در حال بارگذاری ...
با حضور خانواده و تعدادی از هنرمندان تئاتر

پیکر زنده‌یاد میهن بهرامی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد

تشیع پیکر میهن بهرامی داستان‌نویس، مترجم نمایشنامه‌، فیلمنامه‌نویس،‌ نقاش و از اعضاء قدیمی کانون نمایشنامه‌نویسان ایران با حضور خانواده و جمعی از هنرمندان از مقابل خانه هنرمندان ایران انجام شد.

به گزارش ایران تئاتر پیکر زنده‌یاد مهین بهرامی داستان‌نویس، مترجم نمایشنامه‌، فیلمنامهنویس،‌ نقاش و از اعضاء قدیمی کانون نمایشنامهنویسان ایران با حضور خانواده و جمعی از هنرمندان از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

در این مراسم اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر با قرائت دل‌نوشته‌ای کوتاه درگذشت میهن بهرامی را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت گفت و در ادامه قطب‌الدین صادقی به عنوان سخنران بعدی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن گلایه از حضور کمرنگ اهالی فرهنگ و هنر هنرمندان در این مراسم، گفت: اگر یک هنرپیشه و ستاره سینما درگذشته بود الان افراد زیادی می‌آمدند تا عکس یادگاری بگیرند و دیدن اینکه در مراسمی که برای افراد نخبه‌ای همچون میهن بهرامی برگزار می‌شود این تعداد کم حضور پیدا می کنند بسیار ناراحت کننده است.

 قطب الدین صادقی با تاکید بر اینکه آثار میهن بهرامی باید منتشر و به نسل جوان شناخته شود خاطر نشان کرد: آشنایی من و میهن بهرامی از سال 52 آغاز شد و تا به حال ادامه داشت و خیلی زود بود که او برود.

فرخنده آقایی نویسنده و دوستان زنده‌یاد میهن بهرامی نیز در سخنانی با بیان اینکه حدود 15 سال پیش از طریق حضور در دفتر کار پوران فخزاد با میهن بهرامی آشنا شدم گفت: خانم فرخزاد و بهرامی راجع به طراحی لباس عروسی دختر میهن با هم صحبت می‌کردند و از این اتفاق ساده به عمق نگاه این دو زن پی بردم.

آقایی ادامه داد: وقتی می‌خواستم به منزل خانم بهرامی بروم در خیابان دنبال نشانی می‌گشتم و ناگهان چشمم خورد به خانه‌ای که پر از درخت بود و صدای پرنده از آن می‌آمد؛ با توجه به تصویری که از دفتر خانم فرخزاد داشتم حدس زدم باید این خانه به خانم بهرامی متعلق باشد و درست هم بود.

در این مراسم که بهزاد صدیقی اجرای آن را برعهده داشت، پس از سخنان فرخنده آقایی، محمد متوسلانی بازیگر و تهیه کننده شناخته شده کشورمان و همسر زنده‌یاد بهرامی با حضور در پشت تریبون در در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از حاضران، گفت: میهن بهرامی علاقه‌مند به دنیای هنر بوده و تاثیر خودش را هم گذاشته است.

گفتنی است، زنده یاد میهن بهرامی متولد ۱۱ تیرماه ۱۳۲۶ عصر روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه 96 بر اثر بیماری سرطان ریه در بیمارستان دی تهران درگذشت. از این نویسنده مجموعه داستان های حیوان(۱۳۶۴)، هفت شاخه سرخ (۱۳۷۸)، کتاب فیلمنامه جستجوگر(۱۳۶۸) و چندین جلد ترجمه کتاب روانشناسی و نمایشنامه و مقالات و نقدهای سینما، تئاتر و ادبیات منتشر شده و به یادگار مانده است.

مراسم ختم زنده‌یاد مهین بهرامی روز پنجشنبه 7 اردیبهشت ماه ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در مسجد الرضا برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

جمعه ۲۹ دی‌ در تالار ناصری خانه هنرمندان

آیین پایانی دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار می‌شود
جمعه ۲۹ دی‌ در تالار ناصری خانه هنرمندان

آیین پایانی دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران برگزار می‌شود

طی نشستی که امروز، (سه‌شنبه ۲۶ دی) در خانه تئاتر برگزار شد، محمد رحمانیان، دبیر دهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با همراهی بهزاد صدیقی، دبیر اجرایی این جایزه، پوستر این رویداد هنری را رونمایی کردند و به ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری این دوره از جایزه ...

|

در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند
در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌ جدیدش را برای مخاطبان خواند

بهزاد فراهانی، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، در هفتمین نشست «صدای نمایشنامه‌نویس»، یکی از جدیدترین نمایشنامه‌هایش را خواند و درباره‌ این اثر با مخاطبان گفت‌وگو کرد.

|

نظرات کاربران