در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از فعالیت هنرمندان در شبکه های اجتماعی

مردی از جنس بلور

این هفته صفحه های مجازی هنرمندان به انتشار پست هایی پیرامون جایزه گرفتن گلاب آدینه از جشنواره جهانی پکن، چهلمین روز در گذشت علی معلم، سالگرد روز رادیو، روز زمین، درگذشت نقی سیف جمالی و... اختصاص داشت.

به گزارش ایران تئاتر، این هفته پست‌های تلگرام و اینستاگرام هنرمندان تحت تأثیر اخباری بود که در جامعه فرهنگ و هنرمان اتفاق افتاد. جایزه گرفتن گلاب آدینه از جشنواره جهانی پکن، چهلمین روز درگذشت علی معلم، سالگرد روز رادیو، روز زمین، درگذشت نقی سیف جمالی و... از مهم‌ترین اتفاقات هفته اخیر بودند که در صفحه‌های مجازی هنرمندان به‌وفور یافت می‌شد. در ادامه نگاهی داریم به پست‌هایی که در چند  روز اخیر از هنرمندان درباره اتفاق‌ها و دغدغه‌های مختلفشان در فضای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.  

 

 

احمد مهران فر؛ هنرمندی که عاشق کارش بود

احمد مهران فر بازیگر نمایش‌های «خشک‌سالی و دروغ» به کارگردانی محمد یعقوبی، «فنز» به کارگردانی محمد رحمانیان و...، با انتشار پستی در سوگ از دست دادن نقی سیف جمالی نوشت: «نقی سیف جمالی هم از میان ما رفت. در فیلم «داستان عاشقانه برای سرباز وظیفه رحمت» به کارگردانی دوست عزیزم پوریا آذربایجانی، افتخار همکاری با این بزرگوار فقید را داشتم. نقی سیف جمالی نقش پدر من را بازی می‌کردند...هنرمندی بااخلاق، مهربان و دوست‌داشتنی که عاشق کارش بود. روحش شاد و یادش گرامی.»

 

الهام پاوه‌نژاد؛ در ستایش مردی از جنس بلور و عاشقانه‌هایش

الهام پاوه‌نژاد این روزها در تئاتر شهر نمایش کافه پولشری را روی صحنه دارد. او  در تازه‌ترین پست خود درباره حضور شمس لنگرودی به‌عنوان یکی از مهمانان این نمایش نوشت: «دل‌تنگی خوشه انگور سیاه است. لگد کوبش کن. لگد کوبش کن. بگذار ساعتی سربسته بماند. مستت می‌کند اندوه...

اجرای دوشنبه شب (با ادای عشق و احترام به هنرمندان و دوستانی که حضور داشتند)، به شمس لنگرودی، مردی از جنس بلور و عاشقانه‌هایش تقدیم شد...»

 

نوید محمد زاده؛ از چهارم اردیبهشت با «محفل بی‌عاری» همراه شوید

نوید محمد زاده بازیگر نمایش‌های «خدای کشتار»، «آخرین نامه»، «مرد بالشی» و..، تماشای نمایش «محفل بی‌عاری» را به طرفداران خود در صفحه اینستاگرامش توصیه کرد. او با انتشار تصویری از این نمایش، در متن پست خود نوشت: «از چهارم اردیبهشت در تئاتر شهر؛

نمایش «محفل بی‌عاری» کارگردانی و نویسندگی «سیاوش بهادرى راد » در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.  

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: ٥٤ ساله که تدارک عیش و عشرت دشمن رو مى بینم من. من که خودم شاه جهان بودم.

بازیگران نمایش « محفل بی‌عاری » به ترتیب حروف الفبا عرفان ابراهیمى، الهه افشارى، الهه بخشى، مجتبی رجبى، علیرضا ساوه درودى، مهرداد مصطفوى، پرهام یداللهى هستند.»

 

هدیه تهرانی؛ روزى براى زمین

هدیه تهرانی سوپراستار دهه 80 سینمای ایران، که تاکنون تجربه حضور در نمایش «این تابستان فراموشت کردم» به کارگردانی بهاره رهنما را به‌عنوان صداپیشه و طراحی لباس نمایش «یرما» به کارگردانی رضا گوران را در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عهده داشته است، به مناسبت روز زمین که همزمان با دوم اردیبهشت‌ماه است، با انتشار متنی نوشت: «روز زمین، عجب غریب است. روزى براى زمین، همه روز روز زمین است و زمان ما، به یاد و امید جاى پاى استوارى روى زمین... زمینى که ما حقیقتا خواهیم ساخت چگونه خواهد بود...»

