در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از حضور هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی

ما هنوز در راه پیچیده‌ زندگی اندر خم یک کوچه‌ایم

شهاب حسینی با انتشار پیامی در سوگ هنرمندان از دست رفته در یک ماه اخیر نوشت: « وصال معشوق مبارک، گوارای روح‌تان. از شما برای ما عشق بود که به یادگار ماند و همین ما را بس.»

به گزارش ایران تئاتر، این هفته اغلب پست‌های هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی، به پیام تسلیت مرگ هنرمند توانا و بااستعداد عارف لرستانی و حادثه دلخراش آذربایجان و کردستان اختصاص داشت. برخی از هنرمندان هم که حضور فعالانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارند، مثل همیشه از دغدغه‌های این روزها خود پست گذاشتند. در ادامه نگاهی داریم به پست‌هایی که در یکی دو روز اخیر از هنرمندان درباره اتفاق ها و دغدغه‌های مختلف‌شان در کانال تلگرام و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده است.  

 

 

حسین پاکدل؛ طبیعت است و هزاران اتفاق هولناک

 

 

حسین پاکدل در پی حادثه دلخراش آذربایجان و کردستان و وقوع سیل در این دو شهر، پستی در اینستاگرام خود منتشر کرده و نوشته: «سیل در آذربایجان و کردستان باعث غافلگیر شدن هم‌وطنان‌مان شد. تصاویر دلخراش و تکان‌دهنده است. این‌گونه موارد نشان می‌دهد بسیارى از این حوادث قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی است و بعضى موارد مطلقاً قابل ارزیابى نیست، طبیعت است و هزاران اتفاق هولناک. خدا را شکر که نیروهاى مردمى و امدادى و نهادهاى مسئول با نظم به وظایف خود عمل می‌کنند. من هم با هموطنانم در مناطق سیل زده همدردى می‌کنم، خدا به بازماندگانشان صبر و تحمل عطا کند و انشاالله مفقودین این حادثه هرچه زودتر پیدا شوند...»

 

حبیب رضایی؛ تشخیص راه درست از غلط

حبیب رضایی که اغلب دست‌نوشته‌های عمیق و پر مفهومی را در کانال تلگرام و اینستاگرام خود منتشر می‌کند، به‌تازگی در تلگرام خود متنی را منتشر کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست: «یک جایی هست که انسان از حیوان بیشتر می‌فهمد و آن این است: «تشخیص راه درست از غلط.»

اما یک جای مهم‌تر هست که حیوان از انسان بیشتر می‌فهمد و آن اینکه: «حیوان راهِ اشتباه را دوباره تکرار نمی‌کند، اما انسان دچار تکرار اشتباه می‌شود.»

برای همین است که حیوانات تاریخ ندارند، اما انسان‌ها با تکرار اشتباهات تاریخ‌ سازند!»

 

افشین هاشمی؛ خواب نگاری دوازده سال و یک بهار

 

افشین هاشمی، به‌تازگی کتابی را در ٢٦٤ صفحه نوشته که قرار است هفته آینده مراسم رونمایی آن در کتاب‌فروشی چشمه برگزار شود. او درباره جزئیات این مراسم توضیح داده و نوشته:

آیین جشن امضا و رونمایی از کتاب «خواب نگاری دوازده سال و یک بهار»(این کتاب خواب‌ها و رویاهای من است از ١٣٨٣ تا پایانِ بهارِ ١٣٩٥)

یکم اردیبهشت؛ ساعت۱۸ تا ۲۰تهران شهرک غرب بلوار فرحزادی، نرسیده به اتوبان نیایش، خیابان حافظی بین خیابان فخار مقدم، مجتمع تجاری آرن، طبقه ۲
کتاب‌فروشی چشمه

با همکاری نشر چلچله و نشر چشمه»

 

سید علی صالحی؛ کاش هیچ‌وقت این‌جوری نمی‌رفتیم

 

سید علی صالحی از حضور خود در مزار عارف لرستانی در کردستان عکس را به اشتراک گذاشت و در زیر آن نوشت: «عارف، داداش، دمت گرم بالاخره به قولت عمل کردی و ما را بردی روستای پدری‌ات اما چه بردنی، کاش هیچ‌وقت این‌جوری نمی‌رفتیم... 

می گن خوب باش، شاد بنویس، نوشته‌هایت درد دارند و من یاد مردی می‌افتم که کنار خیابان با کمانچه‌اش شاد می‌زد اما با چشم‌های خیس...»

