در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه سالن های دولتی تئاتر تهران

شنبه تئاتر تعطیل نیست!

در هفته پیش رو اکثر نمایش های سالن های دولتی تئاتر تهران روزهای پایانی نمایش خود را پشت سر می گذارند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته دوم اردیبهشت ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر در هفته پیش رو تالار حافظ و تماشاخانه ایرانشهر شنبه 9 دی ماه میزبان مخاطبان تئاتر هستند. همچنین اکثر نمایش های سالن های دولتی تئاتر تهران در این هفته روزهای پایانی نمایش خود را پشت سر می گذارند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته دوم اردیبهشت ماه میهمان سالن های دولتی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

تئاتر شهر در اوج

نمایش «هملت» با برداشتی آزاد از اثر ویلیام شکسپیر و به نویسندگی شهرام احمدزاده کاری از آرش دادگر بوده که از ساعت 19:30 پنج شنبه 17 فروردین ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است. این نمایش 110 دقیقه ای با بازی مهران امام بخش (گورکن)، حسام منظور (کلادیوس)، بهروز کاظمی (هملت پدر)، عمار عاشوری (رز نکرانتز)، علیرضا آرا (گیلدنسترن)، امین طباطبایی (هملت)، شبنم فرشاد جو (گرترود)، پانته آ پناهی ها (پولونیوس)، مونا فرجاد (افلیا)، امیر رجبی (لایرتیس) و اسمعیل صالحی، رسول مکوندی، نامیرا حفیظی، رضا کشمیر تا 20 اردیبهشت ماه برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 20 و 35 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «بوف کور» نام نمایش تازه ناصر حسینی مهر است که تا 22 اردیبهشت ماه هرشب ساعت 20 برای تئاتر دوستان در سالن چهارسو به نمایش در می آید. بابک قهرمانی، مژگان خالقی، نیره سادات میرزایی، شاهو رستمی، عزالدین توفیق، میثم دامن زه، مهشید کاظمی، وحید فریدی، رضا شهرآ، اسماعیل خزایی، مرتضی مظلومی بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. این نمایش روایتی آزاد از بوف کور و سه قطره خون صادق هدایت است که علاقمندان با پرداخت 25 هزار تومان می توانند بلیط آن را خریداری کنند.

 

محمد مساوات که چند سال قبل با نمایش قصه ظهر جمعه در تئاتر شهر اجرای موفقی را سپری کرده بود، از 22 فروردین ماه با روی صحنه بردن نمایش «بی پدر» تحسین بسیاری از صاحب نظران را جلب کرد.«بی پدر» با بازی حسین منفرد، ابراهیم نائیج، علی حسین زاده، میلاد آریافر، علیرضا گلدهی، کوروش شاهونه نمایشی 90 دقیقه ایست که ساعت 20 یکشنبه 10 اردیبهشت ماه برای آخرین بار در سالن قشقایی به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

همچنین نمایش «برلین» به طراحی و کارگردانی آریان رضایی، اثریست که این روز ها در پلاتو اجرا تئاتر شهر مخاطبان زیادی را با تئاتر آشتی داده است. این نمایش به مسائل پنهان زنان و مردان در رابطه می پردازد و شیوه ی اجرایی آن به صورتی است که تماشاگران هم تبدیل به بازیگر و نمایشنامه نویس می شوند. «برلین» نمایش برگزیده دومین جشنواره ی تئاتر شهر است که با توجه به موضوع آن برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود. رویا دعوتی و محمد هادی عطایی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. اجرای این نمایش به دلیل استقبال کم نظیر مخاطبان تمدید شد و یکشنبه 10 اردیبهشت ماه برای آخرین بار در صحنه پلاتو اجرا به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «محفل بی عاری» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سیاوش بهادرى‌راد، از دوشنبه 4 اردیبهشت ماه در سالن سالن سایه تئاتر شهر به صحنه رفت. این نمایش تا چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه هر شب ساعت 20 برای مخاطبان به نمایش در می آید. در خلاصه داستان این اثر آمده است: ٥٤ ساله که تدارک عیش و عشرت دشمن رو مى بینم، من که خودم شاه جهان بودم... . عرفان ابراهیمى، الهه افشارى، الاهه بخشى، مجتبى رجبى، علیرضا ساوه درودى، مهرداد مصطفوى، پرهام یداللهى بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. تئاتر دوستان با پرداخت 20 هزار تومان می توانند بلیط این نمایش را خریداری کنند.

