در حال بارگذاری ...
در سه اجرای اول نمایش در رشت

«آشویتس زنان» مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت

اهالی رشت از سه اجرای نخست نمایش «آشویتس زنان» به کارگردانی امیر جادو سخن استقبال کردند.

 به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی نمایش «آشویتس زنان» اجرای سه شب نخست این نمایش در شهر رشت با استقبال چشمگیر مردم و اهالی هنر این شهر روبرو شد.
این نمایش از ۳۱ اردیبهشت در تالار دکتر رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیا روی صحنه رفته و تاکنون هر سه اجرای خود را با حضور بیش از ظرفیت تماشاگر به صحنه برده است.
نگارش نمایشنامه «آشویتس زنان» را علی صفری بر عهده داشته و امیر جادو سخن کارگردانی این نمایش را انجام داده است.
این دومین بار است که متن آشویتس زنان در ایران روی صحنه می‌رود. این متن برای اولین بار توسط رها حاجی زینل در تهران روی صحنه رفته و با نقد مثبت اکثر منتقدین روبرو شد.
به همین بهانه گروه اجرای قبلی نمایش «آشویتس زنان» در تهران متشکل از رها حاجی زینل٬ علی صفری٬ شهرزاد محمودی و طاها فرد٬ در دومین شب از اجرای نمایش این اثر در رشت میهمان گروه گیلانی شدند.
علی صفری نویسنده این اثر با تمجید از سبک کارگردانی جادو سخن گفت: خوشحالم که باوجود تمام این محدودیت‌ها این نمایشنامه با چنین سطحی در رشت روی صحنه رفته است. موسیقی این نمایش به سرپرستی روزبه اخوان اجرایی فوق‌العاده را تجربه کرد و بازیگران در خدمت ایده‌های کارگردان اقدام کردند.
وی با اشاره به استقبال وسیع از این اثر تصریح کرد: خوشحالم که در زمانی که همه گلوی هنرمندان تئاتر را میفشرند ما نشان می‌دهیم که کنار هم ایستاده‌ایم.
رها حاجی زینل کارگردان اثر و یکی از بازیگران فیلم خفگی با تشکر از گروه اجرایی گفت: پیش‌بینی چنین استقبالی را نداشتم. این نمایش باوجود امکانات ضعیف این سالن بسیار خوب اجرا شد و من در تک‌تک لحظات اثر منقلب بودم. امیدوارم این گروه منسجم با مهیا شدن امکانات درخور یک گروه نمایشی کارهایی بسیار بهتر را تجربه کند.
شهرزاد محمودی یکی از بازیگران اجرای این اثر در تهران پس از دیدن از اثر گفت: شاید باید بگویم که تمامی نمایش اشک می‌ریختم و خوشحالم که بار دیگر این نمایش را روی صحنه دیدم. به امیر جادوسخن و گروهش تبریک می‌گویم.
گفتنی است بهرام نوری، مهرنوش ثابت نیا، نگار خلاق و شیدا خانزاده در این نمایش به ایفای نقش پرداخته و نیلوفر بحری، دیانا واحدی، بهاره سعیدی و رها غلام‌نجات اجرای حرکات را بر عهده‌دارند.
دیگر عوامل نمایش به شرح زیر است: سرپرست گروه موسیقی: روزبه اخوان٬ نوازندگان: پیانو: فردین افتخاری٬ گیتار الکتریک: حسین بخشی٬ گیتار بیس: سینا رمضان زاده٬ کاخن: رامتین شهیدی
این نمایش تا ۷ اردیبهشت؛ ساعت ۱۸ در رشت، ابتدای خیابان سعدی، مجتمع خاتم‌الانبیاء، سالن دکتر رحمدل روی صحنه خواهد رفت.

 




نظرات کاربران