در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از حضورهنرمندان در شبکه‌های اجتماعی

هیچ‌چیز وجود ندارد به‌جز تو، دروازه بان و خدا

هفته گذشته، هفته ای پر از اتفاقات خوب و تلخ در فضای مجازی بود؛ از روز معلم، روز کارگر، روز جانباز گرفته تا فاجعه معدن در آزاد شهر گلستان و کشته شدن مرزبانان ایرانی در سیستان و بلوچستان. در ادامه گزارش ایران تئاتر را از فعالیت هنرمندان در شبکه های مجازی بخوانید.

به گزارش ایران تئاتر، این هفته پست‌های تلگرام و اینستاگرام هنرمندان نیز تحت تاثیر مناسبت ها و اتفاقاتی اعم از روز معلم، روز کارگر، روز جانباز، شهادت کارگران معدن در آزاد شهر گلستان و... قرار گرفته بود و هر یک سعی داشتند هر یک رویکرد متفاوتشان نسبت به این اتفاقات را به اشتراک گذاشتنددر ادامه نگاهی داریم به پست‌هایی که در یک هفته اخیر از هنرمندان در فضای اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

 

 

امیر جعفری؛ و این خدا است که تعیین می‌کند توپ کجا برود

 

امیر جعفری بازیگر نمایش«رقص کاغذ پاره‌ها» و «مجلس ضربت خوردن» از اجرای نمایش«پنالتی» خبر داد: «وقتی پنالتی می‌زنی هیچ‌چیز وجود ندارد به‌جز تو، دروازه بان و خدا. تو شوت می‌کنی، دروازه‌بان می‌پره و این خدا است که تعیین می‌کند توپ کجا برود.»

 

پانته‌آ بهرام؛ روزِ کارگرت مبارک

 

پانته‌آ بهرام بازیگر نمایش‌های «زمستان 66» و «افسون معبد سوخته» که اولین حضور جدی در تئاتر را از سال  ۱۳۶۷ آغاز کرد، با انتشار عکسی در اینستاگرام خود روز کارگر را به مادرش تبریک گفت: «مادر زیبای من امروز متولد شده. پدرم همیشه به شوخی بهش می‌گوید: روزِ کارگرت مبارک. امسال یک فرقی با همیشه داشت. مامان حدود سه ماه پیش، بیمار شد. اما حالا سالم و سرحال کنار ماست. لازم می‌دانم از دکتر قمر چهره عزیز فوق تخصص گوارش و دکتر اخوان مقدم جراحِ چیره‌دستی که شادی و آرامش را به خانواده ما، و قطعاً پیش از ما به خیلی‌ها برگرداندن ، از عمیق ترین ‌جای قلبم سپاسگزاری کنم.»

 

حبیب رضایی؛ برای چند ساعت هم که شده دنیای مجازی را کنار بگذاریم

حبیب رضایی بازیگر نمایش «فنز» در کانال تلگرام خود نوشت: «به قول یک رفیق: بعضی وقت‌ها خوبه به جای گوگل بعضی سوا‌ل‌ها را از پدر و مادر بپرسیم؛ یادشون بیاریم که یادمون نرفته یه روز قوی‌ترین موتور جستجوی زندگی‌مان بودند.»

 

 

احمد مهرانفر؛ کسی که لذت بازی روی صحنه تئاتر را به ما چشاند

 

احمد مهرانفر بازیگر نمایش  «خشکسالی و دروغ»  ، با انتشار پستی روز معلم را تبریک گفت: «در زندگی هرکدام از ما آدم‌های زیادی می‌آیند و می‌روند، گاهی تأثیرگذار و گاهی بی‌تأثیر... در این لحظه از زندگی وقتی به گذشته فکر می‌کنم آدم‌های زیادی را به یاد می‌آورم که از آنها تأثیر گرفتم.

در این میان نقش معلمانم در دوران تحصیلی‌ام بسیار پررنگ است. بعد از این‌همه سال نام و تصویر تک‌تکشان در ذهنم ماندگار است و حک شده....

