در حال بارگذاری ...
در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان مطرح شد

مهدی شفیعی: این جشنواره در جلب گردشگر و ایجاد فضای بانشاط مؤثر است

اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در سال ۹۶ برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با حضور فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، سعید اگشته شهردار لاهیجان، محمدرضا قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، آریا جهانگیری معاون عمرانی فرمانداری، حسین مسافر آستانه، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و برخی از اعضای شورای شهر در روز شنبه 9 اردیبهشت برگزار شد.
در ابتدای جلسه محمدرضا قربانی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مستمر و جدی جشنواره در لاهیجان، افزود: این اتفاق بسیار خوب فرهنگی و هنری حاصل مدیریت و همت دست‌اندرکاران جشنواره است. این جشنواره جای ثابت خود را در کنار رویدادهای دیگر ملی بازکرده است. این برنامه توسط فرهنگ دوستان در شهر نهادینه‌شده است و اگر اجرا نشود خلأ آن احساس خواهد شد.
 در ادامه فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: بسیار خرسندیم که زاویه دید مسئولان شهری ازلحاظ فرهنگی بدین اندازه قوی و بالا است. چیزی که به فرهنگ تبدیل شود یعنی تداوم می‌یابد. هرچقدر در انجام کاری خرد جمعی دخیل باشد ماحصل آن بهتر خواهد بود. تئاتر یک کار جمعی است و منوط به گیلان نیست. نقش تئاتر شهروند در فرهنگ‌سازی بدیهی است. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره را یک همایش ملی می‌بیند و با تمام توان مشارکت خواهد کرد.
سعید آگشته شهردار لاهیجان در ادامه گفت: محتوا و نقاط قوت و ضعف جشنواره باید بررسی گردد وی پیشنهاد کرد طی جلساتی جشنواره از وجوه مختلف بررسی شود تا مشخص گردد که چقدر به اهداف از پیش تعیین‌شده رسیدیم. وی همچنین خواستار پیگیری و کمک دیگر اعضاء جهت بین‌المللی شدن جشنواره شد. اگشته در ادامه گفت: در هرجایی که هستیم باید در خصوص آموزش قدم برداریم؛ تئاتر ابزار مناسبی ست برای انتقال پیام‌های آموزشی بخصوص برای قشر کودک و نوجوان که آمادگی بیشتری برای یادگیری دارند.
در ادامه جلسه مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: این جشنواره هم‌اکنون ازلحاظ انگیزشی و اهداف برگزاری جایگاه خود را پیداکرده است. حضور هنرمندان برجسته در حوزه برگزاری بسیار ارزشمند است. حضور مدیران در اتفاقات هنری به‌منزله اهمیت جایگاه هنر و هنرمندان است.
 وی در ادامه افزود: استفاده از هنر برای رسیدن به اهداف از ابزار مناسب است. برگزاری این جشنواره در جلب گردشگر و ایجاد فضای بانشاط بسیار مؤثر است. یکی از نقاط قوت جشنواره سال قبل، پرداختن به بخش تئاتر کودک و نوجوان بود که امسال هم بهتر است با خلاقیت بیشتر به آن پرداخته شود.
شفیعی در ادامه افزود: من نیز با بین‌المللی شدن جشنواره کاملاً موافقم. در ضمن نیاز هست برای ارتقاء کیفی کارهای نمایشی، ورک‌شاپ‌هایی با حضور هنرمندان برجسته برگزار شود تا آثار از حالت تکراری خارج شود و مرکز هنرهای نمایشی آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری جهت برگزاری این ورکشاپ‌ها اعلام می‌کند.
در ادامه مسافر آستانه از مسئولان تأثیرگذار و هنرمندان بنام کشور گفت: برگزاری جشنواره برای یک استان دستاوردهای زیادی دارد. بسیار خرسندم که در این جشنواره به تمام مسائل مهم جامعه پرداخته می‌شود. یکی از ارزان‌ترین راه‌های جلوگیری از مصائب اجتماعی، ارتقاء فرهنگ و شعور اجتماعی آن جامعه است. دانشگاه‌ها هنوز در جلوگیری از ناهنجاری‌ها جلو نیستند درحالی‌که هنر می‌تواند در دل جامعه رسوخ کند. بررسی کیفیت برگزاری جشنواره نیز باید بررسی شود و بازتاب آن از سوی اقشار مختلف جامعه بررسی گردد چون به برنامه‌ریزی دوره‌های بعدی کمک زیادی خواهد کرد.
در پایان از سوی مرکز هنرهای نمایشی از تلاش‌های بی‌وقفه سید محمد احمدی فرماندار، فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، سعیدآگشته شهردار، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، حسینعلی خدایگانی رئیس شورای شهر، محمدعلی صادق حسنی رئیس انجمن هنرهای نمایشی لاهیجان در برگزاری جشنواره تئاتر شهروند سال قبل تقدیر شد.




مطالب مرتبط

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند

به تماشای شکوه «تئاتر خیابانی» در نگین تماشایی گیلان
پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند

به تماشای شکوه «تئاتر خیابانی» در نگین تماشایی گیلان

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی «شهروند» پیامی را منتشر کرد.

|

نظرات کاربران