در حال بارگذاری ...
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان تئاتر برگزار می‌شود

رونمایی از سردیس استاد اکبر رادی در سبزه­ میدان رشت

آیین رونمایی از سردیس استاد اکبر رادی شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه جاری با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در سبزه­ میدان شهر رشت برگزار می‌­شود.

به گزارش ایران تئاتر بهزاد صدیقی نمایشنامه‌نویس و عضو هیات مدیره بنیاد اکبر رادی با اعلام خبر رو نمایی از سردیس زنده‌یاد اکبر رادی در روز شنبه 9 اردیبهشت‌ماه جاری در سبزه میدان شهر رشت، گفت: این سردیس به همت شهرداری شهر رشت و با مشورت بنیاد رادی توسط محمد حیدری ساخته شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان شناخته شده تئاتر رونمایی می‌شود.

صدیقی در ادامه با اشاره به جایگاه اکبر رادی به عنوان یکی از نمایشنامه‌نویسان شاخص وتاثیرگذار تئاتر کشور، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در این مراسم علاوه بر اعضاء بنیاد اکبررادی، محمدعلی ثابت­قدم شهردار رشت، مسئولان شهری و فرهنگی شهر رشت، هنرمندانی همچون نادر برهانی‌مرند، عطاالله کوپال، آرش رادی، بانو حمیده عنقا، هادی مرزبان، حسین مسافرآستانه، مریم معترف، فرامرز طالبی، بهروز محمودی بختیاری‌و...، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز حضور خواهند داشت.

صدیقی با بیان اینکه این دو سردیس در ابعاد 50 در 65 در 70 سانتیمتر از جنس سنگ و به همت شهرداری شهر رشت ساخته شده، به ایران تئاتر گفت: همزمان با رونمایی از سردیس استاد رادی از سردیس استاد ناصر مسعودی خواننده پیشکسوت گیلانی نیز رونمایی می‌شود.

این نمایشنامه‌نویس و عضوئر هیات مدیره بنیاد اکبر رادی در پایان با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه مفاخر، هنرمندان پیشکسوت و مشاهیر فرهنگی هنری ضمن قدردانی از این حرکت شهرداری شهر رشت، خاطر نشان کرد: امیدوارم شهرداری تهران نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام بدهد و به جهت پاسداشت از مفاخر فرهنگی هنری کشور، در آینده نزدیک شاهد نامگذاری خیابان یا میدانی به نام استاد رادی باشیم.

در این مراسم حمیده بانو عنقا همسر استاد رادی، عطاالله کوپال، ناصر مسعودی، مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو شهر رشت سخنرانی می‌کنند.

لازم به یادآوریاست آیین رونمایی از سردیس­ های استاد اکبر رادی و استاد ناصر مسعودی توسط شهرداری منطقه­ی دو شهر رشت با همکاری بنیاد اکبر رادی برگزار می­شود.




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود
گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود

هادی مرزبان، کارگردان پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه خبر تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان فعال نمایش ایرانی بود، گفت امیدوارم در سال جدید هیچ کدام از بچه‌های تئاتر غم نان نداشته باشند تا بتوانند راحت و بدون دغدغه در صحنه‌های تئاتر حاضر باشند.

|

نگاهی به نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان و کار هادی مرزبان

شورش دوباره مبارک بر اربابان ریاکار
نگاهی به نمایش «بنگاه تئاترال» نوشته علی نصیریان و کار هادی مرزبان

شورش دوباره مبارک بر اربابان ریاکار

بهنام حبیبی: نمایش ایرانی همواره و در همه شرایط اجتماعی ایران، با گونه‌های مردمی‌اش موردپذیرش تماشاگر ایرانی بوده است. از آن زمان که بر حوضی فرش‌شده در حیاط خانه، تماشاگرش را بر ضد حاکم ریاکار آگاه ...

|

نظرات کاربران