در حال بارگذاری ...
رسول نجفیان در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

نمایش محیط بان مهربان را با دغدغه زیست محیطی روی صحنه اجرا می کنم

رسول نجفیان نمایش محیط بان مهربان را با موضوع محیط زیست بزودی بروی صحنه می برد .

رسول نجفیان در گفت و گو با ایران تئاتر ضمن اعلام این خبرگقت : مدتی است که مشغول تمرینات نمایش جدیدم با عنوان محیط بان مهربان هستم . مضمون کار در باره محیط زیست است و قرار است بعد از اتمام تمرینات نمایش را در اوایل تابستان دریکی از فرهنگ سراها روی صحنه اجرا کنم .

نجفیان در باره عوامل نمایش محیط بان مهربان افزود : بازیگران این نمایش همگی از شاگردانم هستم و خودم هم به عنوان ترانه سرا، آهنگساز ، کارگردان و بازی در نقش راوی که در نمایش آواز می خواند در نمایش حضور خواهم داشت.  

این هنرمند باسابقه ضمن تاکید به دغدغه های محیط زیستی اش تصریح کرد: در نمایش در قالبی اثر گذار که موسیقی و آواز نقش مهمی در روایت دارد از نابودی و تخریب زمین و اثرات سوء آن حرف زده می شود.

نجفیان در بخش پایانی سخنانش ضمن اشاره به برگزاری جلسات شاهنامه خوانی گفت :به لطف دکتر صلاحی مدتی است در چند فرهنگ سرا جلسات شاهنامه خوانی دارم و چهار شنبه ها در باغ موزه هنر مثنوی خوانی را نیز انجام می دهم.

رسول نجفیان هنرمند با سابقه تئاتر، موسیقی و سینما و تلویزیون فارغ التحصیل هنرکده تئاتر آناهیتا است و دارای مدرک کارشناسی روان‌شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال ۱۳۵۶ است و موسیقی را از جوانی دنبال می کرده و نواختن دوتار را توسط یک روستایی به نام عاشق حیدر همدانی فراگرفت. پس از آن نیز آموختن موسیقی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش ادامه داد .نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان‌شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال ۱۳۵۶ است. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۸ و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۳ با فیلم صف آغاز کرد. مسافر ری ، رعنا ،  نقش عشق ، آهوی وحشی ، مرد هزار چهره و درحاشیه  از جمله کارهای مهم کارنامه کاریش است.  وی در تئاتر نیز حضوری فعال دارد و دارای نگاهی ویژه به داستان‌ و اسطوره های ایرانی نظیر رستم و سهراب ایرانی است و نمایش‌های زال و سیمرغ ، مرده های بی کفن و دفن ، شاه عالمتاب ، کنیزک بی تاب ، رستم و سهراب و بیژن و منیژه را بازی و کارگردانی کرده است.

 




نظرات کاربران