حمید فرخ نژاد؛ متولد سال چهل و هشتم

 

 

حمید فرخ نژاد با انتشار پستی 48 ساله شدنش خبر داد و نوشت: «متولد چهل و هشتَم و چهل و هشت ساله شدم، خدا را شکر می‌کنم که یک سال دیگر کنارتان بودم و لذت داشتن تان را بردم.

 

شهاب حسینی؛ چه می‌توان گفت از بی‌اعتباری فردا

 

 

شهاب حسینی، بازیگر محبوب ایران که در شبکه‌های مجازی فعالیت محدودی دارد و هر چند ماه یک‌بار در اینستاگرام خود پست می‌گذارد، در آخرین پست خود نسبت به مرگ هنرمندان از دست رفته چند هفته اخیر واکنش نشان داد و نوشت: «با یاد خدای چشمان گریان و دل‌های لرزان.

خرده بر بنده پر تقصیر به‌حق گرفته می‌شود که چرا به هنگام پر کشیدن یاران، بنده را کلامی نیست به نشانه همدردی.

چه می‌توان گفت از نبودن. از رفتن. از غمی که ترک می‌دهد چینی نازک تنهایی را. چه می‌توان گفت از بی‌اعتباری فردا...

چه می‌توان گفت از دلی که رنجور است به سبب آن‌که رهایش نمی‌کنند که در تنهایی خود بسوزد، بگرید و بشکند. اول بر خویش و بعد بر خویش.

هر عزیزی که به لقا معشوق شتافت، از شعف عشق روی بر نتافت. حال‌ آنکه ما هنوز در پیچ‌ و خم پیچیده‌ زندگی اندر خم یک کوچه‌ایم. 

لیکن برای یاران سفر کرده، پرده بالا رفت و دیدند هست و نیست، راستی، نادیدنی‌ها دیدنی است.

عزیزان پر کشیده، غم رفتنتان را با هزاران گل خاطره در دل‌هایمان کاشتید و به خون دل‌تنگی ما عطش نشاندید که این‌ها همه رسم این روزگار است. اما درخت وجودتان پر بار. آنچه اندر وهم ناید، آن شدید. وصال معشوق مبارک، گوارای روح‌تان. از شما برای ما عشق بود که به یادگار ماند و همین ما را بس. تا کی قرعه به نام ما افتد و یار ما را نیز بطلبد. از خدای حی و حاضر و ناظر برای سوگواران دل‌سوخته‌تان مرهمی از باغ بهشتم آرزوست بلکه تاب آورند نداشتن تان را که همانا برایشان آزمایشی سخت دشوار، اما الهی است.

تقدیم به عارف لرستانی، علی معلم، افشین یداللهی و دیگر یاران پرکشیده که داغ محبت‌شان بر دل ما است.

مسافر دیر یا زود دیگر، سید شهاب‌الدین حسینی.»

 

 

 




مطالب مرتبط

نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد
نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در آیین نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه‌اش که به میزبانی پردیس سینمایی ملت برگزار شد با بیان اینکه هیچ کار دیگری در عمرش به جز بازیگری انجام نداده‌ است، گفت تمام کارهایی که انجام دادم، دوست داشتم و جزو آرزوهایم بود و ...

|

نگاهی به نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

وقتی اجرای یک نمایش؛ بیش از هر چیزی خلاء آموزش را بازتاب می‌دهد
نگاهی به نمایش «شیرهای خان‌بابا سلطنه» اجرا شده در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

وقتی اجرای یک نمایش؛ بیش از هر چیزی خلاء آموزش را بازتاب می‌دهد

امین خرمی*: قصه و داستان نمایشنامه «شیرهای خان‌بابا سلطنه»، داستانی که در بیش‌ از یک قرن گذشته به قلم افشین هاشمی روایت می‌شود؛ برای بسیاری از هنرمندان تئاتر و مخاطبان این هنر آشناست. اثری که ...

|

در بخش نمایشنامه‌های تألیفی و اقتباسی

داوران دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران معرفی شدند 
در بخش نمایشنامه‌های تألیفی و اقتباسی

داوران دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران معرفی شدند 

در احکامی جداگانه‌ توسط محمد رحمانیان، دبیر دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، هیئت داوران بخش نمایشنامه‌های تألیفی و اقتباسی این رویداد ملی و فرهنگی، انتخاب و معرفی شدند.

|

نظرات کاربران