در حال بارگذاری ...
  • با طراحی و کارگردانی حمید پورآذری

    اجرای پرفورمنس «ساقه سبز، گل بنفش» در خانه هنرمندان

    حمید پورآذری جدیدترین پرفورمنس خود با عنوان «ساقه سبز، گل بنفش» را به خانه هنرمندان ایران می‌برد.

    به گزارش ایران تئاتر حمید پورآذری کارگردان شناخته شده تئاتر و سرپرست گروه «پاپتی‌ها»  که این روزها در حال آماده‌سازی نمایشی جدید با دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع پیدا کردن هویت و فرار از روزمرگی است، جدیدترین پرفورمنس خود با عنوان «ساقه سبز، گل بنفش» در خانه هنرمندان ایران اجرا می‌کند.

    پورآذری که چندی پیش به همراه سیامک احصایی نمایش «خانه ابری» را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد، این پرفورمنس را تنها برای یک بار با تعدادی از دانشجویان جدید خود و تعدادی از بازیگران پرفورمنس‌های گذشته‌اش اجرا می‌کند.

    پرفورمنس «ساقه سبز، گل بنفش» با طراحی و کارگردانی حمید پورآذری امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه  از ساعت 17 تا 20 در محوطه بیرونی خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

    نمایش‌های «سال ثانیه»، «دایره گچی»، «ادیپ»، «هنگامی که» و... از جمله آثار حمید پورآذری در مقام کارگردان است.




    مطالب مرتبط

    گفت‌وگو با کتایون لطیف کارگردان نمایش «حذف به قرینه‌ی معنوی»

جهان بازیگری و تئاتر جزو داشته‌های لاینفک زندگی من است
    گفت‌وگو با کتایون لطیف کارگردان نمایش «حذف به قرینه‌ی معنوی»

    جهان بازیگری و تئاتر جزو داشته‌های لاینفک زندگی من است

    ایران تئاتر: صحبت از تئاتر و جهانی که در این هنر رخ می‌دهد همیشه جذابیت‌های بسیاری برای جامعه تئاتر و البته مخاطب‌های آن به همراه دارد. استفاده از داشته‌ها و نداشته‌های آثار نمایشی این قابلیت را دارد تا همه چیز در عین نمایشی بودن از واقعیت‌های مشهود بهره بگیرد و مخاطب در ...

    |

    نگاهی به نمایش «حذف به قرینه  معنوی»کارگردانی کتایون لطیف

فوق‌العاده، گزارش مخابره از سیاره شیتو به زمین پیدا شد
    نگاهی به نمایش «حذف به قرینه معنوی»کارگردانی کتایون لطیف

    فوق‌العاده، گزارش مخابره از سیاره شیتو به زمین پیدا شد

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: شاخص‌های جستجو و کشف جزو مسائلی هستند که این روزها بیشتر از هر زمان دیگر کاربردی فراگیر دارند. زیرا انسان‌های عصر مدرنیته با داشته‌ها و دستاوردهایی که در اختیار دارند می‌کوشند تا جزئیاتی را به نوعی کنار یکدیگر قرار بدهند تا ثمره آن حاصلی شود خاص که ...

    |

    نگاهی به نمایش «درها و دیوارها» به کارگردانی میلاد فرج زاده

سیال بودن ذهن رابطه مستقیمی با روان تو در تو انسان دارد
    نگاهی به نمایش «درها و دیوارها» به کارگردانی میلاد فرج زاده

    سیال بودن ذهن رابطه مستقیمی با روان تو در تو انسان دارد

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: جامعه به عنوان کانونی در جهان شناخته شده که در آن اتفاق‌ها و موضوع‌ها بر اثر روابط بین انسان‌ها پیش می‌آید. چنین پیش‌آمدی این دغدغه را ایجاد کرده که افراد یک جامعه در تلاش برای کشف آن باشند که در کدام گروه و دسته قرار می‌گیرند تا هر چه زودتر به ...

    |

    نگاهی به نمایش «کلفت‌ها» به کارگردانی دریا دریایی

تنها درک شرایط موجود نقشه راه انسان امروز است و دیگر هیچ
    نگاهی به نمایش «کلفت‌ها» به کارگردانی دریا دریایی

    تنها درک شرایط موجود نقشه راه انسان امروز است و دیگر هیچ

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: لزوم برقراری ارتباط و پیش آوردن اتفاق‌های جهان و انسان‌ها در گرو شکل گرفتن کنش و واکنش‌ها ترتیب داده می‌شود. اهمیتی که اگر وجود نداشته باشد نمی‌توان از ماجراهایی که رخ می‌دهد آگاه شد و یا آنها را به سوی هدفی هدایت کرد. بنابراین باید گفت این نظم ...

    |

    گفت‌وگوی‌ ایران تئاتر با دریا دریایی کارگردان نمایش «کلفت‌ها»

معلق بودن جزو شرایط روزگار انسان معاصر است
    گفت‌وگوی‌ ایران تئاتر با دریا دریایی کارگردان نمایش «کلفت‌ها»

    معلق بودن جزو شرایط روزگار انسان معاصر است

    ایران تئاتر: نمایشنامه‌های مطرح جهان همیشه این قابلیت را دارند که در هر زمانی بنابر بر لازمه‌هایی تولید و اجرا شوند. البته این اتفاق تنها متوجه آثاری است که همراه با نبض جامعه پیش می‌روند و تاریخ انقضا ندارند. لذا اهمیت این رویکرد در نمایشنامه «کلفت‌ها» نوشته ژان ژنه موجود ...

    |

    گفت‌وگوی ایران تئاتر با گروه نمایش «جرات داشته باش»

تئاتر شورایی مخاطب را  به صحنه نمایش فرا می‌خواند
    گفت‌وگوی ایران تئاتر با گروه نمایش «جرات داشته باش»

    تئاتر شورایی مخاطب را به صحنه نمایش فرا می‌خواند

    تولیدکنندگان یک نمایش شورایی معتقدند؛ هرچقدر محیط هایی که برای تئاتر شورایی در نظر گرفته می شود عمومی تر باشد و افراد درگیر با آن پرشمارتر باشد، ما را به هدف این شیوه از اجرای نمایش‌ها نزدیک‌تر می‌کند.

    |

    نگاهی به نمایش «آشغال مانده‌ها» به کارگردانی نجلا نظریان

همه چیز از اولین پیام واتس آپ شروع شد
    نگاهی به نمایش «آشغال مانده‌ها» به کارگردانی نجلا نظریان

    همه چیز از اولین پیام واتس آپ شروع شد

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: زمانی که صحبت از خواستن و رسیدن می‌شود بی‌شک انسان بعنوان اولین مخلوقی است که به ذهن می‌رسد. حال ضرورت این تصمیم و باور به آن خاطر است که این موجود معقول با علم و دانسته‌های خود می‌تواند جهانی را دگرگون ساخته و یا از آن دنیای متفاوت بنا کند. عملکردی ...

    |

    نظرات کاربران