 

نمایش «کافه پولشری» اثری از الهام پاوه نژاد است که این روزها در کافه تریا سالن اصلی مجموعه تئاترشهر که مدت ها میزبان نمایشی نبود، روی صحنه می رود. «کافه پولشری» با بازی الهام پاوه نژاد، نمایشی 45 دقیقه ایست که تا 17 اردیبهشت ماه هرشب ساعت 18 برای تئاتر دوستان به نمایش در می آید. قیمت بلیط این اثر 20 هزار تومان تایین شده است.

 

ایرانشهر شنبه تعطیل نیست!

در هفته پیش رو تماشاخانه ایرانشهر با 4 نمایش میزبان مخاطبان است. همچنین در این هفته از بین 4 نمایش این تماشاخانه، نمایش « و چند داستان دیگر» به کارگردانی پیام لاریان شنبه نیز برای تئاتر دوستان به نمایش در می آید.

نمایش «آوازهای سرشام» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از ساعت 21 پنجشنبه 17 فروردین ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. این نمایش 75 دقیقه ای با بازی علیرضا مهران، فرامرز قلیج خانی، غزاله جزایری، رستا رضوی، امین وحیدی پور، سینا نصرالهی، شِیماء ملکیان، جعفر کرمانی تا 17 اردیبهشت ماه برای تئاتر دوستان به نمایش در می آید. بهای بلیت این کمدی 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «ولپن» نام نمایش دیگر سالن استاد ناظرزاده کرمانی به طراحی و کارگردانی مهدی کوشکی است که از ساعت 19:15 جمعه 18 فروردین ماه اجرای خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده و تا 15 اردیبهشت ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. سجاد باقری، حسین برفی نژاد، ماهان خورشیدی، غزل شجاعی، امیر حسین طاهری، محمد طیب طاهر، صحرا فتحی، عرفان ناصری، آذین نظرى، میلاد نصر الهی، مجید نوروزی، میثم نوروزی و مهدی کوشکی بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر که پیش ازین هم در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته، 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش « و چند داستان دیگر» نام نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان که از 17 فروردین ماه به سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آمده است. « و چند داستان دیگر» نمایشی 5 اپیزوده در باب خشونت است و تا 17 اردیبهشت ماه هر شب ساعت 18:30 برای تئاتر دوستان روی صحنه می رود. مهدی حسینی نیا، حمید رحیمی، معصومه کریمی، مجتبی فلاحی، سینا کرمی، افشین زمانی، الهه شه پرست، سجاد تابش، کیوان ساکت‌اف،عامر مسافر آستانه، ملودی آرام نیا، مریم نقیبی و صدای حسین پاکدل بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «سونات پاییزی» اثری از جلال تهرانی است که از 16 فروردین ماه ساعت 20:30 به سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آمده و تاکنون با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. در این نمایش داستان پیانیست مشهوری که پس از سال‌ها به دیدار دخترش رفته روایت می شود. گلچهره سجادیه، بهاره رهنما بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. تئاتر دوستان می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط این نمایش را خریداری کنند.

 

حافظ شنبه تعطیل نیست!

این سالن در هفته پیش رو با 2 نمایش پر طرفدار میزبان تئاتر دوستان است. استقبال از نمایش«صعود مقاومت پذیر آرتور و اویی» به کارگردانی امیر دژاکام در هفته گذشته به صورتی بوده است که این هفته این نمایش شنبه نیز برای مخاطبان به نمایش گذاشته می شود.  

