در حال بارگذاری ...
گفت وگوی مدیر انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با ایران تئاتر

از افتتاح موزه تئاتر تبریز تا جشنواره احیای دریاچه ارومیه

بابک نهرین مدیر انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی افزایش حمایت معنوی مسئولان استانی را یکی از نیازهای اصلی هنرمندان و توسعه تئاتر این استان می‌داند.

به گزارش ایران تئاتر بابک نهرین بازیگر و کارگردان تئاتر و مدیر انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی و  یکی از معروف‌ترین کمدینهای آذری‌ زبان‌ ایران  در سال 1377گروه هنری بابک را با شعار «شاد زیستن» بنیان گذاشت و پس از اجرای سری نمایشهای طنز «صمد ممد» به شهرت رسید. بابک نهرین سال گذشته از سوی هنرمندان تئاتر استان آذربایجان شرقی به عنوان مدیر انجمن هنرهای نمایشی این استان انتخاب شد. به همین بهانه با او گفتگویی درباره مسائل مختلف تئاتر در این استان انجام دادیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:

 

از اجرای بین‌المللی جشنواره ارسباران تا افتتاح موزه تئاتر تبریز

بابک نهرین در آغاز درباره اهداف و برنامه‌هایش به عنوان مدیر انجمن هنرهای نمایشی و مشکلات پیش روی تئاتر در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما مشخصا برای سال 96 سه هدف را دنبال می‌کنیم،گفت: در وهله نخست می‌خواهیم سطح کیفی تئاتر در شهرستان‌ها را ارتقاء بدهیم چراکه به خاطر بی‌توجهی‌های زیادی که به آنها شده اکثرشان ناامید شدند. بر همین اساس ما روز 10 اردیبهشت‌ماه جلسه‌ای به نام هم‌اندیشی تئاتر داریم که از طریق اسپانسرها به آن‌ها کمک مالی کنیم تا بتوانند کاری را ارائه بدهند. روند کار هم به این صورت است که ما سفارش کار به آن‌ها می‌دهیم چراکه اصلا حمایتی ندارند. علاوه بر این برگزاری جشنواره تئاتر ارسباران به ‌صورت بین‌المللی و اجرای عمومی نمایش‌ها در تبریز و شهرستان‌ها، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برای هنرمندان شهرستان‌ها و از همه مهم‌تر افتتاح موزه تئاتر استان و کتابخانه تخصصی تئاتر از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ما برای سال جاری است.

 

از ساخت دو سالن تئاتر تا برگزاری جشنواره احیای دریاچه ارومیه

نهرین در ادامه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه تئاتر در سال گذشته در استان آذربایجان شرقی افزود: ما در سال گذشته دو سالن تئاتر در تئاترشهر تبریز ساختیم و ساختمان آن را احیا کردیم و یکی از نمایش‌هایمان 47 شب در تبریز اجرا شد. علاوه بر این جشنواره فجر استانی بود که بین 7 استان کارهای ما بهتر از بقیه بود و واقعا سطح کارها بالا بود. همچنین برگزاری نمایشگاه پوسترهای صد سال اخیر تئاتر، برگزاری جشنواره احیای دریاچه ارومیه در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و همچنین جشنواره تئاتر ارسباران از جمله مهم‌ترین رویدادهای تئاتری سال گذشته در آذربایجان شرقی بود.

 

حمایت معنوی نیاز اصلی ما است

این بازیگر و کارگردان تئاتر در ادامه درباره کم و کیف همکاری و حمایت‌های اداره کل ارشاد استان با انجمن هنرهای نمایشی اظهار داشت: ما بیشتر نیاز معنوی داریم. مشکل مالی مسئله‌ اکثر هنرمندان تئاتر است اما دغدغه ما پول نیست.  

 

استقبال از اجرای نمایش‌های آئینی سنتی

مدیر انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در ادامه و در پاسخ به این سوال که مردم این استان بیشتر از چه نوع نمایش‌هایی استقبال می‌کنند، گفت: کارهای آیینی و سنتی بسیار طرفدار دارد. به عنوان مثال امسال یک نمایش سنتی به اسم «آنایوردم آذربایجان» داشتیم که نگاهی جدید به شعرها و داستان‌های استاد شهریار دارد. ما این کار را حدود دو ماه اجرا کردیم و هر شب سال پر بود. در واقع می‌خواهم بگویم که ما از نظر تماشاگر هم مشکلی نداریم و اگر کارهای خوبی روی صحنه برود مطمئنا بازخورد خوبی هم خواهد داشت.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران