در حال بارگذاری ...
عصر امروز در تهران

دکتر میهن بهرامی درگذشت

دکتر میهن بهرامی، نویسنده، مترجم، نقاش و عضوکانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر عصر یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ بر اثر بیماری سرطان ریه در بیمارستان دی تهران درگذشت.

به گزارش ایران تئاتر دکتر میهن بهرامی در ۱۱ تیرماه ۱۳۲۶ در تهران متولد شد.‌ وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی جامعه شناسی و دکترای فلسفه  روانشناسی اجتماعی از دانشگاه UCLA آمریکا  و همسر محمد متوسلانی کارگردان سینمابود.‌

بهرامی در رشته های داستان نویسی، نقاشی، فیلمنامه نویسی، روانکاوی بالینی و ادبیات کودک و نوجوان و ترجمه ی نمایش نامه فعال بود و چند نمایشگاه انفرادی و‌ گروهی نقاشی شرکت کرده است. مجموعه داستان حیوان(۱۳۶۴) و هفت شاخه سرخ (۱۳۷۹)، فیلم نامه ی جست‌وجو گر از جمله آثاری است که در سینما توسط محمد متوسلانی -همسرش-  در سال ۱۳۶۸ ساخته و‌ کارگردانی شده است و دیپلم افتخار جشنواره ی فیلم فجر را در این سال به دست آورده است.

از میهن بهرامی نقدها و مقالات زیادی در نشریات فرهنگی هنری نیز منتشر شده و آثار چاپ نشده ای نیز باقی مانده است. او در سال های اخیر به دلیل بیماری آن طور که خودش می خواست نمی توانست دست به نوشتن بزند. با این حال هرگز از نوشتن و تحقیق دست برنداشت. دکتر میهن بهرامی سرانجام در حدود ساعت چهار روز یک شنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در بیمارستان دی تهران بر اثر بیماری سرطان ریه درگذشت.

به گزارش ایران تئاتر کانون  نمایشنامه نویسان خانه تئاتر نیز با انتشار پیامی فوت این مترجم عرصه نمایش را تسلیت گفت  در این پیام آمده است :باخبر شدیم دکتر میهن بهرامی داستان نویس، مترجم نمایش نامه، فیلم نامه نویس، نقاش و از اعضای قدیمی کانون نمایش نامه نویسان ایران  عصر روز یک شنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ بر اثر بیماری سرطان ریه در بیمارستان دی تهران درگذشت.

براساس این گزارش مراسم ختم این مترجم پیشکسوت  نمایشنامه  ساعت 11 تا 12:30 روز پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه در مسجد الرضا واقه در خیابان خرمشهر ، خیابان شهید عشقیار میدان نیلوفر برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران