در حال بارگذاری ...
با پایان اولین ماه سال 96 و اعلام آمار تماشاگران مشخص شد

بیش از هفده هزار و شش‌صد نفر در تئاتر شهر و سنگلج به دیدن نمایش نشستند

با پایان اولین ماه سال ۹۶ بیش از هفده هزار و شش‌صد نفر در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج به تماشای نمایش نشستند.

به گزارش ایران تئاتر، تالارهای مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج که در اولین روزهای بهار فعالیت خود را شروع کرده‌اند، آمار تماشاگران خود تا اولین روز اردیبهشت‌ماه را اعلام کردند.
آمار سالن‌های مجموعه تئاتر شهر ازاین‌قرار است:
سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که این روزها نمایش «هملت» به کارگردانی آرش دادگر را روی صحنه دارد میزبان 4709 مخاطب بوده است. برای این نمایش طی 13 اجرا تا اول اردیبهشت 2392 بلیت تمام‌بها، 990 بلیت نیم‌بها، 360 بلیت تخفیف‌دار و 967 بلیت میهمان ارائه‌شده که گیشه‌ای با مبلغ 1 میلیارد و 82 میلیون و 450 هزار ریال به همراه داشته است.
نمایش «بوف کور» عنوان نمایشی است که با کارگردانی ناصر حسینی مهر در تالار چهارسو روی صحنه است و طی 16 اجرا 1688 تماشاگر داشته است. برای این نمایش 1338 بلیت تمام‌بها، 63 بلیت نیم‌بها و 287 بلیت میهمان ارائه‌شده و در گیشه مبلغ 342 میلیون و 375 هزار ریال ثبت‌شده است.
نمایش «بی‌پدر» به کارگردانی محمد مساوات که در تالار قشقایی این مجموعه روی صحنه است نیز طی 10 اجرا میزبان 1008 تن بوده که 349 بلیت تمام‌ها، 230 بلیت نیم‌بها، 190 بلیت تخفیف‌دار و 194 بلیت میهمان برای این نمایش ارائه‌شده است. گیشه‌ای نمایش مبلغ 165 میلیون و 250 هزار ریال را نشان می‌دهد.
نمایش «مرگ آ سید کاظم» به کارگردانی محمد محقق نیز در تالار سایه 492 تماشاگر داشته است. برای این نمایش طی 16 اجرا 136 بلیت تمام‌بها، 98 بلیت نیم‌بها، 25 بلیت تخفیف‌دار و 233 بلیت میهمان عرضه‌شده و در گیشه مبلغ 41 میلیون ریال ثبت‌شده است.
نمایش «وارونه» به کارگردانی همایون حجازی فر که 9 اجرای خود را تا اول اردیبهشت‌ماه در تالار سایه پشت سر گذاشته میزبان 350 تماشاگر بوده است. برای این نمایش 140 بلیت تمام‌بها، 61 بلیت نیم‌بها، 23 بلیت تخفیف‌دار و 126 بلیت میهمان ارائه‌شده که در گیشه به مبلغ 37 میلیون و 780 هزار ریال رسیده است.
نمایش «برلین محمد یعقوبی» به کارگردانی آریان رضایی که در پلاتو اجرا روی صحنه رفت نیز طی 24 اجرایی که تا اول اردیبهشت پشت سر گذاشت میزبان 1775 تماشاگر بود. برای این نمایش 1526 بلیت تمام‌بها، 9 بلیت نیم‌بها، 240 بلیت میهمان ارائه‌شده که گیشه آن را به 229 میلیون و 575 هزار ریال رسانده است.
نمایش «کافه پولشری» به کارگردانی الهام پاوه‌نژاد نیز که 14 اجرا در کافه‌تریای تالار اصلی داشته میزبان 966 تماشاگر بوده است. 460 بلیت تمام‌بها، 1 بلیت نیم‌بها، 297 بلیت تخفیف‌دار برای این نمایش ارائه‌شده و مبلغ 136 میلیون و 140 هزار ریال را در گیشه همراه داشته است.
«شلتر» عنوان دیگر نمایشی است که در فروردین‌ماه به کار خود پایان داد. این نمایش با کارگردانی امین میری 43 نوبت اجرا در تالار قشقایی داشت و میزبان 4329 تماشاگر بود. برای این نمایش 2998 بلیت تمام‌بها، 416 بلیت نیم‌بها، 42 بلیت تخفیف‌دار و 873 بلیت میهمان ارائه‌شده که مبلغ 647 میلیون و 920 هزار ریال را شامل می‌شود.
بنابراین گزارش آمار تماشاخانه سنگلج نیز به این شرح اعلام شد:
در تماشاخانه سنگلج، نمایش خواستگاری با کارگردانی عظیم موسوی که از سومین روز فروردین‌ماه روی صحنه رفت میزبان 2666 تماشاگر بوده است. برای این نمایش 1115 بلیت تمام‌بها، 912 بلیت تخفیف‌دار و 639 بلیت میهمان ارائه‌شده و جمع گیشه آن مبلغ 278 میلیون و 310 هزار ریال را نشان می‌دهد.
گنجایش هر یک از این تالارهای نمایشی می‌تواند تصویری دقیق‌تر از میزان مخاطبان هر نمایش ارائه دهد که باید در میزان تماشاگران هر سالن موردتوجه قرار گیرد. سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر 579 صندلی، تالار چهارسو 122 صندلی، تالار قشقایی 96 صندلی، تالار سایه 72 صندلی، پلاتو اجرا با گنجایش 75 نفر، کافه‌تریای تالار اصلی با گنجایش 90 نفر و تماشاخانه سنگلج با 236 صندلی میزبان مخاطبان خود هستند.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت

تماشاخانه سنگلج، می‌‌تواند بهشت تئاتر ملی شود
گفت‌وگو با عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت

تماشاخانه سنگلج، می‌‌تواند بهشت تئاتر ملی شود

عزت‌الله رمضانی‌فر، بازیگر پیشکسوت می‌گوید با برنامه‌ریزی و مدیریت درست و اختصاص بودجه مناسب، می‌توان تماشاخانه سنگلج را به بهشت تئاتر ملی ایران تبدیل کرد.

|

گفت‎وگو با کارگردان «مجلس بلبشو جور کردن»

فرشیدقلی‌پور: نمادها راهی شدند تا قصه، معنا نبازد
گفت‎وگو با کارگردان «مجلس بلبشو جور کردن»

فرشیدقلی‌پور: نمادها راهی شدند تا قصه، معنا نبازد

فرشید قلی‌پور، نویسنده و کارگردان نمایش «مجلس بلبشو جور کردن» می‌گوید برای بیان دغدغه‌های زنان از استعاره‌ها و نمادها بهره برده است تا قصه معنای خود را از دست ندهد و کشف و شهودها از طرف خود تماشاگر صورت بگیرد.

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

گفت‌وگویی کوتاه با رضا بابک

بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند
گفت‌وگویی کوتاه با رضا بابک

بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند

رضا بابک، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران می‌گوید تشکیل بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند گونه نمایش ایرانی را که مدتی است دچار کلیشه‌ها و تکرار شده است، دوباره شکوفا کند و به روزهای اوجش برساند.

|

با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد
با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد

در جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج که با حضور علی نصیریان و جمعی دیگر از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، خریداری ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج، بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر و تصویب تشکیل بنیاد تئاتر ملی ایران مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

|

نظرات کاربران