در حال بارگذاری ...
کمک دو میلیارد و پانصد میلیون ریالی به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان

بودجه استانی یک جشنواره بین المللی در کردستان تصویب شد

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضوررییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کردستان، فرماندار مریوان، معاونین فرهنگی واداری مالی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مریوان، دبیر ودبیر اجرایی جشنواره برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر از کردستان،‌ در ابتدای جلسه  فاتح بادپروا دبیر جشنواره ، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جشنواره وفعالیت های انجام گرفته، بزرگترین مشکل جشنواره در طی یازده دوره گذشته را مسأله کمبود اعتبارات عنوان کرد که موجب می‌شود بیشتر انرژی دست اندرکاران جشنواره برای حل این موضوع به هدر برود.

دبیر جشنواره دوازدهم اظهار امیدواری کرد با تدبیر ودرایت وهمراهی وهمکاری مسئولین بزرگوار، جشنواره دوازدهم در صورت تأمین اعتبارات لازم، در بهترین شکل ممکن برگزار شود.
در ادامه جلسه، فرماندار مریوان، با اعلام حمایت همه جانبه از تئاتر خیابانی مریوان افزود: دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با تنوع بیشتر و سطح بالاتر ونگاه ویژه برگزار می شود.

 محمد شفیعی گفت: دولت تدبیر وامید همواره نگاه مثبت و ویژه ای به فرهنگ وهنر داشته است و این مهم همواره در طول چند سال اخیر در برگزاری جشنواره های مختلف کشور کاملا مشهود بوده است.

او با تاکید بر اختصاص بودجه ویژه به تئاتر خیابانی مریوان افزود برای اولین بار در جشنواره دوازدهم از مقامات ارشد اقلیم کردستان دعوت رسمی به عمل می آید.
دکتر بهرام نصراللهی زاده رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کردستان در ادامه جلسه با اشاره به اینکه این جشنواره می تواند به یک نماد برجسته فرهنگی و هنری برای مریوان تبدیل شود، گفت: چه از نگاه هنر و چه از نگاه اقتصاد هنر به این جشنواره بنگریم، می تواند زمینه ساز خلق ثروت باشد و باید از آن بخوبی بهره برد.
او افزود: به منظور کمک به اجرای هرچه موفق ترجشنواره بین المللی تاتر خیابانی مریوان، مطرح شدن مریوان در سطح ملی، جذب توریست، برندسازی شاخصه های فرهنگی کردستان و از همه مهم تر وظیفه ذاتی دولت برای حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از محل اعتبارات استانی و با حمایت استاندار محترم دو میلیارد و پانصد میلیون ریال به این جشنواره کمک خواهد کرد.
نصراللهی زاده تصریح کرد: مفاهیم و برندهای فرهنگی کردستان که نقش تعیین کننده ای در معرفی استان به ایران و جهان داشته اند کم نیستند و ما خود را موظف به حمایت از فعالان و فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر می‌دانیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: مریوان با اصالت فرهنگی خود و بعنوان پایتخت تاتر خیابانی ایران می تواند صاحب موزه تئاتر شود و حمایت کامل خود را از ساخت موزه مذکور اعلام می داریم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خاطر نشان کرد: صداوسیما، خبرگزاری ها و دیگر رسانه های سراسری و محلی کمک کنند که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیشتر به ایرانیان و جهانیان معرفی شود تا این ظرفیت بالای فرهنگی نمود وسیع تری داشته باشد.
او با انتقاد از اینکه شاخصه ها و نمادهای این رویداد ارزشمند هنری بازتاب بصری ضعیفی در استان داشته است، گفت: المان های هنری با مضمون جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان باید در سطح استان گسترده شود و به یکی از برندهای ارزشمند هنری استان بدل شود.




مطالب مرتبط

دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 
دومین روز جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با همراهی باران برگزار شد

از عاشقانه‌های یک پوتین تا گلریزانی برای زنان کار 

در دومین روز از اجراهای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، استقبال مخاطبان همراه با قطرات زندگی‌بخش باران پاییزی، میزبان هنرمندان شد. 

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران