموع نامزد دریافت ۵۳ جایزه شد و توانست ۴۰ جایزه را از آن خود کند. از جمله جوایز شاخصی که این فیلم توانست از آن خود کند می‌توان به دریافت ۸ جایزه اسکار، ۴ جایزه بفتا، ۴ جایزه گلدن‌گلوب و یک جایزه DGA اشاره کرد.

در ایران نیز پیش از این نمایش «آمادئوس» در سال 87 با کارگردانی منیژه محامدی در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا شده است.




نظرات کاربران