نمایش «نویسنده مرده است» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی از پنجشنبه 17 فروردین ماه ساعت 19 در تالار حافظ روی صحنه رفته و تا چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این اثر آمده است: لیلی رحیمی ستاره سینمای ایران قرار است پس از سال ها بازیگری برای اولین بار کارگردانی را تجریه کند. فیلمنامه فیلمش را نمایشنامه نویس جوانی نوشته است به اسم فرهاد. اما حالا در آستانه شروع فیلمبرداری فرهاد پیشنهاد تازه ای دارد. آرش عباسی و لادن مستوفی بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. تماشاگران برای خرید بلیط این درام اجتماعی باید 30 هزار تومان هزینه کنند.

 

نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتور و اویی» نام نمایش دیگر تالار حافظ است که کارگردانی آن را امیر دژاکام بر عهده دارد. این نمایش اثری از برتولت برشت بوده که از 18 فروردین ماه به تالار حافظ آمد و تا 13 اردیبهشت هرشب ساعت 20:45 برای مخاطبان خود در این سالن به نمایش در می آید. داستان نمایشنامه در مورد جنایتکار خرده پایی به نام آرتورو اویی است، که از آشفتگی وضع بازار سبزیجات در شیکاگو و فساد موجود در دستگاه قضایی و شورای شهر استفاده کرده و به یک جنایتکار قدرتمند تبدیل شده است که تمام امور شهر را به دست گرفته، مخالفان خویش را ساکت کرده و قصد تسخیر سایر نقاط را دارد.امیر کربلایی زاده، بهرام ابراهیمی، نرگس محمدی، حمید فلاحی، مرتضی آقا حسینی، تینو صالحی، سروش طاهری، ملیحه کیا، شهره رعایتی، حسین شهبازی، هدیه آزاده، مهرنوش دارا، ابوالفضل جمشیدی، حامد پور محمد، عارف عباسی، احسان ابوالقاسم، سمیه صباغی، بهار قاسمی، دانیال ابراهیمی بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بلیط این نمایش کمدی 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

مولوی؛ پاتوقی برای کاگردانان جوان

نمایش «آدم آدم است» به طراحی و کارگردانی حبیب الله دانش از 18 فروردین تا 21 اردیبهشت ماه هرشب ساعت 20 در سالن بزرگ مولوی به نمایش در می آید. این نمایش داستان شخصی ساده دل به نام گالی گی که قدرت نه گفتن ندارد را روایت می کند. حسن برجکی، فرزانه جمال زاده، پیام حقی، فریبا رسولی، علی اصغر زارعی، محمدرضا صالحی، صادق طالعی، عباس طباطبایی، حسن فضلی، نگار محمدزاده، عباس نورمحمدی، فریبرز واحدی بازیگرانی هستند که در این نمایش 85 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش کمدی 25 هزار تومان تایین شده اما دانشجویان گرامی همه روزه می توانند به صورت حضوری و با ارائه کارت دانشجویی خود، بلیط این نمایش را با ۶۰٪ تخفیف و پرداخت بهای 10 هزار تومان خریداری کنند.

 

نمایش «مسئولیت شکستن سکوت مطلق» به نویسندگی مشترک مونا احمدی و محمدحسین معارف و با کارگردانی شیوا مسعودی از 17 فروردین به سالن بزرگ مولوی آمده و تا 15 اردیبهشت هرشب ساعت 18 میزبان تئاتر دوستان در این سالن است.این اثر با محوریت جنس زن و موضوع ازدواج، به سه پرده‌ی اصلی تقسیم می‌ شود، سه پرده با سه مونولوگ از زبان یک یا چند زن که داستان هایی را روایت می کنند، در این نمایش سعی می‌شود از زاویه‌ای جدید و مدرن به این آیین کهن نگاه شود. نگین کشفی، متین گودرزی، سارا شاهرودیان، اسماعیل کمالی دهقان، بهداد بلیغ فر و ساینا سراج بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 25 هزار تومان تایین شده اما دانشجویان همه روزه می توانند به صورت حضوری و با ارائه کارت دانشجویی خود، بلیط این نمایش را با ۶۰٪ تخفیف و پرداخت بهای 10 هزار تومان خریداری کنند.