 

حمید گودرزی؛ بعد از مدت‌ها با همکلاسی قدیمی

حمید گودرزی که فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد، به‌تازگی عکسی در اینستاگرام خود به همراه حامد بهداد منتشر کرده و نوشته: «بعد از مدت‌ها همکلاسی قدیمی‌ام را دیدم، روحم تازه شد.»

 

بهاره کیان افشار؛ چهل روز گذشت...

بهاره کیان افشار که در کارنامه بازیگری خود سابقه بازی در نمایش‌های «کلاغ‌ها و دروغ‌ها» به کارگردانی عباس غفاری، «هتلی‌ها» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «دست‌نیافتنی ها» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و... داشته است، با انتشار پستی در چهلمین روز درگذشت علی معلم نوشت: «چهل روز از سفر همیشگى على معلم گذشت؛ مردى دانا و آگاه و مهربان که همیشه جایش در سینماى ما خالى و یادش در دل‌هایمان روشن و سبز است...
براى خانواده نازنین معلم آرزوى صبر و بردبارى می‌کنم.»

 

سارا بهرامی؛ تبریک به خاله گلاب جان

سارا بهرامی بازیگر نمایش «متولد 61» به کارگردانی پیام دهکردی، «راهزنان» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و... موفقیت گلاب آدینه را در جشنواره جهانی پکن تبریک گفت و نوشت: «تبریک به خانم گلاب جان آدینه برای دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره جهانی پکن برای بازی در فیلم«آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده. خاله گلاب همیشه باعث افتخار ما بودین و هستین...»

 

ستاره اسکندری؛ دعوت به تماشای یک نمایش جذاب و صمیمی‌

ستاره اسکندری بازیگر باسابقه تئاتر نیز همزمان اجرای نمایش «عاج معلق» تماشای این اثر را به علاقه‌مندان تئاتر توصیه کرد. او در وصف این نمایش نوشت: «نمایش «عاج معلق» از کشور ایتالیا را در تئاتر باران ببینید. یک نمایش جذاب و صمیمی‌ و هم‌زمان، کالی گرافی‌ و رمانتیک...»

 

برزو ارجمند؛ تبریک به همه رادیویی ها

برزو ارجمند که در کارنامه بازیگری خود تجربه بازی در نمایش‌های «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش» به کارگردانی رضا حداد، «بینوایان» به کارگردانی سروش طاهری و... را داشته است، با انتشار پستی روز رادیو را به‌تمامی هنرمندان این عرصه تبریک گفت و نوشت: «روز رادیو مبارک بر تمامی دوستان رادیو که خودم در روز زمان زیادی با آن‌ها می‌گذرانم. تبریک به دوستان همکلاسی ایوب آقاخانی، بهنام قربانی و فریدون محرابی که بسیار پرتلاش هستند در رادیو... و سرکار خانم فاطمه آل عباس که من مدت کوتاهی در رادیو همکارشان بودم و بسیار آموختم.»

 

حسین سلیمانی؛ تجربه‌ای که شاید نصیب هرکسی نشود

حسین سلیمانی بازیگر نمایش «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، از ملاقات خود با کودکان بیمار بیمارستان شریعتی تصویری منتشر کرد و نوشت: «امروز در کنار شهاب عزیزم که دلش دریاست و حاج حبیب کاشانى به همت موسسه ترنم سرى به بیمارستان شریعتى زدیم، بچه‌هایی در این بیمارستان هستند که با بیماری‌های سخت می‌جنگند و امروز حاج حبیب و دوست محترمشان دل این بچه‌ها را کلى شاد کردند. اینکه از سرمایه خودت بگذرى و بخواهى نفس بدى به این بچه‌ها، شاید نصیب هرکسی نشود...»

 

 




مطالب مرتبط

همزمان با زادروز دکتر علی رفیعی

نشست اکران فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» برگزار شد
همزمان با زادروز دکتر علی رفیعی

نشست اکران فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» برگزار شد

نخستین برنامه نمایش فیلم‌تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم‌تئاتر «خانه برناردا آلبا» اختصاص داشت.

|

نظرات کاربران