در حال بارگذاری ...
  • با طراحی و کارگردانی حمید پورآذری

    اجرای پرفورمنس «ساقه سبز، گل بنفش» در خانه هنرمندان

    حمید پورآذری جدیدترین پرفورمنس خود با عنوان «ساقه سبز، گل بنفش» را به خانه هنرمندان ایران می‌برد.

    به گزارش ایران تئاتر حمید پورآذری کارگردان شناخته شده تئاتر و سرپرست گروه «پاپتی‌ها»  که این روزها در حال آماده‌سازی نمایشی جدید با دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع پیدا کردن هویت و فرار از روزمرگی است، جدیدترین پرفورمنس خود با عنوان «ساقه سبز، گل بنفش» در خانه هنرمندان ایران اجرا می‌کند.

    پورآذری که چندی پیش به همراه سیامک احصایی نمایش «خانه ابری» را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد، این پرفورمنس را تنها برای یک بار با تعدادی از دانشجویان جدید خود و تعدادی از بازیگران پرفورمنس‌های گذشته‌اش اجرا می‌کند.

    پرفورمنس «ساقه سبز، گل بنفش» با طراحی و کارگردانی حمید پورآذری امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه  از ساعت 17 تا 20 در محوطه بیرونی خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود.

    نمایش‌های «سال ثانیه»، «دایره گچی»، «ادیپ»، «هنگامی که» و... از جمله آثار حمید پورآذری در مقام کارگردان است.




    مطالب مرتبط

    نگاهی به نمایش «کلفت‌ها» به کارگردانی دریا دریایی

تنها درک شرایط موجود نقشه راه انسان امروز است و دیگر هیچ
    نگاهی به نمایش «کلفت‌ها» به کارگردانی دریا دریایی

    تنها درک شرایط موجود نقشه راه انسان امروز است و دیگر هیچ

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: لزوم برقراری ارتباط و پیش آوردن اتفاق‌های جهان و انسان‌ها در گرو شکل گرفتن کنش و واکنش‌ها ترتیب داده می‌شود. اهمیتی که اگر وجود نداشته باشد نمی‌توان از ماجراهایی که رخ می‌دهد آگاه شد و یا آنها را به سوی هدفی هدایت کرد. بنابراین باید گفت این نظم ...

    |

    گفت‌وگوی‌ ایران تئاتر با دریا دریایی کارگردان نمایش «کلفت‌ها»

معلق بودن جزو شرایط روزگار انسان معاصر است
    گفت‌وگوی‌ ایران تئاتر با دریا دریایی کارگردان نمایش «کلفت‌ها»

    معلق بودن جزو شرایط روزگار انسان معاصر است

    ایران تئاتر: نمایشنامه‌های مطرح جهان همیشه این قابلیت را دارند که در هر زمانی بنابر بر لازمه‌هایی تولید و اجرا شوند. البته این اتفاق تنها متوجه آثاری است که همراه با نبض جامعه پیش می‌روند و تاریخ انقضا ندارند. لذا اهمیت این رویکرد در نمایشنامه «کلفت‌ها» نوشته ژان ژنه موجود ...

    |

    گفت‌وگوی ایران تئاتر با گروه نمایش «جرات داشته باش»

تئاتر شورایی مخاطب را  به صحنه نمایش فرا می‌خواند
    گفت‌وگوی ایران تئاتر با گروه نمایش «جرات داشته باش»

    تئاتر شورایی مخاطب را به صحنه نمایش فرا می‌خواند

    تولیدکنندگان یک نمایش شورایی معتقدند؛ هرچقدر محیط هایی که برای تئاتر شورایی در نظر گرفته می شود عمومی تر باشد و افراد درگیر با آن پرشمارتر باشد، ما را به هدف این شیوه از اجرای نمایش‌ها نزدیک‌تر می‌کند.

    |

    نگاهی به نمایش «آشغال مانده‌ها» به کارگردانی نجلا نظریان

همه چیز از اولین پیام واتس آپ شروع شد
    نگاهی به نمایش «آشغال مانده‌ها» به کارگردانی نجلا نظریان

    همه چیز از اولین پیام واتس آپ شروع شد

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: زمانی که صحبت از خواستن و رسیدن می‌شود بی‌شک انسان بعنوان اولین مخلوقی است که به ذهن می‌رسد. حال ضرورت این تصمیم و باور به آن خاطر است که این موجود معقول با علم و دانسته‌های خود می‌تواند جهانی را دگرگون ساخته و یا از آن دنیای متفاوت بنا کند. عملکردی ...

    |

    گفت‌وگوی ایران تئاتر با نجلا نظریان نویسنده و کارگردان نمایش «آشغال مانده‌ها»

قصد ما فقط تولید پرسش است و جواب نمی‌خواهیم
    گفت‌وگوی ایران تئاتر با نجلا نظریان نویسنده و کارگردان نمایش «آشغال مانده‌ها»

    قصد ما فقط تولید پرسش است و جواب نمی‌خواهیم

    ایران تئاتر: جهان درون و پیرامون هر انسان از لازمه‌هایی است که اجتناب از آن غیر ممکن است. زیرا همه چیز به آنها وابسته است. عملکردی که انسان برای پیش آوردن شرایط به آن تاسی می‌کند تا بتواند بیشتر از آنکه توان دارد به خواسته‌های خود جامع عمل بپوشاند. لذا پیش آمدن دوران مدرنیته ...

    |

    نگاهی به نمایش «نزدیک و نزدیکتر» به نویسندگی و کارگردانی امیرعطا جولایی

گوش‌های سنگین صدای زنگ‌های هشدار را از فاصله دور می‌شنوند
    نگاهی به نمایش «نزدیک و نزدیکتر» به نویسندگی و کارگردانی امیرعطا جولایی

    گوش‌های سنگین صدای زنگ‌های هشدار را از فاصله دور می‌شنوند

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: داشته‌های جهان هستی بعنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ انسان تا پایان عمر به شمار می‌آید. دغدغه‌ای که در آن همه عناصر به شکلی واقعی و به نوعی غیرواقعی هستند. در واقع این وجود بود و نبودها است که مسائلی را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد تا همه چیز برای ...

    |

    نگاهی به نمایش «هملت» به نویسندگی و کارگردانی علی افضل

مشروح دلایل جنون تدریجی شاهزاده دانمارک در کاخ السینور
    نگاهی به نمایش «هملت» به نویسندگی و کارگردانی علی افضل

    مشروح دلایل جنون تدریجی شاهزاده دانمارک در کاخ السینور

    ایران تئاتر،کیارش وفایی: مرور رخدادهای گذشته برای کسانی که در زمان حال زندگی می‌کنند همیشه موردتوجه است. زیرا آنها از راز و رمزهایی با خبر می‌شوند که برایشان تا اندازه‌ای عبرت آموز بوده و به میزانی لذت بخش است. حال این علاقه در خواندن یا دیدن یک اثر کلاسیک هم مفهومی این چنین ...

    |

    نظرات کاربران