 

همچنین نمایش «ماراساد» به طراحی و کارگردانی مریم برزگر تنها نمایش سالن کوچک مولوی بوده که تا 13 اردیبهشت ماه هرشب ساعت 19:30 در این سالن به نمایش در می آید. این اثر زندگی مارکی دوساد، نویسنده فرانسوی را روایت می کند که به دلیل برخی اختلالات روحی در بیمارستان شارنتون بستری شده است... . شکیب شجره، همایون حیدر زاده بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 25 هزار تومان تایین شده اما دانشجویان همه روزه می توانند به صورت حضوری و با ارائه کارت دانشجویی خود، بلیط این نمایش را با 50٪ تخفیف و پرداخت بهای 12.500 تومان خریداری کنند.

 

پردیس تئاتر صبح ها تعطیل نیست!

نمایش «سارا و ماه» به نویسندگی میترا بیات، طراحی و کارگردانی سید محمد طاهری راد از 5 اردیبهشت ماه به سالن استاد مشایخی در پردیس تئاتر تهران آمده و تا 31 خرداد ماه هر روز ساعت 11 در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سارا با نامادری (زن آقا) و خواهر ناتنی خود (ثریا) زندگی می‌کند. تمام توجه زن آقا به دخترش ثریاست و او را تنبل، لوس و بی ادب تربیت کرده است ولی به سارا ظلم می‌کند و همه کارهای سخت را به او می‌سپارد. تنها دلخوشی سارا کبوتری است که با او دوست شده و می‌تواند با او صحبت کند. یک روز که سارا برای چیدن پنبه به صحرا و دشت می‌رود تا آن را بریسد و نخ درست کند، باد شدیدی می وزد و... . سیمین خرم، تکتم رسول‌زاده، زهره بختیاری، الهه موچانی، محمدعلی پویا، پریسا مرادیان، نگین طاهری‌راد، حنانه شاهرخی بازیگرانی هستند که در این اثر65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 8 و 10 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «خونه قمر خانم» به نویسندگی و کارگردانی شهناز روستایی نام نمایش دیگریست که از 5 اردیبهشت ماه در سالن استاد کشاورز پردیس تئاتر تهران میزبان تئاتر دوستان شده است. این نمایش تا 15 اردیبهشت ماه هرشب ساعت 18 برای مخاطبان به نمایش در می آید. مرجان صادقی، سارا عباسپور، شراره یوسفی، اکرم جلیلوند، مریم محسنی، مطهره کومنی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این نمایش که تنها مخصوص بانوان است، این طور توضیح داده شده: زیور زنی بیوه است که همراه دخترش در یک خانه شلوغ زندگی می‌کند و دچار مشکلاتی می‌شود. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان تایین شده است.

 

همچنین نمایش «جادوگر کوچولو»به نویسندگی هادی حسنعلی و کارگردانی فریبا دلیری که از 10 فروردین ماه هرشب ساعت 19:30 در سالن داوود رشیدی پردیس تئاتر تهران به صحنه رفته است، تا 22 اردیبهشت ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: داستان از جایی شروع می شود که بچه جادوگری تصمیمی می‌گیرد وارد جشن جادوگری بشود ولی به علت اینکه هنوز بچه است و نمی‌تواند خوب جادو کند اجازه ورود به جشن را ندارد. آرش صادقیان حقیقی، هادی حسنعلی، شیرین کاشفی، آرین ناصری مهر، احسان سامانی منش، علی محمدی، لیلی قربانعلی، آوا ناصری مهر بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 15 هزار تومان تایین شده است.

 

تاخت و تاز خواستگاری در سنگلچ

نمایش «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی عظیم موسوی از 3 فروردین ماه ساعت 19:30 به تماشاخانه سنگلج آمد و با استقبال کم نظیر مخاطبان مواجه شد. «خواستگاری» با بازی محمود راسخ‌فر، علی فتحعلی، ثمیلا کریمی، رضا گیلانپور، حمیدرضا مرادی، تا 15 اردیبهشت ماه هرشب ساعت 19:30 به مدت 100 دقیقه مخاطبان تئاتر سنگلج را مشغول تماشای خود می کند. بهای بلیت این نمایش ۲۴,۰۰۰ تومان است که اعضای تیوال می توانند در روز های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه بلیط این اثر را با ۵۰٪ تخفیف و بهای ۱۲.۰۰۰ تومان و در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه با ۳۸٪ تخفیف و بهای ۱۵.۰۰۰ تومان خریداری کنند.

 

اداره تئاتر

نمایش «باغ وحش شیشه ای» مشهور ترین اثر نویسنده معروف تنسی ویلیامز است که این روزها با کارگردانی میکائیل شهرستانی هرشب ساعت 20 در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود. این نمایش با بازی محمد قربانی، بهروز عبادی، شیما زادپور، هستی مسلم زاده، سارا رحیمی فرد، زهرا احمدی، مریم مهدی زاده، رضا نادی، داریوش احمدی، تا 11 اردیبهشت ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. بهای بلیط برای این اثر75 دقیقه ای تنها 15 هزار تومان تایین شده است.

 

عروسک ها در تالار هنر

نمایش «موش تا موش» اثر رامین کهن است که از یکشنبه 6 فروردین ماه ساعت 20 به تالار هنر آمد و میزبان علاقمندان به نمایش های کودک و نوجوان شد. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: هر شب در کوچه پس‌کوچه‌های شهر آواز غمگین و سوزناک‌ آقا موشه که عاشق و دلداده خاله موشه است شنیده می شود. سعید ابک، پرستو آریاکیا، الهام ایروانی، علی باروتی، فاطمه پورهاشمی، هانی حسینی، بهار صدفی،حمیدرضا گودرزی، متین گودرزی، مرضیه نادری و الکا هدایت، امیررضا میرآقا، محمد رضا مالکی، رامین کهن بازی دهندگان و صداپیشگانی هستند که در این اثر 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان تایین شده است.

 

روایتی یک رویا در وحدت!

نمایش «رویای شب دهم اردیبهشت» به طراحی و کارگردانی میلاد جباری مولانا از یکشنبه 10 اردیبهشت ماه ساعت 18 به تالار وحدت می آید و تا 20 اردیبهشت ماه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش در می آید. ارژنگ امیرفضلی، امید زندگانی، الهام چرخنده، مهری آل آقا، آتش تقی پور، سیروس کهوری نژاد، ایمان صفا، حسام افسری، هانیه رحیمی، علیرضا عباسی، شهاب درفشدار بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش بر اساس مکان صندلی مورد نظر 20، 35 و 40 هزار تومان تایین شده است.

 

چالش حوزه هنری با آب!

نمایش «مینگو عاشق پستچی است و توتا نمی خواهد» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از ساعت 19 سه شنبه 29 فروردین ماه میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه ماه حوزه هنری شده است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سه اتو بیوگرافی راجع به سه شخصیت که در آب کشته می‌شوند، این نمایش در چهار هزار لیتر آب اجرا می شود. این اثر 60 دقیقه ای با بازی پری بارانی، محمد قاسمی، محیا جباری تا 22 اردیبهشت ماه در این سالن به صحنه می رود. بهای بلیط این نمایش اجتماعی 15 هزار تومان تایین شده است.




نظرات کاربران