در حال بارگذاری ...
برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر استان البرز با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

شفیعی: آینده تئاتر استان البرز چشم اندازی خوبی دارد

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در جشن اردیبهشت تئاتر استان البرز گفت: با انتخاب داوود فتحعلی بیگی به عنوان مدیر انجمن نمایش می‌توان چشم اندازی خوبی را برای آینده تئاتر در استان البرز متصور بود.

به گزارش ایران تئاتر از البرز، جشن اردیبهشت تئاتر استان البرز با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، برزین ضرغامی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  داوود فتحعلی بیگی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان البرز، اعضای انجمن و جمعی از اهالی تئاتر عصر روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه در سالن استاد سیروس صابر برگزار شد.

در آغاز این مراسم داوود فتحعلی بیگی مدیر انجمن نمایش این استان ضمن خوشآمدگویی و ابراز خرسندی از برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر در سخنانی گفت: با توجه به آیین نامه جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران، هسته مرکزی انجمن هنرهای نمایشی استان البرز از طریق رای گیری از گروه‌های ثبت شده در انجمن انتخاب شدند و بر این اساس هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی البرز نیز با این روند انتخاب شده و برنامههای خوبی را در نظر دارد که به زودی ابلاغ میشود. 

او در ادامه با اشاره به کمبودهای سخت افزاری تئاتر در استان البرز افزود: آنچه که در حال حاضر به عنوان زیر ساخت تئاتر  برای  استان البرز با بیش  از ۳ هزار نفر نیروی  بالفعل  در زمینه  تئاتر وجود دارد و منصفانه نیست که در نبود سالن  و  امکانات  سخت افزاری نتوانند فعالیت کنند. ضمن اینکه در  این میان فارغ التحصیلهای زیادی هم در سطح کاردانی و دکترا داریم که کارهایی در سطح استانی، ملی و جهانی تولید می‌کنند و با این پتانسیل  انتظار داریم یک مرکز حرفهای تئاتر در استان فراهم شود.

فتحعلی بیگی همچنین با اشاره به امکانات فعالیت حرفهای در استان البرز اضافه کرد: با توجه به تجهیز و ساخت  پلاتو  که در زمان آقای حسینی  کاشانی پیگیری شد هنوز  اعتباری برایش تخصیص داده  نشده‌ از این رو  انجمن هنرهای نمایشی استان در نامه‌ای درخواست ایجاد مرکز حرفه ای تئاتر را آماده کرده تا به امضا اهالی تئاتر برسد و آرام آرام  یک مرکز حرفهای فراهم شود.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در این مراسم ضمن تبریک راه اندازی  انجمن نمایش استان البرز  طبق آیین نامه جدید در سخنانی گفت: با انتخاب استاد داوود فتحعلی بیگی از سوی هیات مدیره میتوان چشم اندازی خوبی برای آینده تئاتر در البرز متصور بود.

شفیعی ادامه داد: تئاتر استان البرز علاوه بر سالن نمایش که امیدوارم راهکاری برایش پیدا شود،  ضرورتهای دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها بحث تبلیغات است و در این راستا  باید جلساتی با کانونهای تبلیغاتی برگزار شود.

او با بیان اینکه گروه های ثبت شده  باید مطالباتشان را دسته بندی و با  تعامل بیشتر با مدیران به خواسته های خود دست یابند، اضافه کرد: باید بانک مخاطب تئاتر و سایت معرفی در هر استانی تشکیل شده تا تاثیرات خوبی در جهت جذب تماشاگر داشته باشد. همچنین انجمن این ظرفیت را دارد و  با پورتال انجمن میتوان در  فضای مجازی برای تحقق به این خواسته فعالیتهای فراوانی صورت داد.

مدیرکل هنرهای نمایشی همچنین اظهار داشت: علاوه بر انجمن نمایش، تفاهم نامهای برای حمایت از فعالیتهای استانها داریم که متعهد هستیم تمام بند بند آن را اجرا کنیم که در این میان مبلغ  بیست میلیون تومان به پاس تشکیل انجمن استان البرز، طی دو روز آینده به عنوان تن‌خواه پرداخت میشود. 

برزین ضرغامی مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز ،گفت: تئاتر اگر شور نشاطی دارد به حاضر حضور همین معلمان عزیزی هست که در جمع حضور دارند و امیدورام این  محافل و دور هم جمع شدن اهالی تئاتر بهانهای باشد در جهت شکوفاییها.  اما در این میان حوزه تئاتر نسبت به سایر فعالیت های فرهنگی هنری در بین خانواده ها جایی ندارد از این رو  باید  تئاتر را در سبد مصرف خانوار قرار داد.

ضرغامی افزود: هدف از راه اندازی و واگذاری انجمن هنرهای نمایشی در فرم و شیوه با استقلال کامل این است که بتوانند  فعالیتهای بهتر و بیشتر داشته باشد و اداره ارشاد  نطارت و حمایت کند و از  حوزه تولی بیرون بیاید.

گفتنی است، در این مراسم از برگزیدگان ملی و منطقه‌ای، برگزیدگان جشنواره تئاتر  استانی و جشنواره تئاتر کهن دشت تجلیل و  تقدیر ویژه و همچنین  از  فعالان سال گذشته  و کارگردان‌های ششمین جشنواره تئاتر استانی نیز تقدیر به عمل آمد. 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد
گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد

داوود فتحعلی‌بیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند و برای همین، تولیدات اندیشه‌ورز، نیازمند بودجه مناسب هستند.

|

نگاهی به نمایش «تخت و خنجر» نوشته داوود فتحعلی‌بیگی و کار محمدعلی نجف‌پور

قابلیت بالای نمایشی شدن ادبیات دینی
نگاهی به نمایش «تخت و خنجر» نوشته داوود فتحعلی‌بیگی و کار محمدعلی نجف‌پور

قابلیت بالای نمایشی شدن ادبیات دینی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «تخت و خنجر» به کارگردانی محمدعلی نجف‌پور که این شب‌ها در تماشاخانه قدیمی و پرخاطره شهر تهران، سنگلج به صحنه می‌رود، سال‌ها قبل توسط استاد داوود فتحعلی‌بیگی ...

|

داوود فتحعلی‌بیگی از کارگردانی نمایش «شب‌نشینی با مولیر» گفت

هم‌‌نشینی روح نمایشنامه‌نویس شهیر و روح سعدی افشار
داوود فتحعلی‌بیگی از کارگردانی نمایش «شب‌نشینی با مولیر» گفت

هم‌‌نشینی روح نمایشنامه‌نویس شهیر و روح سعدی افشار

داوود فتحعلی‌بیگی، نویسنده و کارگردان نمایش «شب‌نشینی با مولیر» که یکی از آثار حاضر در بخش مهمان چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است می‌گوید مصائبی که مولیر، یکی از نمایشنامه‌نویسان برتر قرن هفدهم فرانسه پس از نگارش «تارتوف» از سر گذراند موجب نگارش این اثر با ...

|

برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی
برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی معرفی شدند

نمایش‌های ایرانی؛ جلوه‌ای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حضور بخش نمایش در جشنواره ملی چندرسانه‌ای را جلوه‌ای از مردمی شدن این رویداد هنری معرفی کرد.

|

نظرات کاربران