در حال بارگذاری ...
رحیم موسوی رئیس انجمن نمایش استان سمنان در گفتگو با ایران تئاتر

تمرکز ما بر افزایش اجراهای عمومی است

سید رحیم موسوی رئیس انجمن نمایش سمنان تمرکز بر افزایش اجراهای عمومی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این انجمن در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش ایران تئاتر هنرمندان تئاتر در استان سمنان در سال‌های اخیر با پشتکار و تلاشی مثال زدنی توانستند آثار قابل تاملی را تولید کرده و در جشنواره‌های استانی و کشوری جوایز مختلفی را به دست آورند. در میان هنرمندان تئاتر سمنان، بی‌شک سید رحیم موسوی کارگردان، پژوهشگر و نویسنده کتاب «تاریخ نمایش استان سمنان» و رئیس انجمن نمایش این استان از جمله شناخته شده‌ترین چهره‌های تئاتری این استان است. هنرمندی که سال‌هاست تمام انرژی خود را صرف آموزش و گسترش  هنر تئاتر در استان سمنان کرده است.

به بهانه اردیبهشت تئاتر با سید رحیم موسوی رئیس انجمن نمایش استان سمنان درباره برنامه‌ها و اهداف این انجمن در سال‌جاری گفتگویی انجام دادیم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:

سید رحیم موسوی با بیان اینکه تا وضعیت اعتبار انجمن به درستی مشخص نباشد ما نمی توانیم برنامه دقیقی ارائه بدهیم، گفت: برنامه بدون بودجه شدنی نیست و در برابر انتقادِ تئاتری‌ها ما حرفی نمی‌توانیم بزنیم. اما با این حال ما روز جهانی تئاتر را جشن گرفتیم و برنامه‌های جشنواره‌ای‌ خود را نیز پیش‌رو داریم. علاوه بر اینها دو گروه تئاتری در حال حاضر برای عموم اجرا دارند و تمام همت ما بر افزایش اجراهای عمومی است.

رئیس انجمن نمایش سمنان در ادامه با بیان اینکه در این استان وضعیت گروه‌های تئاتری تغییر خاصی نداشته، افزود: ما در حال حاضر فقط چهار گروه ثبت شده داریم اما در کلیت تئاتر استان وضعیت خوبی دارد.

او همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره خیابانی و تئاتر استانی در سال جاری در گرمسار اظهار داشت: علاوه بر اینها امسال جشنواره نمایش‌های سنتی هم داریم که ممکن است در مهدی­شهر برگزار کنیم.

کارگردان نمایش‌های «ماه بانو»  و«هلی پوس» با تاکید بر اینکه ما به اجراهای عمومی بیشتر بهاء می‌دهیم، اضافه کرد: در حال حاضر چند شهر جدید داریم که از نظر سخت افزار در حال تجهیز آنها هستیم. زیرا سمنان در سال‌های گذشته چهار شهر بیشتر نداشت اما اکنون شهرهایش دو برابر شده و نیاز به امکانات دارد. روی هم رفته ما روی شش شهرستان حساب باز کردیم و در حال تجهیز آن‌ها هستیم. این شهرستان‌ها تئاتر را به عنوان جنُگ می‌شناسند و در حقیقت با مسئله درام آشنا نیستند و ما در تلاش هستیم تا به آن ها آموزش داده و برایشان کلاس برگزار کنیم.

او در پایان درباره نمایش‌هایی که در استان سمنان اجرا می‌شود نیز توضیح داد: در استان سمنان که محفلی از گویش‌های مختلف است سه بخش کار داریم. یک گروه‌هایی که کارهای خارجی دارند. بعد گروه دیگر بچه‌هایی که کارهای داخلی انجام می‌دهند و چند گروه هم هستند که با تکیه ‌بر گویش‌های مختلف که نمادی از هنر سمنان است آثاری را اجرا می‌کنند.




نظرات کاربران