در حال بارگذاری ...
حمید لبخنده مدیر آکادمی در گفتگو با ایران تئاتر:

«جشن آکادمی سمندریان» مهرماه برگزار می‌شود

حمید لبخنده مدیر آکادمی سمندریان درباره مکان جدید این آکادمی گفت: بر اساس قولی که به ما داده‌ شده قرار است در نیمه نخست سال‌جاری مکانی در منطقه ۱۲ به آکادمی سمندریان اختصاص پیدا کند.

به گزارش ایران تئاتر، حمید لبخنده کارگردان شناخته‌شده کشورمان و مدیر آکادمی سمندریان با بیان اینکه امسال جشن سالانه این آکادمی همانند سال گذشته در مهرماه و در کاخ باروک برگزار خواهد شد، گفت: به‌طورکلی ما طول سال دو جشن برگزار می‌کنیم یکی مربوط به جشن تولد استاد سمندریان است که این جشن در محل آکادمی و با دعوت از شاگردان دیروز و امروز استاد سمندریان برگزار می‌شود. اما جشن اصلی ما همان جشنی است که زنده‌یاد هما روستا با عنوان «جشن آکادمی» بنیان گذاشتند که در این جشن و به انتخاب داوران آکادمی، پس از تماشا و بررسی آثار اجرا شده در طول سال، به دو تن از بهترین‌ها نشانِ سمندریان اهداء می‌شود.

لبخنده درباره آخرین وضعیت جابه‌جایی ساختمان آکادمی سمندریان نیز با بیان اینکه تا زمانی که مکان جدید را تحویل نگیریم محل ساختمان آکادمی تغییری نخواهد کرد، افزود: در زمان افتتاح پردیس تئاتر خاوران و بر اساس تقاضای قبلی ما و همچنین تقاضای آقای گیلآبادی، شهردار تهران قول دادند که در منطقه 12 مکانی را به آکادمی سمندریان اختصاص بدهند. بعد از حرف‌های شهردار و پس از صحبت‌هایی که ما با شهردار منطقه 12 داشتیم به ما قول دادند که این مکان به‌زودی در اختیار آکادمی قرار خواهد گرفت.

مدیر آکادمی سمندریان تصریح کرد: در حال حاضر هنوز اتفاقی در این زمنیه نیفتاده اما طبق قولی که به ما دادند امیدواریم در شش‌ماهه نخست سال جاری این مکان در اختیار ما قرار بگیرد.

او در ادامه درباره روند جذب هنرجو و سخت‌گیری‌هایی که برای ورود به آکادمی سمندریان صورت می‌گیرد با بیان اینکه، هدف ما این است که چراغ آکادمی سمندریان روشن بماند و هیچ هدف انتفاعی در این کار نداریم، اظهار داشت: قاعدتا با توجه به متقاضیان زیادی که تمایل دارند در آکادمی ثبت‌نام کنند و از طرفی با توجه به اینکه ما می‌خواهیم از نظر کیفی شرایط افت نکند مجبور هستیم با گرفتن تست از متقاضیان بهترین‌های آن‌ها را انتخاب کنیم و ممکن است در این بین افرادی که در تست قبول نمی‌شوند دلخور بشوند.

این کارگردان شناخته شده کشورمان که اجرای نمایش‌هایی همچون «عادلها» و «سوء تفاهم» را در کارنامه هنری خود دارد،  در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارد نمایشی را در مقام کارگردان روی صحنه ببرد، گفت: واقعیت این است که آموزشی که ما در تئاتر دیدهایم یک آموزش کلاسیک بوده و در این روزگار که اکثر بازیگرها به خاطر گذران روزگار ناچارند در بیش از یک یا دو نمایش همزمان تمرین کرده و بازی کنند، تا جایی‌که بعضی از بازیگران مجبورند با موتور از این سالن به آن سالن بروند تا به اجرایشان برسند، اجرای نمایش با شیوه من عملی نیست. در واقع این شیوه مورد پسند من نیست و اصلا بلد نیستم با این شیوه کار کنم. ضمن اینکه یکی دو بار هم تلاش کردم که نمایشی را با این شرایط اجرا کنم اما آنچنان اوضاع بی‌نظم بود که از خیر آن گذشتم.

کارگردان سریال‌های «در پناه تو» و «در قلب من» در پایان درباره آخرین فعالیت هنری خود نیز اظهار داشت: فکر می‌کنم این روزها پرداختن به آموزش بهتر است، البته تلاشم را می‌کنم و امسال هم یک سناریو را برای تصویب به وزارت ارشاد دادم. چنانچه موفق بشوم که تایید آن را بگیرم قطعا آن را با استفاده از هنرجویان آکادمی کلید خواهم زد.




نظرات کاربران