در حال بارگذاری ...
جهانشیر یاراحمدی مدیر انجمن نمایش استان بوشهر در گفتگو با ایران تئاتر

سال گذشته به لحاظ سخت‌افزاری صددرصد برنامه‌هایمان را اجرا کردیم

جهانشیر یاراحمدی مدیر انجمن نمایش استان بوشهر؛ اجرای عمومی آثار نمایشی و مسئله آموزش را به عنوان محورهای اصلی برنامه‌های این انجمن در سال جاری برشمرد.

به گزارش ایران تئاتر جهانشیر یاراحمدی یکی از شناخته شده‌ترین چهره‌های تئاتری استان بوشهر است و علاقه‌مندان تئاتر و هنرمندان این عرصه در این استان به خوبی با فعالیت‌های او در عرصه تئاتر آشنا هستند. او از جمله هنرمندانی است که اگرچه می‌توانسته طی این سال‌ها همانند بسیاری دیگر با مهاجرت به تهران فعالیت‌های هنری‌اش را در پایتخت ادامه دهد اما او خلاف این روند را در پیش گرفته و کماکان با تمام انرژی در پی گسترش و توسعه تئاتر در زادگاهش است. به بهانه اردیبهشت تئاتر و انتخاب جهانشیر یاراحمدی به عنوان مدیر انجمن نمایش استان بوشهر با او درباره فعایت‌هایش در این انجمن و برنامه‌هایی که برای آینده در نظر گرفته، گفتگویی انجام دادیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:

جهانشیر یاراحمدی مدیر انجمن نمایش استان بوشهر درباره برنامه‌های این انجمن در سال‌جاری با بیان اینکه ما برای امسال در دو حوزه برنامه‌ریزی کردیم، گفت: یکی اجرای عمومی آثار و دیگری آموزش از الویت‌های ما در سال جاری است و برنامه‌های متعددی با محوریت اجرای عموم آثار تولید شده در استان داریم. در مورد حوزه آموزش نیز فعلا در حد رایزنی است اما تلاش داریم تا به ‌صورت مشارکتی تا حد مقدور از آموزشگاه‌های خصوصی حمنایت کنیم.

یاراحمدی در ادامه درباره اینکه چقدر در اجرای برنامه‌های سال گذشته موفق بودند و برنامه‌هایشان به نتیجه رسیده نیز اظهار داشت: به لحاظ سختافزاری صد در صد از برنامه‌هایمان را اجرا کردیم؛ که مهم‌ترین آنها افتتاح سه سالن تئاتر بود. علاوه بر آن یکسری تجهیزات برای تئاتر شهر بوشهر نیاز داشتیم که به دلیل عدم تخصیص بودجه هنوز انجام ‌نشده که مهم‌ترین آن تعویض صندلی‌های تئاترشهر است و در واقع باید بگویم که به‌ نوعی یکی از برنامه‌های مهم ما در حوزه سخت‌افزاری امسال نیز همین موضوع است.

او در ادامه درباره جشن اردیبهت تئاتر در استان بوشهر نیز توضیح داد: امسال روز 17 اردیبهشت‌ماه جشن اردیبهشت تئاتر در استان بوشهر انجام می‌شود که در این برنامه علاوه بر پنجمین یادمان رمضان امیری از پیشکسوتان تئاتر استان، از فعالان حوزه تئاتر اشتان نیز تقدیر خواهد شد.

مدیر انجمن نمایش استان بوشهر در پاسخ به این سوال که به طور کلی چند درصد از تئاترهای اجرا شده در استان بوشهر به هنر بومی و اصیل این استان پرداخته، عنوان کرد: در سال 95 این فرهنگ بومی‌سازی بسیار قوی بود، شاید نزدیک به 50 درصد آثار تولید شده استان آثار بومی بودند. اما این معیاری نیست که سال 96 هم این اتفاق بیافتد. در کل مسائل بومی و فرهنگی مورد علاقه بسیاری از کارگردان‌ها و هنرمندان بوده که از سوی تماشاگران و خودِ هنرمندان نیز مورد استقبال قرار می‌گیرد.

او در پایان درباره واگذاری مدیریت درگاه های استانی ایران تئاتر به انجمن های هر استان نیز گفت: برای درگاه استان بوشهر من یکی از خبرنگاران فعال حوزه تئاتر را معرفی کردم و ایشان زیر نظر انجمن اخبار و حوادث را در سایت قرار می‌دهند. تا کنون نیز بازخورد بسیار خوبی داشته و به همین خاطر هم به‌ عنوان درگاه برتر ایران تئاتر انتخاب ‌شده است.




مطالب مرتبط

مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران
مروری بر شش‌ دهه فعالیت هنری مستمر زنده‌یاد حسین دهقانی

از نمایش‌های خانگی محله کوتیِ بوشهر تا تئاتر تهران

جهانشیر یاراحمدی: نمایش‌های خانگیِ دهه سی در محله کوتی و نیز اجراهای مجالس تعزیه در همان محل که زادگاه مرحوم حسین دهقانی است، او را شیفته هنر نمایش کرد.  خیلی زود پایش به مجالس تعزیه ...

|

جهانشیر یاراحمدی از جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران می‌گوید

توجه هوشمندانه آثار خیابانی به ارزش‌های ملی، اجتماعی و خانوادگی
جهانشیر یاراحمدی از جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران می‌گوید

توجه هوشمندانه آثار خیابانی به ارزش‌های ملی، اجتماعی و خانوادگی

جهانشیر یاراحمدی، داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران، محتوای آثار ارائه شده در این رویداد را هوشمندانه و متمرکز بر ارزش‌های ملی، اجتماعی و خانوادگی دانست.

|

نظرات کاربران