در حال بارگذاری ...
«آدم آدم است» زیر ذره بین صاحب نظران

پیمان شریعتی:به ندرت تمام نکات مورد انتظار از برشت در یک اجرا دیده می شود

شریعتی ، اعظمی ، قهرمانی و زحمت کشدر روز دوشنبه به تماشای نمایش«آدم آدم است » نشستند.

به گزارش ایران تئاتر ؛‌ پیمان شریعتی ،کتایون اعظمی ، محمدباقر قهرمانی و حامد زحمت‌کش در روز دوشنبه به تماشای نمایش «آدم آدم است» به نویسندگی برتولت برشت و کارگردانی حبیب ا... دانش نشستند . پس از اجرای نمایش آن ها نظراتشان را درباره نمایش گفتند.

 

پیمان شریعتی:کبه ندرت تمام چیز های مورد انتظار برشت را در اجرایی می ببینیم

پیمان شریعتی کارگردان، بازیگر و مدیر مجموعه‌ی تئاتر شهر پس از تماشاینمایش گفت :به گروه یکدست و باپشتکار این نمایش خسته‌نباشید می‌گویم. کار بسیار خوبی بود. من واقعاً لذت بردم. شاید کم‌تر پیش بیاید تمام چیز‌هایی که در اجرای برشت انتظار می‌رود، بتواند یک‌جا در یک اثر دیده شود. برای من فوق‌العاده آموزنده و لذت‌بخش بود. امیدوارم این گروه، پاینده و پابرجا بتواند، آثار بهتری را ارائه دهد.

 

کتایون اعظمی :اجرا بر مبنای خود متن بود

کتایون اعظمی، بازیگر و دوبلور درباره نمایش گفت :کار خیلی صمیمانه بود. آن‌چیزی که در ذات نمایش‌نامه است، از لحاظ اجرایی برایش اتفاق افتاده‌بود. خیلی خوش‌حالم جوانانی که مقیم مرکز نیستند برای اولین‌بار، این‌چنین باقدرت روی صحنه اجرا می‌کنند. بسیار قابل قبول بود و برای همه‌ی آنان از صمیم دل، آرزوی موفقیت می‌کنم. سیستم اجرایی، به‌نظرم، خیلی بر مبنای خود متن بود. یعنی کارگردان، بهترین نحو‌ه‌ی اجرایی را که برای متن می‌توانست فکر کند، روی صحنه آورده‌بود. خیلی جذاب بود. شاید از لحاظ فن‌بیان بازیگران مشکلاتی وجود داشت، اما در مجموع من خیلی اجرا را پسندیدم.

 

محمدباقر قهرمانی: تئاتر چگونه ما را به انسانیت نزدیک می کند

دکتر محمدباقر قهرمانی ، پژوهشگر تئاتر و سینما، استاد دانشگاه و معاون روابط بین الملل دانشگاه تهران گفت :من از گروه تشکر می‌کنم که این نمایش را آماده کرده‌اند. آقای دانش، با این مجموعه، یک‌سال‌ونیم زحمت کشیده‌است و آن‌ها را جوری آماده کرده که پیام نمایش و حس نمایش را به‌خوبی ارائه دهند. من به یاد می‌آورم که حبیب دانش، همواره، به انسان بودن و این‌که چه چیزی انسان را انسان می‌کند، علاقه‌مند بود. او در زمان دانشجویی، همیشه با شجاعت این مسئله را پیش می‌برد و خوش‌حالم که می‌بینم آن‌ها را در صحنه‌ی نمایش، ادامه داده‌است. فوق‌العاده لذت بردم و امیدوارم افراد بیش‌تری بتوانند این نمایش را ببینند و استفاده کنند. توجه بکنیم که تئاتر، چگونه ما را با انسانیت خود و آن‌چیز که ما را واقعاً انسان می‌کند، نزدیک می‌کند. خیلی خوش‌حالم و از تمام زحمات این گروه تشکر می‌کنم.

 

حامد زحمت کش: از بازی خوب بازیگران تازه کار هیجان زده شدم

 حامد زحمت‌کش، بازیگر و کارگردان،گفت :اولاً به گروه و مخصوصاً حبیب دانش عزیز، خسته‌نباشید می‌گویم. حبیب دانش یک‌سال‌ونیم وقت گذاشته و تلاش کرده تا بتواند الفبای تئاتر را به این جوانان منتقل کند. در طول نمایش فکر می‌کردم که بازیگران ورودی‌های جدید دانشگاه تهران باشند. آخر ِاجرا که اعلام شد بچه‌ها نتیجه‌ی کارگاه هستند و اولین‌بار است که روی صحنه‌ی حرفه‌ای اجرا می‌کنند؛ واقعاً هیجان‌زده شدم. واقعاً باید به آنان خسته‌نباشید گفت و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد. همین‌که از مرکز دور هستند و تلاش می‌کنند خود را به فضای حرفه‌ای تئاتر پایتخت نزدیک کنند و این فاصله‌ی طولانی را هر روز برای رسیدن به اجرا طی می‌کنند، واقعاً جای تبریک دارد. خیلی خوش‌حالم نیروهای جوان، به این شکل، حضور دارند و تلاش می‌کنند. این انگیزه می‌دهد که از آن‌ها در فضاهای مختلف استفاده کنیم. بدون شک، در جاهایی که حس کنم می‌توان از این بچه‌ها استفاده کرد، به سراغ آنان خواهم‌رفت

 

حسن برجکی، فرزانه جمال زاده، پیام حقی، فریبا رسولی، علی اصغر زارعی، محمدرضا صالحی، صادق طالعی، عباس طباطبایی، حسن فضلی، نگار محمدزاده، عباس نورمحمدی، فریبرز واحدی از بازیگران این نمایش هستند.

نمایش آدم آدم است به کارگردانی حبیب‌الله دانش تا 13 اردیبهشت ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه می‌رود.

 




نظرات کاربران