در این میان اما نقش یکی پررنگ‌تر...

معلم ریاضی سال دوم راهنمایی، کسی که ریاضی به ما درس داد و لذت بازی روی صحنه تئاتر را به ما چشاند.

نمی‌دانم از بین آن‌همه دانش‌آموز در من چه دید که مرا انتخاب کرد! اما هر چه بود مسیر زندگی مرا معلم ریاضی سال دوم راهنمایی‌ام عوض کرد آقای مدیر... آقای عباس پوران عزیز تنت سلامت و روزت مبارک.»

 

محسن تنابنده؛  ای کاش ماندگان در آوار صحیح و سالم پیدا شوند

 

محسن تنابنده بازیگر نمایش های «خرس و چشمه»، «جریان عصبی» «شوایک کار»، «۳۱ شهریور ۷۷» و... ، با انتشار تصویری از خود در فیلم دانه های ریز برف که دراین فیلم نقش کارگر معدن را بازی می کرد =، در گذشت کارگران معدن آزاد شهر گلستان را تسلیت گفت: «این عکس مربوط به اولین فیلمی است که بازی کردم. «دانه‌های ریز برف» به کارگردانی علیرضا امینی، نقش یک کارگر معدن بود فقط نقشش بود یک شبیه سازی ولی همان هم طاقت فرسا بود. گروه بیش از ٣٠٠متر در تونل پیش نمی‌رفت آن هم با هزار سلام و صلوات... ولی می‌دیدم کارگران معدن افزون بر ١٠٠٠ متر می‌رفتند، اینقدر که جز ظلمات چیزی ازشان پیدا نبود... ای کاش ماندگان در آوار صحیح و سالم پیدا شوند مثل همان روزها که هنگام خروج از دل تاریکی دهانه تونل، ابتدا صدای محلی خواندن‌شان شنیده و بعد سفیدی چشم ودندان‌شان در چهره سیاه از گرد ذغال به چشم می‌خورد، با عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه تلخ.»

 

ستاره اسکندری؛ بهترین معلمان زندگی من...

 

ستاره اسکندری بازیگر با سابقه تئاتر، پدر و مادرش و دکتر علی رفیعی را بهترین معلمان زندگی اش معرفی کرد و نوشت: «بهترین معلمان زندگی من... پدرم این اولین اردیبهشت بدون توست... روزت مبارک... مامان جان که می‌گوید فرهنگی بازنشسته؟ معلم هیچ‌گاه از فرهنگ باز‌ نمی‌نشیند... سایه‌ات بر سرمان مستدام...و آقای دکتر علی رفیعی، آموزگار تئاتر، پر قدرت بمانید همچنان بر صحنه. تمام معلمان سرزمینم روزتان مبارک. سپاس که هستید بی چشم داشت برای ارتقا فرهنگ این مرز و بوم.»

 

آزاده صمدی؛ «زبان اصلی» بار دیگر روی صحنه

 

آزاده صمدی بازیگر نمایش های «زبان اصلی»، «روایت ناتمام یک فصل معلق»و«ملودی شهر بارانی» از اجرای مجدد نمایش «زبان اصلی» خبر داد و در اینستاگرام خود نوشت: «بهرنگ علوی و آزاده صمدی تحسین‌شده بازیگری از جشنواره تئاتر فجر بار دیگر با زبان‌اصلی به صحنه می‌آیند.

اجرای زبان‌اصلی به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی با بازی آزاده صمدی، بهرنگ علوی و سعید زارعی و تهیه‌کنندگی محمد قدس از روز یکشنبه 17 اردیبهشت در سالن شماره دو مجموعه تئاتر پالیز هرروز ساعت 20:30 به روی صحنه خواهد رفت.»

