در حال بارگذاری ...
کیومرث مرادی خبر داد

بی‌سابقه‌ترین حضور بین‌المللی تئاتر خصوصی ایران

تئاتر باران با همکاری گروه تئاتر بین‌المللی پوتلج دومین ورک‌شاپ بین‌المللی بازیگری و کارگردانی را در جشنواره «بینافرهنگی و آزمایشگاهی تئاتر ایتالیا ۲۰۱۷» با مدیریت کیومرث مرادی برگزار می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر کیومرث مرادی مدیر بخش آموزش و بین‌الملل تئاتر باران در همین زمینه از اجرا و کارگاه آموزشی  تئاتر پوتلچ ایتالیا و یک گروه از کشور ژاپن از یکم تا سیزدهم تیرماه سال جاری در ایران هم خبر داد.

 این کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه گفت: سال ۹۵ قراردادی را میان کمپانی تئاتر باران و کمپانی پوتلج برقرار کردم که بر اساس آن، قرار شد ارتباط‌های فرهنگی میان ایران و ایتالیا آغاز شود. فکر می‌کنم با این قرارداد برای اولین‌بار قرار شد یک تئاتر خصوصی در ایران دست به چنین کاری زده است و به نظرم این بی‌سابقه‌ترین حضور بین‌المللی تئاتر خصوصی ایران است.

او در همین زمینه افزود: به زودی تعدادی از هنرجویان و دانشجویان تئاتر در «جشنواره میان فرهنگی و آزمایشگاهی تئاتر ایتالیا» که طی همکاری تئاتر باران و گروه تئاتر بین‌المللی پوتلچ (Teatro Polach) برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و طی همین همکاری از این گروه برای اجرای دو نمایش در ایران دعوت کردم و نمایش"ساکورا"نیز از کشور ژاپن برای این جشنواره بینافرهنگی به ایران دعوت‌شده است.

کارگردان نمایش «شکلک» در همین زمینه تصریح کرد: نخستین دوره این برنامه، سال گذشته اتفاق افتاد و ما توانستیم ۹ دانشجو را به این سفر ببریم. بسیار سفر پرباری بود. من به‌صورت هم‌زمان نمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» که در ایران با بازیگران ایرانی و در آمریکا با بازیگران آمریکایی اجرا کرده‌ام را به این دوره از جشنواره بردم.

مرادی افزود: آن‌ها قرار است 2 اردیبهشت وارد ایران شوند و به مدت 10 روز در تئاتر باران علاوه بر اجرای نمایش ورک شاپ های آموزشی پیشرفته برگزار خواهند کرد.

او خاطرنشان ساخت: همچنان کارگاه‌های آموزشی بازیگری و کارگردانی را در دو موسسه کارنامه و باران دارم . هدفم از این کلاس‌ها ارائه آخرین متدها و روش‌های بازیگری و کارگردانی است. در کلاس‌های کارگردانی‌ام آثار کارگردان‌های بزرگ دنیا را با هنرجویان مرور می‌کنیم و درباره جدیدترین شیوه‌های کارگردانی صحبت می‌کنیم. امیدوارم این کلاس‌ها کمکی برای هنرجویان باشد.




مطالب مرتبط

نظری بر نمایش «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی» نوشته سجاد افشاریان و کار کیومرث مرادی

ذهن و پیکر به مثابه میدان جنگ
نظری بر نمایش «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی» نوشته سجاد افشاریان و کار کیومرث مرادی

ذهن و پیکر به مثابه میدان جنگ

بهنام حبیبی: جنگ‌ها پیامدهای بسیار دارند؛ از کشتار بی‌رحمانه انسان‌ها تا خرابی خانه و کاشانه و... آدم‌های پس از جنگ، نه‌تنها در جسم خود کشته و زخمی شده‌اند که در درون و روان خود نیز کشته و ...

|

نظرات کاربران