 

سعید آقاخانی؛ نگاه کن چه فروتنانه بر خاک می‌گسترد

 

سعید آقاخانی دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه تهران که کار بازیگری را از تئاتر آغاز کرد روز جانباز (تولد حضرت ابوالفضل العباس) را تبریک گفت و نوشت: «نگاه کن چه فروتنانه بر خاک می‌گسترد، آنکه نهال نازک دستانش از عشق خداست. روز جانباز مبارک.»

 

هدیه تهرانی؛ هزاران پرسش از این همه حادثه و زجر

 

هدیه تهرانی که تاکنون تجربه حضور در نمایش «این تابستان فراموشت کردم» را به عنوان صدا پیشه و طراحی لباس نمایش «یرما» به کارگردانی رضا گوران را در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عهده داشته است، شهادت 21 معدن کار را در آزاد شهر گلستان تسلیت گفت و نوشت: «بلاهاى زمینى، آسمانی، درد و غم و مرگ و خون، هزاران پرسش از این همه حادثه و زجر در ذهن ما لول میزند، پاسخى اما «جان براى نان» جانِ مردانِ نادر و پاکى که به سختى دیده مى‌شوند، به سختى در زندگى پیش ‌روند، به سختى بر مى‌گردند و به سختى باقى ‌می‌مانند...»

 

 

هدایت هاشمی؛ خانم معلم، دلمان برایتان تنگ شده

 

هدایت هاشمی بازیگر نمایش «افرا» و «رومئو و ژولیت»، که به تازگی مادرش را از دست داده، روز معلم را به مادرش تبریک گفت. او در اینستاگرام خود با انتشار عکسی نوشت: «خانم معلم اجازه... ما دلمان برایتان تنگ شده...روزت مبارک مادر قشنگم. روحت شاد.»

 

الیکا عبدالرزاقی؛ از دست دادن یک تجربه بی‌نظیر

 

الیکا عبدالرزاقی بازیگر نمایش‌های «دایره گچی قفقازی» و «دن کامیلو» که قرار بود در فیلم «تیک آف» بازی کند، از حسرت حضور نداشتن در این فیلم نوشت: «یعنى می‌شود که یک کارگردان خیلى خیلى خیلى درخشان بهتان پیشنهاد فیلم بدهد و شما نتوانى بروى بازى کنى و از حسرت اینکه چرا نتوانستى هماهنگ کنى و یک تجربه بی‌نظیر را از دست دادى افسرده نشوى؟! ولى من افسرده که نشدم هیچ بعد از دیدن فیلم به تک تکشان افتخار کردم. دمت گرم احسان عبدى‌ پور و دست مریزاد به همه دوستان نازنینم که در این فیلم می‌درخشند جز تحسین چیزى ندارم. حتما ببینید فیلم را...»

 

رویا میر علمی؛ تبریک به تمامی معلمانی که جان و جسم‌شان در طبق اخلاص است

 

 رویا میر علمی بازیگر نمایش‌های «همسایه آقا» و «تئاتر سعدی، تابستان سی و دو» به بهانه روز معلم، عکسی از دوران تحصیل خود در کنار همکلاسی‌هایش منتشر کرد و نوشت: «به گمانم این عکس در روز معلم ثبت شد برای یادگاری، شاید هم در جشن دیگری... آن‌روزها که هنوز دوربین عکاسی کالایی لوکس به حساب می‌آمد و در دستان همگان نبود و به همین دلیل هم عکس‌ها یادگاری‌های عزیزتری می‌شدند برایمان... اینجا کلاس ما بود در پایه پنجم ابتدایی مدرسه اندیشه و معلم‌مان خانم پیروزی ایستاده ته کلاس و من دخترکی هستم که دقیقا جلوی خانم معلم نشسته ام؛ دقیق‌تر بگویم خانم معلم پشت سر من ایستاده اند، با چشمانی که دوربین را نشانه رفته ام...

و این عکس بهانه‌ای است که روز معلم را تبریک بگویم به تمامی معلمانی که جان و جسم‌شان در طبق اخلاص است برای تربیت و تعلیم کودکان این سرزمین و بیشتر از همه تبریک می‌گویم به معلم نازنین پسرم خانم قدیانی که بسیار فداکار است.»

 

سجاد افشاریان؛ اسکارلت دهه شصت

 

سجاد افشاریان نمایش نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر از رونمایی مجموعه اشعار خود در نمایشگاه کتاب خبر داد. او با انتشار عکسی از روی جلد این کتاب نوشت: «اسکارلت دهه شصت توسط نشرعزیز ِچشمه چاپ شد و با تلاش بهرنگ جان کیائیان و رُفقاى ناب نشر چشمه به نمایشگاه کتاب رسید. دستچینِ بیش از یک دهه کلماتِ جا‌ن‌ام به این کتاب تبدیل شده و حالا همین لحظه به هیچ کلمه‌اى تبدیل نمى‌شود ...
با احترام به یادِ کاوه گلستان و سپاس از بانو هنگامه گلستان که اجازه دادند جلد کتاب آراسته به عکس گلستان شود و گروس جان عبدالملکیان ممنون از تو و عمقِ چشم‌هایت...»


نادر سلیمانی؛ بازیکن تیم صنعت نفت ابودان

 

نادر سلیمانی بازیگر نمایش «زن نیک ایالت سچوان» عکسی از دوران بازیگری خود در تیم صنعت نفت ابادان منتشر کرد: «فینال جام جهانی برزیل زمانی که تو تیم صنعت نفت ابودان بازی می‌کردم.»

 

پرویز پرستویی؛ تسلیت برای درگذشت کارگران زحمت‌کش سخت ترین شغل دنیا

پرویز پرستویی بازیگر با سابقه تئاتر و سینمای ایران به مناسبت شهادت 21 معدن کار در آزاد شهر استان گلستان نوشت: «امروز در حادثه انفجار معدن آزادشهر استان گلستان ایران تعدادی کشته و زخمی و حدود سی و پنج کارگر شاید هم بیشتر در معدن محبوس شده‌اند .
بارها از نزدیک با این عزیزان در معادن مختلف برخورد داشتم. کارگران زحمت‌کشی که سخت‌ترین شغل دنیا را دارند و هیچ‌وقت هم از رفاه خوبی برخوردار نبوده‌اند...»




مطالب مرتبط

«آنتیگونه» دوباره به صحنه می‌آید

«آنتیگونه» دوباره به صحنه می‌آید

نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان برای مدت محدودی به صحنه عمارت‌ نوفل‌لوشاتو بازمی‌گردد.

|

کارگردانان نمایش «فراموشی» مطرح کردند

تئاتر از رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ رنج می‌برد
کارگردانان نمایش «فراموشی» مطرح کردند

تئاتر از رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ رنج می‌برد

مهدی زندیه و آیدین تمبرچی، کارگردانان نمایش «فراموشی» درحالی‌که این اثر را پرداخت متفاوتی از اشکال نسیان و فراموشی به لحاظ اجتماعی، روان‌شناختی و روابط بین فردی در زندگی می‌دانند؛ رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ را به‌عنوان بخشی از مشکلات تئاتر معرفی کردند.

|

محمودرضا رحیمی، کارگردان و مدرس تئاتر:

«هیدن» تماشاگر را حتی بعد از پایان اجرا رها نمی‌کند
محمودرضا رحیمی، کارگردان و مدرس تئاتر:

«هیدن» تماشاگر را حتی بعد از پایان اجرا رها نمی‌کند

محمودرضا رحیمی پس از دیدن نمایش «هیدن» گفت خیلی افسوس خوردم که چرا انقدر دیر به تماشای این نمایش نشستم و ای‌کاش بتوانم در شب‌های پایانی اجرا نیز به تماشای دوباره این کار بنشینم تا باز هم لحظات هولناک، خوب و جذاب را حس کنم. این اثر، تماشاگران را حتی بعد از پایان اجرا رها ...

|

نظرات کاربران